• Muneca

Vi som sörjer Michael Jackson

Denna tråd tillägnas till alla som sörjer Michael Jackson.
    En sann legend och musikaliskt geni...

denna dag går till historien.

-----------------------------------------------

Till er som inte har något positivt att säga om Michael Jackson ber jag att skapa en egen tråd eller inte säga något alls, denna tråd är enbart för de som sörjer hans bortgång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 12:07
    Spekulationer/uttalanden om kring anklagelserna runt Michael Jackson hör inte hemma i denna tråd, här sörjer vi och minns allt det som var BRA.

Inlägg som inte följer trådens topic anmäls.

• Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson
  • guild
    AllieF skrev 2009-07-10 16:50:01 följande:
    Har tänkt skriva i den här tråden ett bra tag nu, sett den poppa upp då och då, men jag har inte orkat psykiskt. Jag har tagit MJs bortgång väldigt hårt då han alltid funnits i mitt liv. Jag har älskat honom sen jag var ca 4 år gammal på 80-talet och alltid varit trogen. Har aldrig för en sekund tvivlat på hans oskuld när han blivit anklagad för div hemska saker. Det är en kärlek starkare än den romantiska typen, som familjekärlek nästan. Tror Michael hade ett sätt att få sina fans att känna sig som mer än bara fans. Som 50c, the game etc. sjöng i hyllningslåten: "We're all Jackson kids"Jag fick höra om bortgången tidigt på morgonen då min bror hade ringt till min mor och berättat. Hon berättade i sin tur för mig. I flera dagar var jag i chock, kom några tårar ibland, men kunde inte ta in det. Plötsligt på söndagsnatten efter han avlidit så började jag gråta som jag aldrig gråtit förut. Brukar väldigt sällan gråta öht. Det var svårt att andas, gjorde liksom ont i hjärtat. Sen dess har det varit äkta och jag har sörjt med många tårar och minnen. Under minnesceremonin upphörde inte tårarna länge kan jag säga. Det är bra att jag kan gråta ut, men jag vet inte hur jag ska hantera tomrummet. Snart kommer det vända; då kommer jag le åt det vi fått istället för att gråta över det vi inte kommer få. Vet inte hur ofta jag kommer skriva i tråden; hur mycket jag orkar. Han saknas mig något så djävulskt mycket. ♥ Vilket kön mitt barn än blir i februari så får h*n mellannamnet Jackson som hyllning. :)
    ...min dotter grät stora tårar med...hon är 25...! Och min svärson, som har varit och sett två konserter med honom, han har alltid älskar MJ och han var verkligen ledsen med...! Vad fint med mellannamnet jackson på ditt barn.
    (¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • Lucille

womaninlove777, tror väll inte det finns misstankar, men de vill ta det säkra före det osäkra och röja undan tvivlen om en naturlig död.

Guild,
    Ja, jag är också 25 så det är en drygt 20-årig kärlek. Fick en kommentar på facebook att det "bara var en artist" och att "livet går vidare". Det är inte så att jag varit deppig en längre tid; chocken släppte för mindre än en vecka sedan. Jag tillåter mig själv att sörja, för annars mår man bara sämre. För henne kanske det bara var en artist, men för mig var han så mycket mer. Han betydde något för mig, som person. Tack, glad att du gillade namnidén. Tänkte Jackie för tjejen, men jag tycker Jackson passar ändå. :) Vet inte om man får dock, för namnlagen, men det andvänds ju inte som för- eller efternamn.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • smoothiz
    MissLilo skrev 2009-07-08 21:06:48 följande:
    fattar inte heller......vadå fyrverkeri.tyckte de var rätt repsektlösa generellt sätt!pratade om mokey, skämtade tilll det. Kändes som om de bara var där för att få en merit i cv:t.fler som kände så?Dessuotm var de itn pålästa."släpptes någonsin ghost på film?"Hell yeah! jag har den hemam i en fin bok med limited edition singel och bok till filmen!
    ja det var helt sjukt..håller helt med, dom va respektlösa som fan...{#lang_emotions_frown} tragiskt att ha såna kommentatorer, passar sig inte med en massa skämt och dylikt vid en minnesceremoni! Så jävla löjliga dom va, blev så förbannad! Ja dom verkade bara va ute efter att höras, vet precis hur du menar...URK!!!
    T.o.m en 4 poängare var för alldeles för mycket.....
  • guild

lite OT i tråden...hur gör dom som har barn, där barnet  hade MJ som stor idol och som kanske gråter över det och sörjer...är de lika hånfulla och känslokalla mot sina barn tro...eller sväljer de sitt hat mot MJ och "spelar" med...tänkte på det ang. att dottern älskar MJ...!

(¯`♥ vill ni in i mitt galleri?! Säg till, så kanske jag släpper in er... (¯`♥
  • smoothiz
    Sandra Örebro skrev 2009-07-10 16:52:52 följande:
    Nu ska jag kolla på You are not alone :P
    här har jag och min tjejkompis kört michal jacksom race på youtube halva dan... spelat massor med låtar och försökt tänka ut vilka som e våra favoriter, men han har så jävligt många bra låtar så vi kan inte bestämma oss.... lutar lite åt Beat it för min del, den är så häftig..men han har ju så himla många bra så det är svårt att ha bara en favorit...
    T.o.m en 4 poängare var för alldeles för mycket.....
  • Brooke
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-10 17:00:00 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-10 16:53:16 följande:
    det står ju copy to my album där..så det borde väl vara ok
    ja man tkr ju de
  • Lucille

Smoothiz,
    Det går nog inte att välja. Jag har hört mig själva "Det där är en av mina favoriter" mer än en handfull gånger den senaste veckan. XD Blir nog en TOP 10 kanske, eller 20..... eller... ;)

Guild,
    Jadu, frågan är ju om barnet visar sin sorg öppet för föräldern eller gråter i sin ensamhet. Det vet säkert förälderns åsikt. Eller så vinner föräldrahjärtat och man tröstar för att man ser att ens barn är ledsen och sörjer. Ska ju inte spela någon roll vad sorgen handlar om; vad det än är så är ens barn ledset och behöver tröst.

♥Knyttet BF 2/2/2010! ♥
  • beadis

Trollet Ludenben skrev 2009-07-10 18:45:45 följande:

älskar den med har den på datorn...
    Det bästa med hela låten kommer de sista sekunderna i låten

tex här då...3:07 ...

Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson