• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Usch, natten var inget rolig. Fram till kl 2 sov William urkass! Han vaknade gång på gång, satte sig upp och var jättegrinig och inget var bra. Sen fick han alvedon och sov iallafall lite bättre fram till ca 6.30. Upptäckte två små tänder igår som är på väg upp. Den ena har precis kommit igenom tandköttet och den andra syns precis under tandköttet... så det är säkert de små bissingarna som spökar!

Nu är jag skittrött. Hade gärna sovit ett par timmar till. Men om en timma ska jag iväg till frissan så det blir nog rätt bra det med. Min mamma ska ha barnen då.

• jeng

godmorgon,

lille,
    usch för såna nätter! men det är så konstigt med tänder. ted har ju en tand som är på väg upp. den ligger precis precis under tandköttet, men vägrar komma igenom! den kom ju upp massor. iofs kanske det var att den fick fart av öroninflammationen osv? gud vad dålig koll man har! hoppas att tänderna kommer snabbt så ni får sova bättre snart!!

här sover vi faktiskt alldeles utmärkt nu! det är himla skönt! ted är tillbaka till sitt gamla vanliga jag och sover 12-13 timmar per natt, vilket jag verkligen uppskattar! suck jag är så trött nu! idag ska jag iaf leta runt bland mina träningsdvd (har en hög som kommit med diverse tidningar osv som jag aldrig har använt) och se om jag kan hitta nånting som kan passa för mig att köra nu!

• Kvack

I natt har jag inte sovit så bra. Hade svårt att somna i går kväll, somnade väl vid 2 sen har jag vaknat flera gånger och haft svårt att somna om. Ida har sovit som en stock:)

• Melva

lille08: vi har också haft en taskig natt. Jag är svintrött. Iofs så sov V rätt ok, vara bara uppe med honom 2 gånger, men jag är alldeles snurrig och yr. Orkeslös. Svårt att i det här läget veta vad det beror på också. Men mår inte illa iallafall.

Nu hoppas jag att A vill sova en lite längre stund så jag kan få vila lite. Dom andra kan ju se på film medans jag vilar i soffan :

• Vilda Tiger

Det är fullmåne nu va? Tänkte iom att många har sovit så dåligt...

Jag har sovit gott. Lyckeli sover nu hela nätter, från 21 till 07. Jättejätteskönt! Sju är en helt okej tid att vakna,tycker jag, men innan dess känns jobbigt. Tänker dock på de här inne som har morgontidiga barn och får gå upp både 6 och halv 6.

• KaOl

en till med risig natt; vi la oss vid ett-snåret och då vaknade Måns - och var vaken till 4.30*!!! ingen spec anledning utan var bara pigg.. suck!
    idag var första simningen för terminen, Måns tyckte det var helmysigt

tänk.. imorgon blir han 1 år!!

• KaOl

en till med risig natt; vi la oss vid ett-snåret och då vaknade Måns - och var vaken till 4.30*!!! ingen spec anledning utan var bara pigg.. suck!
    idag var första simningen för terminen, Måns tyckte det var helmysigt

tänk.. imorgon blir han 1 år!!

• lille08

Tänkte bara visa en bild på lilla kattungen som föddes här hemma för 3 veckor sedan...

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/php4nj5de.jpg

Det blev bara en enda kattunge i kullen, en solid sköldpaddsfärgad hona med vitt. Hon tingades bort samma dag som hon föddes... så det hade ju inte gjort nåt om det blev en större kull.

• jeng

HAHAHAHA!!! Jag är ju på full gång med projekt "Rensa bland Teds saker och flytta dom upp till hans rum istället för vardagsrummet!".. Och nu längst ner i en av hans lekbackar med plastleksaker hittar jag vår Angelsound, som vi ju letade och letade och letade efter i början av gravven!! Haha, gud så roligt! Ted måste ha hittat den typ där jag trodde den var, för där når han, och sen haft ut den på golvet. Antingen har han väl städat i den själv i backen, men jag kan annars lätt se framför mig att ph städar en kväll och bara lägger i den med resten av leksakerna! jaja, kul att den hittade fram iaf till slut!!

• Melva

lille08: vilken sötis! Hur går det med dig förresten? Fått något resultat än?

Jag är verkligen på pissesurt humör idag. Tänkte ta ut barnen en sväng (alltså vara någonstans där i vär själva om nu någon reagerar), men det blir nog inte kul för dom. Vore ju bra om maken kom hem och räddade dom snart...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8