• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • Småkottarna
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 20:15:31 följande:
    nej, det kan man verkligen inte göra...jag låter bli att förklara, för ingen förstår ändå...Han var ngt så MYCKET större än BARA en artist
    Jag känner också att det är ingen ide att förklara... Han var inte bara en artist som du säger, han var så mycket mer än så. Han var kärleken personifierad. Han var, som det stod i minnesbilagan, en hel religon. I så fall är Micheal min gud.
  • beadis
    Småkottarna skrev 2009-07-10 20:19:49 följande:
    Jag känner också att det är ingen ide att förklara... Han var inte bara en artist som du säger, han var så mycket mer än så. Han var kärleken personifierad. Han var, som det stod i minnesbilagan, en hel religon. I så fall är Micheal min gud.

Fint sagt
  • Småkottarna
    Bevabus skrev 2009-07-10 20:17:58 följande:
    Jag vet vad du menar. På mellanstadiet så dog en kille som gick på en annan avdelning av skolan. Jag och en kompis umgicks inte med honom längre men hade gått med honom på dagis. Han dog på skolgården så det var en minnesstund där vid trädet där han hade kollapsat. Allt var jättesorgligt och hans mamma bröt ihop rätt framför oss och allt var verkligen hemskt, många grät.Så går vår klass till trädet och ställer oss i en ring. Vad händer? Jo, jag och min kompis börjar asgarva!!!! :S vi kände oss som idioter och jag låtsades att min vän grät och låtsades trösta henne medan vi höll på att få kramp i magen av allt skratt! Det är så underligt hur det här med sorg fungerar....Vi var ju egentligen ledsna...
    Åh, vilken jobbig situation!! Jag har läst att jag inte är ensam om att reagera så här vid chock. Det är antagligen något som gör att vi reagerar så. Något som säger oss att just nu klarar vi inte av att ta in hela detta beskedet på en gång, då rasar vi. Istället frigörs något som får oss att skratta, och ger oss längre tid på oss att ta in informationen i den takt vi behöver för att klara av det... Jag tror verkligen det.
  • Bevabus

awww

Småkottarna skrev 2009-07-10 20:19:49 följande:
  • Rååsa Smurfen
    BooBoo skrev 2009-07-10 19:27:32 följande:
    Ikväll laddar jag popcornskålen. Tänkte kolla på Moonwalker med ungarna
    när är den ? vilken kanal ?
    när jag var i mat affären i dag började de plötsligt spela michaels skiva ,det känndes lite jobbigt tyckte jag ,att man gå där och plötsligt hörs hans röst ,just nu i början är man ju mer känslig ,även om det känns bra att alla hedra honom genom att spela hans musik
  • Småkottarna
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 20:21:08 följande:
    Fint sagt
    Jag tror inte på gud, men jag tror på Michael.. Tänk bara, en människa så mån om varenda liv på planeten, asså, det FINNS ju inte!! Människor är så själviska, så elaka, så råa, så vidriga!! Det känns liksom som att Michael inte var av denna värld. Han var för bra för vår värld.

Jag vill så gärna göra något för att hedra honom, även om han inte kan se det, eller så gör han det? Jag har funderat till och från på hur JAG kan bli en bättre människa, hur JAG kan bidra till världen. Jag har kommit fram till att... hm... hur kan jag säga detta utan att det strider mot reglerna...? Hälften av det jag tjänar på min hobby under augusti månad ska jag skänka. Jag vet dock inte var. Jag har funderat... Barncancerfonden, rädda barnen, Bris, världens barn... Jag vet inte? Jag vet att det är OT men det är för en god sak, så kanske någon har ett förslag?
  • beadis

när var reprisen av hans dangerous tour?

• Småkottarna

17/7 på tv400 kl 20.00

snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 20:28:01 följande:
    när var reprisen av hans dangerous tour?
  • Bevabus

jättebra idé tycker jag! finns så mycket du kan skänka till så jag kan knappt välja själv. någon djurfond eller barnfond hade jag gett pengarna till iaf då MJ älskade barn och djur mest av allt

Småkottarna skrev 2009-07-10 20:27:35 följande:
    Jag tror inte på gud, men jag tror på Michael.. Tänk bara, en människa så mån om varenda liv på planeten, asså, det FINNS ju inte!! Människor är så själviska, så elaka, så råa, så vidriga!! Det känns liksom som att Michael inte var av denna värld. Han var för bra för vår värld. Jag vill så gärna göra något för att hedra honom, även om han inte kan se det, eller så gör han det? Jag har funderat till och från på hur JAG kan bli en bättre människa, hur JAG kan bidra till världen. Jag har kommit fram till att... hm... hur kan jag säga detta utan att det strider mot reglerna...? Hälften av det jag tjänar på min hobby under augusti månad ska jag skänka. Jag vet dock inte var. Jag har funderat... Barncancerfonden, rädda barnen, Bris, världens barn... Jag vet inte? Jag vet att det är OT men det är för en god sak, så kanske någon har ett förslag?
  • Småkottarna
    Bevabus skrev 2009-07-10 20:34:44 följande:
    jättebra idé tycker jag! finns så mycket du kan skänka till så jag kan knappt välja själv. någon djurfond eller barnfond hade jag gett pengarna till iaf då MJ älskade barn och djur mest av allt
    Det är lite det jag känner också. Det finns ju så många som behöver hjälp. Även om det inte handlar om fenomenala summor så gör ju varje krona skillnad. Om man dessutom går ut med att så här är det, hälften går till "dit jag väljer" så kanske man kan få folk att vilja hjälpa till. Det lutar dock mot någon barnfond, det känns som att jag som aldrig skänkt förr, förutom till greanpeace, gärna vill lägga dom pengarna på barnen. Sedan spelar det nog inte så stor roll var, bara jag vet att det går till barn i nöd.
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson