Småkottarna skrev 2009-07-10 20:10:45 följande:
För mig var det tvärtom. Jag läste om hans bortgång på aftonbladet tidigt på morgonen. Kände mig jättekonstig, chockad, nästan skrattig.. jag blir sådan när jag blir chockad, jag kan inte hantera det utan börjar skratta... Samma som när jag fick veta att min klasskamrat sommarlovet efter nian ramlat ut från en balkong i mallorca. Jag började stortskratta!!! Jag vet inte varför jag fungerar så, något inom mig skyddar mig från smärtan och får mig att skratta ist... Men i alla fall. Dagarna efter kände jag mig tom och oförstående. Fattade inte att det hade hänt. Hur det hade hänt. Varför... Trodde fortfarande att det skulle komma ett uttalande snart att det inte var sant... När minnescermonins dag kom började jag kolla CNN's live så fort de började sända, och då började allt bli verkligt. När kistan kom... Så, under hela minnescermonin grät jag som jag sällan förr gjort. Jag grät så jag inte fick luft. FÖr mig var detta vändpunkten då allt blev verkligt, och sen den kvällen har jag mått skit. Jag förstår inte hur jag ska komma ut hel från detta.. Och det är ju inte så att man kan förklara det för sina nära heller. Man lär ju bli dumförklarad!
nej, det kan man verkligen inte göra...jag låter bli att förklara, för ingen förstår ändå...
Han var ngt så MYCKET större än BARA en artist