• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

lille: tyckte också att huset var jättefint och stort! Bra nu när ni ska bli fler Hoppas att ni kan köpa det för det är ju inte alls bra att bo bland mögel, usch!!

Lina: Fräscht hus det där! Ska ni buda också eller? Spännande isåfall

Angående boende önskar jag att vi också hade råd med en ville men jag sitter och tittar på bostadssnabben här istället för att hitta en 4a, kommer ut då o då i området och gäller det att vara först

• luzorsus

Lina S skrev 2009-08-10 18:17:14 följande:

Lille - vilken idyllisk trädgård och omgivning! Underbart! Innuti var inte riktigt min smak. Men man kan ju renovera om man skulle vilja det, men det blir ju dyrt med ett helt hus. Men sen är jag ju också kräsen och vill gärna ha nytt och modernt... Men jag tycker också att ni får mycket för pengarna. Det här huset är vi lite spekulanter på... www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/482196 Inte så kul utanpå men fint inne. Vi bor redan i Viken, men i ett annat hus såklart Två av mina närmsta kompisar bor i de  här husen så det hade varit lite kul. Den röda byggnaden man ser från trädgården är skolan så det blir nära för pojkarna i så fall. Egentligen behöver vi inte flytta just nu, vi bor bra nu men vi har ett rum för lite om vi vill ha ett barn till. Visst kan de dela, men jag vill gärna ha att de ska ha ett var när de blir äldre. Detta huset har bara 3 sovrum, men man kan enkelt göra ett till däruppe, det har mina kompisar gjort..
    Ooooh så fint, det skulle jag oxå kunna tänka mig att bo i
  • Lina S

Vet inte om vi ska buda än...
    Det är ju 1 miljon dyrare än vårt hus så det är egentligen inte läge nu eftersom jag inte vet hur det blir med jobb för min del i januari.
    Hade jag vetat säkert att jag fått jobb så hade vi nog kunnat tänka oss att köpa det.
    Vi får se...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Rimfolina

Ojojoj, jag är glad att vi bor så billigt som vi gör! Har bara kvar 200 000 på huslånet efter nästa amortering.

Här finns en som har sovit jättemycket idag. Anledningen heter 40 graders feber... Ester går fortfarande inte (fyllde två i söndags) mer än två steg utan stöd. Dock springer hon som en galning med lära-gå-vagnen, med eller utan storasyster i.

Mamman har dock bara sovit tre timmar i natt. I fredags kväll jobbade jag till 20, i lördags 8-22:30, i söndags 8-20... Är helt slut, magen är paj och jag kan inte somna på kvällarna. Men nu har vi äntligen flyttat in! Saknas bara en hel del grejer, kyl, frys, ugn, innerdörrar, låscylindrar, ramper, dörrhandtag, altandörr och en massa annat. Men det ordnar sig! Det är i alla fall jättefint, tycker vi! Ska försöka fota och uppdatera hemsidan så småningom så kan ni få se om ni vill.

Tyra gillar att gå på dagis och det funkar hyfsat utan blöja. Varannan dag har hon klarat sig helt torr och varannan dag har det gått 2-3 omgångar trosor och ibland även byxor och strumpor.

Ego, men jag orkar inte mer ikväll. Grattis till alla som fyllt år sen sist!

• Vilda Tiger

Jag måste få berätta! Lyckeli har fått fnatt ikväll och går som aldrig förr; upp till fem, sex meter! Hon skiner som en sol och vill bara fortsätta, fortsätta, fortsätta. Hon flinar till och med då hon ramlar.

• Hallonsocka

Luz: Bettnäs Nydala Bölesholmarna :-P Då jag bodde i h-sund for vi ut till Revet.

Vt: M går också som en toooka nu! Helatiden ska hon gå och överallt! Skit roligt!

Vi är i Hemavan nu och det är underbart. Idag har vi varit och plockat svamp, vi hitta lite kantareller och apelsinsopp. Imorgon blir det lite mer svampplocknin, fiske och badhuset! Det är ju alltid uppvärmt här i Hemavan (också den stora basängen, eller öh, de har nog bara en enda basäng ) så det blir perfekt!

Har skrivit i bloggen, men inte så mycket mer än vad som går att läsa här KOmmer dock bilder då jag kommer hem. Hoppas att alla ni har det toppen också!

• tessiej

Vi höll på och kollade runt på hus rätt så länge. Sen hittade vi huset som kändes rätt. Så vi köpte det, skrev kontrakt med en klausul om att ifall det dök upp något på besiktningen hade vi rätt att häva köpet. Under besiktningen fann dom mögelskador och vattenskador och lite andra saker. Så då ville vi gå ner ca 80 000 kr (vi hade räknat på vad det ungefär skulle kosta att fixa skadorna) men de som sålde huset ville inte gå ner i pris :( så vi hävde köpet! Detta var i november 2007. Dom har inte fått det sålt än, jag undrar om dom ångrar sig?? Här är huset:
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/376856

Förra sommaren köpte vi ett bostadsrätts radhus och vi trivs jättebra men så småningom när vi hittar ett nytt "drömhus" så lär vi flytta. För vi vill hellst bo i hus. Det kan också bli så att vi tar över sambons föräldrars hus när dom flyttar men vi får se, det kanske dyker upp något annat innan dess!

Nu ska jag se csi. Ha en fortsatt bra kväll!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8