• LuPeRo

Pergopinglorna del 18

Nu har vi nått del 18 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43096126.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-26 15:32
    NY TEMPTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 17:11
    NY LIST-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 16:11
    NY PLUS-TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-16 11:59
    NY TRÅD -> DEL 19

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m47301399.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 18
  • bebistre

Jag har tagit en kur pergo men läkaren vill att jag ska göra en röntgen av äggledarna med, men de på röntgen har inte kunnat göra det ännu, nån mera som har gjort detta? Skulle fått mens igårm en det har inte kommit något, o grav test va neg, brukar mensen bli senare när man äter pergo??

• Mermaid78
    timmisen skrev 2009-09-06 15:51:18 följande:
    Ja, denna kropp. Själv är jag på dag 33 och ingen mens. Brukar ha mellan 29-32 dagar, men känns som att nå´t är på gång. Doktorn sa ju till mig på vul dag 10 att jag hade för små blåsor för att det skulle bli någon äl (8 mm). Har inget grav.test, skulle jag haft det hade jag testat idag, för det här är ju jobbigt. Mensen kommer med all sannorlikhet, men när det blir så här så börjar man ju undra. Hur vet du Mermaid78 att du inte har äl, låter ju konstigt med så fina äggblåsor.
    För jag testar med äl tester och jag har inte kännt av den Konstigt är det!!
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Mermaid78 skrev 2009-09-06 11:02:55 följande:
    På dag 23 idag och fortfarande ingen äl???Hade ju 22 mm(en 22 och en 19) stora äggblåsor 25/8!!! Vad tror ni?
    Då är det möjligt att du inte ägglossar ändå. Eller att du ägglossat utan att veta det. ÄL-tester är ju inte helt säkra de heller.
  • timmisen
    nallebusig skrev 2009-09-06 16:53:55 följande:
    min gyn sa på dag 10 att jag inte skulle få ngn äl m tji fick han jag blev gravid!!håller tummarna för dig!!
    Tack, ja det här känns jättekonstigt. Typiskt ska jag iväg hela dagen imorgon på utflykt med lillpojken, vill inte förstöra den med negativt grav.test. Men börjar jag inte blöda inatt/imorgonbitti/fm så köper jag test och testar typ imorgon kväll eller på tisdag. Bara återstår att se, go kväll!
  • Love is everything

minimal: Tappa inte hoppet vännen!! Det är det du behöver mest... Själv är jag sån att jag tror att IVF är den enda lösningen!! Det kommer bli + för oss med ska du se!! : D

timmisen: En nyinköpt kombi är väl ändå ett lyckans tecken??? : P Herregud, dag 10!! Det är väl knappt någon som har större äggblåsor då! Vet inte när du brukar ha ÄL, men dag 10 låter lite väl tidigt, 1 dag efter avslutad pergo-kur... Själv har jag ÄL dag 20 så på dag 10 finns inte mycket att se... Ska hålla tummarna för dig! Och så hoppas vi att det verkligen har fungerat denna gång!! : D

Mermaid78: Man kan ha ÄL utan att det ger utslag på tester!! Tappa inte hoppet! Så länge ni har sexat på regelbundet så har du gjort allt du har kunnat! Det enda är att vänta till BIM och se om det kommer någon mens eller inte... Jag har tappat alla mina ÄL-symtom och får inga utslag på några tester, men har ÄL varje månad iallafall! Lycka till!!

Bobbi81: Välkommen!! Jag har gjort en kontrastspolning om det är det du menar? Kontrastvätska som sprutas in och så kollar man med ultraljud eller så går man till röntgen och kollar där. Det var något av det värsta jag gjort.... Men jag vet att det skiljer sig OERHÖRT från person till person. Mensen kan komma senare med Pergo. Själv har jag en cykel på 33 dagar och det är ju lite fler dagar än normalt. Det är nog olika... Lycka till iallafall!!

• Love is everything

Nektarin: Skickar en styrkekram och hoppas du tittar in när du känner för det!!!! Hoppas allt löser sig för dig!! : )

• Mermaid78

Minimal
    Love is everything
    Jag hoppas det! Tänk vilken lycka om man inte tror alls att det kunnat bli något och så helt plötsligt finns ett plus på stickan...

Imorgon ska jag till en fertilitetsexpert jag bokat in för längesedan. en norrbagge som tydligen ska vara jätteduktig. Vi har ju redan påbörjat vår utredning men det är bra att jag ska dit för då ser han väl om jag haft äl...Bra att få ett andra utlåtande även om jag inte kommer att lämna blodprover osv mer.

• CattiM

Börjar idag på min först dubbelkur Pergotime. :)
    Undrar om det här med äl, läst här nånstans att man kan få äl tidigare av Pergo, vilken dag brukar ni få som ätit dubbelkur?
    Kram!!

• Mermaid78
    CattiM skrev 2009-09-07 11:11:58 följande:
    Börjar idag på min först dubbelkur Pergotime. :)Undrar om det här med äl, läst här nånstans att man kan få äl tidigare av Pergo, vilken dag brukar ni få som ätit dubbelkur?Kram!!
    Va jag trodde det var senare? Jag började dubbel(min första kur också) på dag 5.
Svar på tråden Pergopinglorna del 18