• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Tess
    Det såg fint ut! Med lite nya tapeter och snygg inredning skulle det kunna bli riktigt fint. Dock gillar jag det riktigt rustika; det gammeldagsa. Jag behöver inte alls ha nya vitvaror och det där - bara jag får SKOG nära.

• Melva

Hus, drömmer jag med om.

Inatt har V kräkts och haft feber. Så det blir ingen inskolning för E idag och det återstår att se vad det är. Väntar på att vc ska ringa nu. Kanske bara är vanlig magsjuka, men kan inte förstå varifrån han fått den isåfall, han har inte träffat någon som är sjuk och inte vi heller (vad vi vet iallafall).

• lille08
    Lina S skrev 2009-08-10 18:17:14 följande:
    Lille - vilken idyllisk trädgård och omgivning! Underbart! Innuti var inte riktigt min smak. Men man kan ju renovera om man skulle vilja det, men det blir ju dyrt med ett helt hus. Men sen är jag ju också kräsen och vill gärna ha nytt och modernt... Men jag tycker också att ni får mycket för pengarna. Det här huset är vi lite spekulanter på... www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/482196
    Åh vad fint det var!!

Nä, huset vi tittat på har absolut en hel del att fixa till inuti eftersom det är ett äldre par som bor där nu. Men huset är stort och man lär ju inte ha råd eller tid att fixa till allt direkt, så det får bli lite i taget i så fall.
  • lille08
    Rimfolina: Härligt att bo så billigt och att knappt ha några lån kvar! De som köpte hus för ett antal år sedan här ute på landet där vi bor nu bor också väldigt billigt. Minns när min store kille var liten så var jag nära att köpa ett hus. De skulle ha 300 000:- för det. Samma hus såldes nyss för ca en miljon. Så hade jag köpt det hade det helt klart varit en bra affär! Men men... det kändes inte läge då att köpa hus när jag var ensamstående... kändes enklare att hyra en radhuslägenhet...

Tessie: Ja, har de fortfarande inte fått huset sålt så borde de nog ångra att de inte tog ert bud. Surt med mögel- och vattenskador. Sånt avskräcker många så det blir säkert inte särskilt lättsålt.

Melva: Usch, inget kul med feber och kräkningar. Hoppas V snart kryar på sig!
  • sockertopp84

Härligt att se när dom små börja gå.Har en här hemma också,han började vid 11 månader o gick många steg,sen va de uppehåll ett tag,men igår igen så började han gå som bara den.

• lille08

VT: Så söt hon är! Ser för härligt ut precis när de har börjat gå!

Här dröjer det nog ett tag till. William har ju rätt så nyss börjat resa sig mot saker och har absolut inte nog med balans för att börja gå än.

Carina hälsar förresten till er alla att hon är tillbaka här igen den 15:e augusti!

• Melva

VT: huj, vad det går

Jaha, jag funderar på vem som kan hjälpa mig. Skulle behöva handla, har varken mjölk eller så mycket att göra mat på, men vill inte dra ut V i affärer.
    Och L kommer inte hem förrän tidigast imorgonkväll...
    Dom har redan fått flingor till lunch, är väl lite overkill att ge dom det till middag också .

A har ju precis börjat försöka släppa taget nu och är långt ifrån att gå. Tror faktiskt inte att han kommer gå vid samma ålder som dom andra (13 månader).

• Melva

Förresten. Hur tyda detta? L är som en knähund, gosig som bara den. Igår när jag pratade om förvaring trodde han skrattande att jag sa "när" 4an kommer (jag vill ha mer garderober och vill få bort allt som ligger framme hela tiden).
    Börjar han vänja sig tro?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8