• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Kvack

Grattis Sam.

Vi hade en jättehärlig dag på Vinön. Ätit hamburgare, badat , åka färja och vagn efter en traktor. Barnen hade kul och vi med. Träffade ett par med likadan vagn som vi har:) Den är ju ganska ovanlig. Lägger upp en bild i galleriet.

• sockertopp84
    Melva skrev 2009-08-07 19:17:09 följande:
    sockertopp: åh, kan inte du berätta lite om hur det är med kläder och så nu? Behöver ju köpa lite inför förskola och sånt här . Hoppas det inte är alltför mycket folk bara.
    De fanns rätt en hel del vinter kläder,men jag kollade ej så mycket på de.Va mest ute efter en jacka till min store pojk o sen flecce fodrat regnställ till båda o de hittade jag.Jätte mycket kläder hittade jag inte.Men lite vantar,strumpor,kalsonger med mera blev de.Så de gick ett antal tusen.Va inte alls mycket folk igår,blev inte på körd av någon kundvagn en enda gång.
  • goshheidi

Hejsan! Igårkväll var jag med min mamma på diggiloo. Jag skrattade åt Thomas Petersson så jag fick ont i magen :) Och Brolle var inte helt fy skam att vila ögonen på :) Min gammelmormor tog hand om F under tiden och det hade gått så bra! :) Var lite orolig för hur hon skulle klara det, men det var inga problem!

• Melva

sockertopp84: tack . Vad skönt med lite folk också.

Nu har maken tagit barnen och dragit iväg till sina föräldrar och jag tänkte ta en dusch och sen iväg till affärer. Som vanligt .

• Vilda Tiger

sthml
    Åh, va skönt med en sån natt! Hoppas att det blir fler av den varan.

Melva
    Skön natt för dig med - det kan du behöva! Gottgott.

Såg nu att ni skrev det igår... jaja, hoppas natten till dag var lika bra då.

GRATTIS, SAM! I efteskott, alltså. Hoppas att den stora dagen blev perfekt.

Buschi
    För en vecka sedan började Lyckeli ställa sig själv utan att hålla i något. Hon tar et steg eller två men är lite fegis av sig så hon sätter sig så fort hon tappar balansen det minsta. Men igår på landet så gick hon två meter! Jag bara stod och gapade, men lilla skruttan kom ändå från fåtöljen till köksdörren. Hon höll ju sig, dock - i två fjärrkontroller.

Kvack
    Det låter som om ni hade en toppendag! Glad för er skull.

Heidi
    Du med! Oj va alla har det trevligt nu. Sånt gillar vi! Kul att du hade det kul.

Jag har just kommit hem från kalas då syrrans näst yngsta fyllde 9 nyss. Lika trevligt där som alltid. Oh innan dess två dagar på landet. Lyckeli har tränat på att gå och då hon inte vågar själv vill hon att man ska hålla handen heeela tiden. Hon sitter ner, sträcker fram handen, tittar med valpögon och "mmmmm":ar högt och tydligt. Då kan man inte motstå att ta den lilla knubbiga näven och gå med henne intill sig.

• KaOl

måns springer omkring för fullt nu, är så mysigt att sitta och titta på den lille upptäckaren. inte klokt - han blir ett på torsdag! stora killen...
    jag börjar jobba nästa tisdag och har full ångest för det! vill verkligen inte... J kommer att vara pappaledig på heltid till jan och sedan halvtid ytterligare ett par mån så det känns ju skönt i alla fall (men jag vill oxå.. *ego!!*)

grattis till alla som fyllt år; har inte hunnit med att vara inne så mkt...

• Buschi

Vilda tiger: Vilket härligt namn din dotter har, man blir glad av att bara läsa det. Hur kom ni på det namnet?

• Vilda Tiger

Buschi
    Tack! Det tycker självklart vi med. Jag gillar namnet Lycke, Marcus lyssnar en del på artisten Lykke Li. Så vi fick till det bra utefter det. Hon är INTE döpt efter artisten Lykke Li men jag skulle ljuga om jag sa att vi skulle ha kommit på det utan att ha hört talas om henne.

• Kvack

Idag är det en gråmulen regnig dag här. Ska bli barnledig frånR. Han ska vara med min syster ett par dagar, skönt för honom och oss:)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8