• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Mermaid78 skrev 2009-08-26 19:13:48 följande:
    Tror du att vi vågar ha sex ändå? Eller kanske ska vänta...Vill ju lixom inte missa en äl...
    Jag hade haft sex regelbundet iaf. Första kuren pergo jag åt hade jag fyra ägg. På dag 16 var de 22 mm och 18 mm, plus två mindre på ca 15 mm. Och jag blev hemskickad för att ha sex.
  • Mermaid78
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2009-08-27 09:17:08 följande:
    Jag hade haft sex regelbundet iaf. Första kuren pergo jag åt hade jag fyra ägg. På dag 16 var de 22 mm och 18 mm, plus två mindre på ca 15 mm. Och jag blev hemskickad för att ha sex.
    Tack! Fan att vi inte hade igår Men hade i förrgår och så har vi ikväll, det borde räcka..
  • CattiM

Är på dag 26 i min cykel nu. Åt min första pergukur den här månaden. Tänkte bara höra om det är nån annan som fått grymt ont i brösten. Hade det sist jag var gravid (slutade i mf). Har haft lite ont i samband med mens efter det, men undrar om det var så här mycket. Kan inte ens luta mig fram för det gör så ont ( har inte speciellt stora ) Till och från är dom varma och känns som att det "bultar" i dom. Har ni fått det efter en pergokur eller kan det faktiskt vara ett gravsymtom...så tidigt.....

Mest nyfiken på era upplevelser! :)

• Nektarin

CattiM, jag har alla de ggr jag ätit pergo och varit gravid haft ömma, varma bröst enda sedan jag tog sista pillret. Svårt att säga om det beror på pergon eller graviditeten eller bägge två kanske. Denna gång och gången före det har jag inte haft extremt ömma tuttar, och förra månaden var jag ju inte gravid och troligtvis inte denna heller.
    Dock blir jag störd över denna magvärk som jag nu fått både denna gång och förra månaden ungefär fr dag 20 och framåt. Förra månaden lade värken av ngn dag innan själva mensen kom, får se om det blir samma denna månad. Den kan misstas för molvärk men ger en mer svidande känsla kring äggstockar som strålar upp mer mot själva magen, inte livmodern. Kan detta vara en bi-effekt av pergon?
    Annars som sagt, inga större symtom på graviditet, mjuka bröst, ingen extrem trötthet eller slängar av illamående så jag räknar ej med denna månad.

• CattiM

Hej Nektarin. Ringde min gyn för att kolla om min provsvar kommit, alltså om jag haft äl och isåfall i vilken omfattning. Hon sa att mina prover inte var så bra (vet inte mer ingående) och att jag skulle få en dubbelkur. Fick en tid på onsdag och är då på dag 32 i min cykel.
    När ska jag då börja med den kuren?? Och borde det inte följa ett möster eller börjar man bara sådär närsomhelst?? Borde man inte ha ett återbesök direkt efter provtagningen? Hur är det för dig?

Känner mig så ledsen just nu....för även om jag inte gått runt och trott att jag är gravid, så trodde jag hade haft äl. Har blivit gravid två gånger tidigare, utan pergotime, så jag vet ju att jag kan.
    Kan man vissa månader, trots att man äter pergotime, få utebliven äl? Utan att det innebär att man aldrig kommer kunna få barn?
    Förlåt för alla hundra frågor, men känner mig så ledsen och ensam och vet inte vart jag ska vända mig...

• Nektarin

CattiM, ja tyvärr kan det vara så att man inte har äl, eller svag sådan, även med pergotime. Har du inte ngn menstruation eftersom du skall börja på dag 32?

Jag har en annan fråga, om man testar starkt positivt på äl-test under två dygn, betyder det inte trots allt att man haft äl och ganska bra sådan? Eller kan LH-hormonet i sig vara högt trots att man inte lossar som man ska?
    Visar progesteronprovet hur mkt LH-hormon man hade under äl:en eller visar det ngt annat?

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    CattiM skrev 2009-08-27 11:40:06 följande:
    Hej Nektarin. Ringde min gyn för att kolla om min provsvar kommit, alltså om jag haft äl och isåfall i vilken omfattning. Hon sa att mina prover inte var så bra (vet inte mer ingående) och att jag skulle få en dubbelkur. Fick en tid på onsdag och är då på dag 32 i min cykel. När ska jag då börja med den kuren?? Och borde det inte följa ett möster eller börjar man bara sådär närsomhelst?? Borde man inte ha ett återbesök direkt efter provtagningen? Hur är det för dig? Känner mig så ledsen just nu....för även om jag inte gått runt och trott att jag är gravid, så trodde jag hade haft äl. Har blivit gravid två gånger tidigare, utan pergotime, så jag vet ju att jag kan. Kan man vissa månader, trots att man äter pergotime, få utebliven äl? Utan att det innebär att man aldrig kommer kunna få barn? Förlåt för alla hundra frågor, men känner mig så ledsen och ensam och vet inte vart jag ska vända mig...
    Jag har ätit Primolut för att stöta ut slemhinnan och "rensa" när jag inte fått mens på egen hand. Sen har jag börjat på dag 5 på den mens som kommit av Primoluten.

Jag har aldrig ägglossat av bara Pergotime utan får lov att ta Ovitrelle-spruta för att göra det. Däremot har jag ju ägglossat på egen hand någon gång iaf eftersom jag har en dotter som är snart 11. Nu däremot går det trögare och jag äter nu Pergotime i väntan på IVF.
  • katizi

Hej.
    Idag är jag på dag 12 och varit på vil för a tt titta efter ÄL-blåsor.
    Jag hade 4 tjock slemhinna och ett ägg på 10mm. Är skitledsen, kommer det inte bli någon ÄL nu då? Är det någon som haft så på dag 12 och ändå fått ÄL o i så fall när.

Lycka till alla andra, =)

• CattiM

Nektarin: Vet ju inte säkert att jag ska börja äta Pergotime på dag 32, men jag ska träffa mij gyn då :) Njaej jag har inte mens (inte just nu i alla fall) på egen hand, fick äta Provera för att först få en mens och sen efter ett visst antal dagar äta Pergotime...
    Jag VET ju att jag kan bli gracid eftersom jag blivit det förut och en gång med min man....och det är i alla fall en tröst....
    Försöka tänka positivt och att det ju är bra att jag får en dubbeldos....
    :)

Tusen tack för svar!!!! Är så skönt att prata av sig :)

• Anna65

Kramar om; Jag är ju ny här på tråden så jag är ju inget proffs, men som jag förstod min gyn så var en av mina blåsor i den storleken och det skulle inte bli något av den sa han. Men det måste ändå bero på när du får äl, 2 mm per dygn växer ju blåsan. Kramar

♥ Mamma till Änglapojke 09 och två Döttrar 92 & 89 ♥♥
Svar på tråden Pergopinglorna del 18