• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • Mermaid78

tjejjer hjälp! Jag är på dag 21 och har inte fått äl steging ännu på cbs digitala??Jag brukar ha älstegring mycket tidigare..Detta är min första kur pergotime, kan cykeln rubbas? Kommer äl eller vad? Hade 2 stora äggblåsor förra veckan...

• Boo 79

Har nu varit på den första kontrollen av pergo någonsinn (åt 2 kurer med första barnet o nu har jag precis ätit 2 kurer igen).

Ett ägg på 17 mm (shit, trodde inte de var så stora, inte konstigt att det gör lite ont?), men frågan är då hur stora de brukar vara när de släpper?

• icka76

Behöver ett råd. Hur hade ni gjort. Har uppehåll med försök denna månaden p.g.a. ma:t men äter pergo endå, är på dag 18 och ingen tillstymmelse till äl. Vet inte om jag har kvar grav.hormoner. Men jag tänkte att om jag inte älat innan dag 25 så borde jag kunna ta provera för mens, det finns ju ingen chans att jag skulle vara gravid. Hade ni gjort så?

• Mary0280

Boo 79 skrev 2009-09-04 13:04:03 följande:

Har nu varit på den första kontrollen av pergo någonsinn (åt 2 kurer med första barnet o nu har jag precis ätit 2 kurer igen).Ett ägg på 17 mm (shit, trodde inte de var så stora, inte konstigt att det gör lite ont?), men frågan är då hur stora de brukar vara när de släpper?
    ca 20 mm har jag fått höra så ditt borde släppa snart, håller tummarna!
    Vilken dag kollade du? Mitt var bara 9mm nu när jag kollade på cd 9. Hoppas det tar sig... :(
  • LuPeRo
    icka76 skrev 2009-09-04 13:38:30 följande:
    Behöver ett råd. Hur hade ni gjort. Har uppehåll med försök denna månaden p.g.a. ma:t men äter pergo endå, är på dag 18 och ingen tillstymmelse till äl. Vet inte om jag har kvar grav.hormoner. Men jag tänkte att om jag inte älat innan dag 25 så borde jag kunna ta provera för mens, det finns ju ingen chans att jag skulle vara gravid. Hade ni gjort så?
    Hej vännen!
    Jag personligen hade tagit Provera för att få igång mensen. Det blir ju som en nollställning av hela cykeln då. Har du testat dig efter MA:t och kollat så att grav hormonerna är borta?
    Kram
  • Mermaid78
    Mermaid78 skrev 2009-09-04 12:59:32 följande:
    tjejjer hjälp! Jag är på dag 21 och har inte fått äl steging ännu på cbs digitala??Jag brukar ha älstegring mycket tidigare..Detta är min första kur pergotime, kan cykeln rubbas? Kommer äl eller vad? Hade 2 stora äggblåsor förra veckan...
    Ingen som vet om äl blir försenad med pergo?
  • 789
    Mermaid78 skrev 2009-09-04 18:57:52 följande:
    Ingen som vet om äl blir försenad med pergo?
    Jag var hos min gyn igår, på cd 11 var en blåsa 9 mm. Hon sa att äl kan bli senare än vanligt med pergo men jag fattade det som att det beror på att blåsorna börjar växa senare, inte att det tar tid innan de släpper.
  • Nektarin

Kikar in lite snabbt...

Icka, det låter ju onekligen lite sent, jag fick ju äl kring dag 20 förra månaden och provade börja på dag 3 denna gång, fick då äl på dag 15. Dock hjälpte det ju inte denna månad heller, mens igår och enligt prog.provet "bra" äl.
    Kan ju hända att din kropp är lite i ofas efter skrapningen också, men kanske kan vara lika bra att "tvinga fram" äl med provera om det drar ut alltför mkt på tiden.

Läste statistiken som ngn la in, dystert att det är 10 % chans till graviditet vid en "bra" äl i min ålder...inget att stressa upp sig över att det inte tar sig på en gång direkt tror jag men jag har inte TID med detta känns det som...

• Love is everything

Nu är jag hemma igen! : D Laddad med ny energi och så är man brun och fin!

Kul att man har 39 % chans att bli gravid!! Verkar dock inte som om det stämmer in på mig....

GRATTIS linis och tredjejuli!!!!!! Kul med lite + i tråden för en gång skull!!! Hoppas vi blir fler så småningom....

Shelda: Jag har fått ÄL under de uppehållsmånaderna jag har haft!!! Lycka till!!

Själv är jag på cd 13 idag, har tagit en enkelkur Pergo dag 3-7. Får se om det ger nån utdelning.... Sista kuren nu, sen går jag vidare till sprutor. Ska bli spännande!!

Hoppas ni alla har det fint!!

• Linakinn
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2009-09-03 23:42:16 följande:
    Jag är nog ett dåligt exempel men jag är inne på min nionde kur. Fast den här månaden står jag i kö för ivf och kör på egen hand eftersom jag hade recept kvar bara för att jag inte kunde stå ut med att vänta bara.Jag började med att äta enkelkurer och dubbelkurer utan att ägglossa. Sen fick jag Ovitrelle-spruta utskriven och tack vare den ägglossar jag. Den här gången (som jag inte ens pratat med läkarna om) är det femta gången jag tar den sprutan och jag räknar med att hinna med en gång till innan det är dags för ivf.
    Hmm, jag har också Pergotabletter kvar på recept tror jag. Jag kanske ska vara lite olydig och ta dem också, vad fasen, det verkar ju vara många här som kör betydligt fler kurer än 3... I väntan på bättre tider liksom...
Svar på tråden Pergopinglorna del 18