• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Mermaid78
    Vårflickan84 skrev 2009-09-01 11:11:26 följande:
    jag har aldrig tagit blodprov efter äl...har du fått ta ovitrelle i samband med pergo?
    Nix vad är det?
    Tänkte att man skulle lämna blodprov för att hormonvärdena kanske sjunker därav mf osv?
  • NoahLeah

Idag var jag på VUL för att se hur Pergon fungerade och allt var bra. Slemhinnan var tjock och fin, perfekt som hon uttryckte det, och hade 2 ägg som mognat fint o beräknas släppa i helgen.
    Om det inte blir ngt på detta försök så ska jag ta en kur till sen blir det ytterligare utredning.

• malinnnnn80

taniko: Åh vad kul för dig! :) Själv var jag också på vul idag, men gick därifrån med en tår i ögat.. Gyn kunde bara se den ena äggstocken av någon anledning (han sade att det kan hända ibland, att "annat" ligger ivägen) och i den äggstocken han såg såg han bara ett ägg.. slemhinnan var dock fin. Fick inte speciellt mycket hopp. Tanken var egentligen att jag skulle ha fått en hormonspruta som skulle ha gett mig ÄL inom 24 timmar.. men men.. så blev det inte

• NoahLeah
    malinnnnn80 skrev 2009-09-01 20:41:02 följande:
    taniko: Åh vad kul för dig! :) Själv var jag också på vul idag, men gick därifrån med en tår i ögat.. Gyn kunde bara se den ena äggstocken av någon anledning (han sade att det kan hända ibland, att "annat" ligger ivägen) och i den äggstocken han såg såg han bara ett ägg.. slemhinnan var dock fin. Fick inte speciellt mycket hopp. Tanken var egentligen att jag skulle ha fått en hormonspruta som skulle ha gett mig ÄL inom 24 timmar.. men men.. så blev det inte
    Jag hade också bara ägg i den ena men det berodde mycket på missfallet förra månaden, att den behöver vila.
  • linis

Är jag den enda här vars gyn inte har kallat mig till blodprovtagning? Jag har bara fått utskrivet Pergo för tre månader och ska höra av mig igen om jag inte blir gravid. Nu när jag läser alla andras inlägg blir jag lite nervös för 8-lingar

Såg ni dokumentären på kanal 5? Vad tyckte ni? Jag tyckte synd om alla gråtande bebisar som inte fick tillräckligt med kramar och närhet..

• linis

Boo 79 skrev 2009-09-01 12:48:15 följande:

Hmm, när jag stod i mataffären häromdagen såg jag att RFSU har ett "Testa tidigt" graviditetstest som man kunde ta redan dag 6 efter ÄL tror jag. Nån som har provat det? Vore ju grymt skönt att slippa vänta så himlans länge på besked...
    Hmm, de har jag inte testat! Undrar hur säkra de är? Jobbigt att testa negativt i onödan om testen är osäkra... Är också nyfiken om någon här testat!
  • Mermaid78

Boo 79 skrev 2009-09-01 12:48:15 följande:

Hmm, när jag stod i mataffären häromdagen såg jag att RFSU har ett "Testa tidigt" graviditetstest som man kunde ta redan dag 6 efter ÄL tror jag. Nån som har provat det? Vore ju grymt skönt att slippa vänta så himlans länge på besked...
    Har testat med det när jag fick ma och jag tycker inte att det är bra. Rfsu visade negativt och cb positivt.
  • Mermaid78
    malinnnnn80 skrev 2009-09-01 20:41:02 följande:
    Åhhh vad jobbigt men betyder inte alls att det är svårare att bli gravid. Min kompis har en äggstock och hon har 3!! barn
  • Mermaid78
    linis skrev 2009-09-01 21:56:20 följande:
    Är jag den enda här vars gyn inte har kallat mig till blodprovtagning? Jag har bara fått utskrivet Pergo för tre månader och ska höra av mig igen om jag inte blir gravid. Nu när jag läser alla andras inlägg blir jag lite nervös för 8-lingar Såg ni dokumentären på kanal 5? Vad tyckte ni? Jag tyckte synd om alla gråtande bebisar som inte fick tillräckligt med kramar och närhet..
    Tycker att det är hemskt! Hon har ju typ 15 ungar...Hon måste vara sjuk! Det är ju inte så att det bara hände att hon blev gravid med 8lingar utan hon ville det!
  • Mermaid78
    NoahLeah skrev 2009-09-01 20:21:29 följande:
    Idag var jag på VUL för att se hur Pergon fungerade och allt var bra. Slemhinnan var tjock och fin, perfekt som hon uttryckte det, och hade 2 ägg som mognat fint o beräknas släppa i helgen. Om det inte blir ngt på detta försök så ska jag ta en kur till sen blir det ytterligare utredning.
    Då har vi likadant Har äl i dagarna också och hade 2 stora äggblåsor och "fin" slemhinna
Svar på tråden Pergopinglorna del 18