• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • KikiBoo
    AllieF skrev 2009-07-10 18:02:40 följande:
    womaninlove777, tror väll inte det finns misstankar, men de vill ta det säkra före det osäkra och röja undan tvivlen om en naturlig död. Guild, Ja, jag är också 25 så det är en drygt 20-årig kärlek. Fick en kommentar på facebook att det "bara var en artist" och att "livet går vidare". Det är inte så att jag varit deppig en längre tid; chocken släppte för mindre än en vecka sedan. Jag tillåter mig själv att sörja, för annars mår man bara sämre. För henne kanske det bara var en artist, men för mig var han så mycket mer. Han betydde något för mig, som person. Tack, glad att du gillade namnidén. Tänkte Jackie för tjejen, men jag tycker Jackson passar ändå. :) Vet inte om man får dock, för namnlagen, men det andvänds ju inte som för- eller efternamn.
    Har oxo vart fan i 20 år. Eller jag ÄR fortfarande ett fan. Jag är 26..
    Jackie är fint. Om min dotter får heta Puma så klart som fan Jackie blir godkänt
    Det finns jue barn som får heta helt crazy namn..
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 18:44:56 följande:
    GUD va jag kan inte få nog av Speechless...han sjunger så vackert i den open.spotify.com/track/1uHqxmLhvUL3oHmxO8bOlE
    Ja den är fin den JÄTTEFIN!! ....mmmmm
  • KikiBoo

Alltså.. senjag var ca nio har jag vart helt kär i låten Speed Demon. Älskar den än i dag på HÖGSTA såklart
    Men smooth Criminal ligger oxo nära mitt hjärta..
    Finns såååå många..

• KikiBoo

Ja min far vet jue att jag är ledsen över MJ. Han har ALDRIG gillat MJ. Hånat mig för att jag gillar han. ÄLSKAR han. Han kallade han för dittan o datten Han trodde jue såklart på ALLT som stod i tidningarna..

• Zmoothie

Favorit.. Det är ju helt omöjligt att bestämma! Det beror helt på humör och känsla just då, tycker jag. Black or white var en av de första låtarna jag fastnade för, men jag gillar Man in the mirror också, och Smooth Criminal, och Childhood, och Earth Song, och She's out of my life, och Smile, och...

Ja, top 10 som sagt. Eller 50.

Is it bad that what she just said makes perfect sense to me?
  • MissLilo
    AllieF skrev 2009-07-10 16:50:01 följande:
    Har tänkt skriva i den här tråden ett bra tag nu, sett den poppa upp då och då, men jag har inte orkat psykiskt. Jag har tagit MJs bortgång väldigt hårt då han alltid funnits i mitt liv. Jag har älskat honom sen jag var ca 4 år gammal på 80-talet och alltid varit trogen. Har aldrig för en sekund tvivlat på hans oskuld när han blivit anklagad för div hemska saker. Det är en kärlek starkare än den romantiska typen, som familjekärlek nästan. Tror Michael hade ett sätt att få sina fans att känna sig som mer än bara fans. Som 50c, the game etc. sjöng i hyllningslåten: "We're all Jackson kids"Jag fick höra om bortgången tidigt på morgonen då min bror hade ringt till min mor och berättat. Hon berättade i sin tur för mig. I flera dagar var jag i chock, kom några tårar ibland, men kunde inte ta in det. Plötsligt på söndagsnatten efter han avlidit så började jag gråta som jag aldrig gråtit förut. Brukar väldigt sällan gråta öht. Det var svårt att andas, gjorde liksom ont i hjärtat. Sen dess har det varit äkta och jag har sörjt med många tårar och minnen. Under minnesceremonin upphörde inte tårarna länge kan jag säga. Det är bra att jag kan gråta ut, men jag vet inte hur jag ska hantera tomrummet. Snart kommer det vända; då kommer jag le åt det vi fått istället för att gråta över det vi inte kommer få. Vet inte hur ofta jag kommer skriva i tråden; hur mycket jag orkar. Han saknas mig något så djävulskt mycket. ♥ Vilket kön mitt barn än blir i februari så får h*n mellannamnet Jackson som hyllning. :)
    Vet hur du känner!
    dock så kom tårarna, ångesten, bröstsmärtorna och svårt att andas när min syster ringde mig vid midnatt.

Min farmor gick bort 2008 och jag kan ärligt säga att jag grät i 1 månad lite, var lite nedstämd. Men nu har jag gråtit mer än jag gråti mer än jag gjort totalt i hela mitt liv. kunde inte andsa, sova om nätterna och den där andningssvårigheten.
    under cermonin satt jag och skrek, skakade, och kunde inte andas.
    Jag kommer ha det tungt et bra tag till.....vet att vägen e lång..

Men under cermonin försvan det där rtycker över bröstet iaf. Men då hade jag iaf suttit och gråtit sen 16:30 då det började till när det slutade 21:30.
  • MissLilo
    AllieF skrev 2009-07-10 18:02:40 följande:
    womaninlove777, tror väll inte det finns misstankar, men de vill ta det säkra före det osäkra och röja undan tvivlen om en naturlig död. Guild,Ja, jag är också 25 så det är en drygt 20-årig kärlek. Fick en kommentar på facebook att det "bara var en artist" och att "livet går vidare". Det är inte så att jag varit deppig en längre tid; chocken släppte för mindre än en vecka sedan. Jag tillåter mig själv att sörja, för annars mår man bara sämre. För henne kanske det bara var en artist, men för mig var han så mycket mer. Han betydde något för mig, som person. Tack, glad att du gillade namnidén. Tänkte Jackie för tjejen, men jag tycker Jackson passar ändå. :) Vet inte om man får dock, för namnlagen, men det andvänds ju inte som för- eller efternamn.
    jag är 26 och har älskat den mannen sen jag var 7 år, gillat sen 4 år.
    så förstår vad du menar. HAn var inte bara en artist!
  • KikiBoo

Ikväll laddar jag popcornskålen. Tänkte kolla på Moonwalker med ungarna

• MissLilo
    BooBoo skrev 2009-07-10 19:09:01 följande:
    Ja min far vet jue att jag är ledsen över MJ. Han har ALDRIG gillat MJ. Hånat mig för att jag gillar han. ÄLSKAR han. Han kallade han för dittan o datten Han trodde jue såklart på ALLT som stod i tidningarna..
    jag tror att man låger det år sidan.
    Lillsyrran som altid tycktes få en släng av migrän så fort att hon såg att jag var väg med cd:n mot cdspelaren. hatade verkligen han som person. DÅ menar jag HATAR!
    Men imed hans död så har hon varit väldigt försående och har lyssnat, tröstat. Och det var faktiskt hon som ringde mig då hon visste att jag avgudade honom. Och hon ville att jag skulle höra det från henne, än läsa i en tidning.
    Hon har inte pratat illa om han som person någonsin sen han dog.

Så nog kkan man använda sitt hjärta för att trösta.
    Men sen beror det på en som person.
    Finns ju de osm aldrig viker ne tum....
  • Lucille

MissLilo, precis! Ceremonin lättade på trycket, delvis för att allting kom ut och delvis för att det var ett farväl, och ett fint sådant (förutom kommentatorerna). Jag har tillåtit mig själv att gråta högljudt medan jag vanligtvis inte tillåter tårar öht.

Det är svårt för utomstående att förstå, men det här är inte som tonårsfavoriterna man hade; inte skulle jag grina på samma sätt om Taylor Hanson dog, trots att jag var dödsförtjust i honom i tonåren. MJ är på så mycket högre nivå, det är inte bara en favoritartist, han var en favoritperson... godheten själv, så missförstådd och ett sånt geni. Folk blev glada av honom, och hans musik kunde väcka liv i ett kallt hjärta.

Jag känner att jag har förlorat en närstående, en familjemedlem. Som tur är (på sätt och vis) så älskar min mor honom också, så jag har någon att prata med, även fast hon inte sörjer på samma sätt.

BooBoo, Jo, Jackie är inga problem som mellan- eller förnamn, men Jackson kanske inte funkar eftersom att det liknar ett efternamn. Vet inte om det räknas som ett andra efternamn. Finns ju de som faktiskt heter Jackson i förnamn, men i Sverige tror jag inte det är tillåtet.

Kollade iofs på scb och där står det att det finns 61 män med förnamnet Jackson och 25 av de har det som tilltalsnamn. De kan ju ha döpts utomlands, men ändå.

Sorry, lite OT.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson