• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Vårflickan84
    Mermaid78 skrev 2009-09-01 18:08:56 följande:
    Nix vad är det?Tänkte att man skulle lämna blodprov för att hormonvärdena kanske sjunker därav mf osv?
    det är en hormonspruta som ska lossa ägget.
    jag behöver inte ta blodprov då jag tar den för läkaren sa att om det finns så ägglossar jag med hjälp av den, behöver inte kolla upp.
  • NoahLeah
    Mermaid78 skrev 2009-09-01 22:18:39 följande:
    Då har vi likadant Har äl i dagarna också och hade 2 stora äggblåsor och "fin" slemhinna
    Då får vi hålla tummarna för oss!
  • LillanM

Mermaid: en del lakare vill att man tar blodprov efter AL (kring dag 21-23 pa cykeln) for att kontrollera att man har haft AL (de tittar pa att progesteronnivan har gatt upp). Det har ingenting med graviditetshormonerna (vilket de inbland kan titta pa i samband med mf for att se om de ar pa vag ner). linis: jag gar inte pa VUL for att kolla, min lakare tyckte att det rackte med blodprov enligt ovan. Jag fragade om detta (ar en sadan dar palast besvarlig patient men han ar valdigt talmodig och kunnig) och han sa att det ar oerhort liten risk for overstimulering (och att man da ofta far olika smartsymptom etc) men det kanske ar lite olika bedomningar beroende pa vilken dos man ater och hur man svarat pa pergo innan (for mig enkel dos och blev gravid pa forsta pergokuren forra gangen). Taniko och Mermaid: har vankas det ocksa AL, misstanker att den kommer om 3 dagar (jag har haft mellanutslag pa CB-monitor i fyra dagar nu). Varje morgon fragar maken hur det ar med agget och vi kor pa enligt varannan-dags metoden.

• LillanM

malinnnn80: det har hant att de inte kunnat se min ena aggstock ocksa, irriterande men den har alltid dykt upp pa nasta VUL. Vem vet, det kanske sitter ett guldagg dar nu och gommer sig? Finns det nagon chans att det slapper pa egen hand?

• Mermaid78

LillanM
    Aha då förstår jag tack

• LillanM

Har ar forresten en bra lank dar bilden visar hur de olika hormerna gar upp och ner under cykeln. LH ar det som ger utslag pa AL-tester, progesteronstigningen visar att man haft AL och en CB-monitor visar okningen av estradiol innan LH-okningen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Menstrual_cycle

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    LillanM skrev 2009-09-02 15:18:58 följande:
    Har ar forresten en bra lank dar bilden visar hur de olika hormerna gar upp och ner under cykeln. LH ar det som ger utslag pa AL-tester, progesteronstigningen visar att man haft AL och en CB-monitor visar okningen av estradiol innan LH-okningen. en.wikipedia.org/wiki/Menstrual_cycle
    Väldigt bra bild! Den förklarar verkligen sambandet.
  • Mary0280

Imorn bitti ska jag kolla hur kuren gått... Lagom nervös eftersom jag inte haft ägglossning på länge nu. Herregud, jag har börjat längta lika mycket efter en ägglossning som ett plus på grav-test ;)

• Mermaid78

Jag har testat med cbs digitala äl tester och brukar ha äl 31-1/8 stegring 2 dagar. Nu har jag ätit min första pergokur och har inte haft stegring? Blir den försenad? Hade ju 2 ledande äggblåsor på vulet..

• LillanM

Mermaid: vilken cykeldag ar du pa? AL kan bli lite sen med pergo (jag tror min kommer att komma kring CD 20 denna gangen).

Svar på tråden Pergopinglorna del 18