• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-10 20:27:35 följande:
    Jag tror inte på gud, men jag tror på Michael.. Tänk bara, en människa så mån om varenda liv på planeten, asså, det FINNS ju inte!! Människor är så själviska, så elaka, så råa, så vidriga!! Det känns liksom som att Michael inte var av denna värld. Han var för bra för vår värld. Jag vill så gärna göra något för att hedra honom, även om han inte kan se det, eller så gör han det? Jag har funderat till och från på hur JAG kan bli en bättre människa, hur JAG kan bidra till världen. Jag har kommit fram till att... hm... hur kan jag säga detta utan att det strider mot reglerna...? Hälften av det jag tjänar på min hobby under augusti månad ska jag skänka. Jag vet dock inte var. Jag har funderat... Barncancerfonden, rädda barnen, Bris, världens barn... Jag vet inte? Jag vet att det är OT men det är för en god sak, så kanske någon har ett förslag?
    Jag tycker att någon organisation som stödjer barn är väl ganska passligt med tanke på att MJ älskade barn så mycket
  • JeckaH

Som liten och yngre tonåring (tom dangerous ungefär) älskade jag Michael men glömde sedan bort honom lite. Har alltid älskat hans musik men inte vetat så mycket om hans person, mer än de den där hemska rättegången för några år sedan.

Men så plötsligt när jag fick veta om hans död blommade all min beundran upp för honom igen. Jag sitter och tittar på youtubeklipp och lyssnar på hans musik som en galning. Känner mig helkonstig, men det är så sorgligt att han har gått bort. Han var den störste, så är det bara. Konstigt bara att det var hans död som skulle påminna mig om det...
    Nu förstår jag vilken underbar man han måste ha varit, så mycket fint han har hunnit uträtta och så många hjärtan han har berört. Hans bortgång är en stor förlust för världen.
    När jag såg hans minnescermoni i Staples center grät jag floder. När hans dotter grät var jag helt förstörd. Den är som att hans död triggat igång något i mig. Efter år av ofrivillig barnlöshet och ett missfall i våras har jag blivit så oerhört känslig. Mitt hjärta blöder för hans barn som nu blir utan sin älskade pappa, ja för alla barn som har det svårt. Jag kan knappt se sånt där utan att bryta ihop .

Och sist men inte minst.

Jag är en kvinna på snart 32 år och känner mig som ett barn igen när jag hör hans musik. Den får mig att vilja dansa och sjunga, så där som jag en gång gjorde framför spegeln hemma i mitt flickrum till Bad och Smooth criminal. MJs musik är en enda stor nostalgitripp för mig och betyder mycket mer än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig.

Ja, jag saknar honom verkligen.

• beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-10 20:30:58 följande:
    17/7 på tv400 kl 20.00
    Tack..det blir till att komma ihåg detta...annars kan väl ngn påminna
  • Småkottarna
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 20:40:15 följande:
    Tack..det blir till att komma ihåg detta...annars kan väl ngn påminna
    Jag har inte tv400... tror jag inte... om man får in tv4+, kan man få in tv400 också då? Eller är det nån specialkanal?
  • KikiBoo

Rååsa Smurfen skrev 2009-07-10 20:24:32 följande:

när är den ? vilken kanal ? när jag var i mat affären i dag började de plötsligt spela michaels skiva ,det känndes lite jobbigt tyckte jag ,att man gå där och plötsligt hörs hans röst ,just nu i början är man ju mer känslig ,även om det känns bra att alla hedra honom genom att spela hans musik
    Dvd.. Tyvärr

Jag började läsa minnesbilagan. Sidan 17 slutade jag läsa. Jag vill inte läsa om allt hemskt som hänt han
    Det där minns jag att jag läste som liten. Tyckte det var riktigt hemskt då.

Känner oxo att jag vill göra en god gärning, så att säga. Länge funderat på UNICEF.
    Sitter alltid o störtbölar när det är tex är Rädda Barnen galor på tvn.
    Men jag o sambon har länge pratat om o ta hand om barn. Att vi ska bli fosterfamilj

Barn och djur som far illa tycker jag är riktigt jobbigt o se och läsa om. Får världens klump i halsen
  • womaninlove777
    AllieF skrev 2009-07-10 18:02:40 följande:
    womaninlove777, tror väll inte det finns misstankar, men de vill ta det säkra före det osäkra och röja undan tvivlen om en naturlig död. Guild, Ja, jag är också 25 så det är en drygt 20-årig kärlek. Fick en kommentar på facebook att det "bara var en artist" och att "livet går vidare". Det är inte så att jag varit deppig en längre tid; chocken släppte för mindre än en vecka sedan. Jag tillåter mig själv att sörja, för annars mår man bara sämre. För henne kanske det bara var en artist, men för mig var han så mycket mer. Han betydde något för mig, som person. Tack, glad att du gillade namnidén. Tänkte Jackie för tjejen, men jag tycker Jackson passar ändå. :) Vet inte om man får dock, för namnlagen, men det andvänds ju inte som för- eller efternamn.
    Tydligen så finns en misstanke om brott enligt löpsedeln men jag tror som du att man verkligen vill ta det säkra före det osäkra o röja undan tvivlen om en naturligt död. Oh vad jag saknar honom, jag kommer aldrig att glömma honom, han var en legend, en världsartist som saknade motstycke till någon annan artist på jorden! Han var så älskad av många men tyvärr så var han inte det av alla! RIP Michael! 
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-10 20:41:47 följande:
    Jag har inte tv400... tror jag inte... om man får in tv4+, kan man få in tv400 också då? Eller är det nån specialkanal?
    ingen aning faktiskt, vi hade inte det innan när vi bodde i lgh i stan, men nu när vi är tvungna att ha box har vi den
  • Lucille

snart3barnsmamma, du är inte ensam. Det känns overkligt, i allmänhet kopplar man inte att denna älskvärda människa är BORTA. För alltid! Jag tänker mig ett fotografi med glada personer, och plötsligt försvinner en av personerna från bilden. :( Plötsligt står barnen ensamma, scenen är tom, rösten har tystnat och de dansade benen ligger stilla i kistan. Som tur är så tror jag på ett liv efter detta, men det är fortfarande jobbigt att han inte är här HÄR. Småkottarna, Förstår helt. Har också lätt att skydda mig från känslor, därför tog det flera dagar innan det sjönk in. Jag tror inte vi någonsin kommer över det helt, men vi kommer lära oss att leva med det och gå vidare, med tiden. När vi tänker på honom så blir vi glada och ledsna. Jag känner mig så lyckligt lottad att jag blev född när jag blev, så jag fick chansen att uppleva honom. Men mina barn ska få växa upp med honom ändå, precis som jag gjorde. De ska veta att de har en skyddsängel där på andra sidan som kommer gå vid deras sida. Det tror jag han kommer göra med alla som älskar honom. Jag tror att många kommer få kontakt med honom genom seanser, etc. för jag tror han har saker att säga och energi nog att ta sig igenom. Såg ännu en video på youtube där en kille berättade att han oväntat kannaliserade MJ och fick div. meddelanden. Han ville tala om att orsaken till att Kathrine fick arvet var för att han litar på att hon ska dela upp det rättvist inom familjen (att rest. familj inte nämndes var inget personligt), och han bad Debbie Rowe att lämna barnen ifred och att han gjort upp med henne och betalat henne vid ett flertal tillfällen (4-5 ggr), att Kathrine skulle ta bra hand om de och testamentet skulle tala för sig själv. Han ville tacka alla i familjen och talade om att han älskade dem, och hälsade till Lisa-Marie och tyckte det var synd att det inte funkade mellan de. Han sa också till Janet "Just go for it!", men sa inte vad han menade med det. Vi kommer ju aldrig veta om det stämmer eller inte, men man får ha lite öppet sinne. :)

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • beadis
    AllieF skrev 2009-07-10 20:52:45 följande:
    snart3barnsmamma, du är inte ensam. Det känns overkligt, i allmänhet kopplar man inte att denna älskvärda människa är BORTA. För alltid! Jag tänker mig ett fotografi med glada personer, och plötsligt försvinner en av personerna från bilden. :( Plötsligt står barnen ensamma, scenen är tom, rösten har tystnat och de dansade benen ligger stilla i kistan. Som tur är så tror jag på ett liv efter detta, men det är fortfarande jobbigt att han inte är här HÄR. Småkottarna, Förstår helt. Har också lätt att skydda mig från känslor, därför tog det flera dagar innan det sjönk in. Jag tror inte vi någonsin kommer över det helt, men vi kommer lära oss att leva med det och gå vidare, med tiden. När vi tänker på honom så blir vi glada och ledsna. Jag känner mig så lyckligt lottad att jag blev född när jag blev, så jag fick chansen att uppleva honom. Men mina barn ska få växa upp med honom ändå, precis som jag gjorde. De ska veta att de har en skyddsängel där på andra sidan som kommer gå vid deras sida. Det tror jag han kommer göra med alla som älskar honom. Jag tror att många kommer få kontakt med honom genom seanser, etc. för jag tror han har saker att säga och energi nog att ta sig igenom. Såg ännu en video på youtube där en kille berättade att han oväntat kannaliserade MJ och fick div. meddelanden. Han ville tala om att orsaken till att Kathrine fick arvet var för att han litar på att hon ska dela upp det rättvist inom familjen (att rest. familj inte nämndes var inget personligt), och han bad Debbie Rowe att lämna barnen ifred och att han gjort upp med henne och betalat henne vid ett flertal tillfällen (4-5 ggr), att Kathrine skulle ta bra hand om de och testamentet skulle tala för sig själv. Han ville tacka alla i familjen och talade om att han älskade dem, och hälsade till Lisa-Marie och tyckte det var synd att det inte funkade mellan de. Han sa också till Janet "Just go for it!", men sa inte vad han menade med det. Vi kommer ju aldrig veta om det stämmer eller inte, men man får ha lite öppet sinne. :)
    Har du läst detta?

www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5492060.ab
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson