• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Kvack

Idag har jag varit iväg och köpt en bil. En Toyota previa:) Så nu får vi alla plats utan besvär. Den är 8 sitsig. Är så glad har alltid önskat mig en sådan:)

• Amelie

Hej allihopa och GRATTIS till alla ettåringar!!
    Vi har precis kommit hem från Borås, flygresan gick hyfsat. Från att ha skött sig exemplariskt tidigare resor skötte han sig hyfsat bra.

Snart kommer jag kanske in i vanliga gängorna igen och har tid att hålla mig uppdaterad. Fasen också... jag VILL verkligen, men jag är ju aldrig hemma och Robin blir galen när han är vaken och jag sitter vid datan.

• Lana

lille; fint hus.

jucea,ååh stackarn.ja hatar när Elly slår i sina tänder vilker hon gör hela tiden nä men har gjort det fler ggr iaf.har redan avrit hos tandläkaren två gånger.sist förra veckan då hon tippa från pottan och rakt ner i kakelgolvet. AJ.

lina;ert hus var också gööör fint.

VT;haha va duktig hon är lyckaeli,ska bli kul att få se.
    vill också gå på sånt ju,låter skitkul.men har nor inte tid.hur länge håller allt på?

melva;jag tycker det låter som om det är ett godkännande iaf

amelie;welcome back

• jeng

lana,
    ja det är ju bara att vänja sig, de lär väl slå av fler tänder innan de är färdiga haha! tror det finns en riktigt bra mening med att man tappar de första tänderna sen och får nya när man är större och inte slår ut dom lika ofta

jag är glad att det blev en liten bit av tanden bara, för gud vad trist om han ska gå 6 år med en halv tand lixom nu när han jsut fått dom och är så söt då han skrattar

amelie,
    jag är impad att du har så fullt upp att du inte har tid med datorn. jag känns som jag ska dö om internet går ner här en timma!! ärligt alltså, jag önskar att jag var mindre beroende av att sitta vid datorn... men troligtvis har det också att göra med brist på ork till att hitta på annat! jag hoppas att jag kan få tillbaka lite mer ork efter nästa bebis fick inte så roliga nyheter hos sjukgymnasten idag, så tyvärr får jag nog tåla att vara så här inaktiv resten av den här graviditeten...

• Amelie

Lana: Tack! Jag hoppas att jag ska bättra mig!!

• Melva

Pratade nyss med maken. Har är ju borta på jobb över natten (och kanske även nästa natt). Han var inte sådär imponerad. Fick ingen mat och ska nu sova i ett renoveringshus . Skrattar rått jag .

Nä, nu ska jag ta en sväng på motionscykeln. Det tar emot, men jag ska kämpa. Har ju inte ont än så länge iallafall. Känner faktiskt knappt någonting!

Fast snusklubborna lockar mer .

Lana: får hoppas det. Om inte, så kanske den här natten gör han mer välvilligt inställd. Bara han får sova i en varm säng och får mat igen . Nä, men han lät så ynklig! Måste ju retas lite då.

• KaOl

vt: hihi vad söt hon är när hon rusar fram!! tycker de är så söta när de går sådär med "ett ben i varje hörn" liksom?

lina: har haft tur och inte gått upp ngt i sommar trots allt jag tryckt i mig - har väl förbränt en del genom att springa efter lilleman och hålla efter de stora . däremot lyckades jag ju gå upp några kg innan dess som jag tänker bli av med nu!
    fy så jobbigt med elliot - även om man vet att de har det bra och att de blir glada snabbt igen så skär det i mammahjärtat när de blir så där ledsna

socker: måns kan inte säga nej men han skakar på huvudet åt allt man säger - och sedan skrattar han så att han håller på att trilla ihop i en liten hög!!

melva: vad skönt om han börjar vänja sig vid tanken! hoppas att du fick hjälp med handlingen

kvack: grattis till bilen! visst är det skönt med en stor bil!!? vi har en ford galaxy som vi är jättenöjda med. "bara" 7 säten dock. var lite inne på att köpa en previa men hittade ingen till ok pris här nere så det fick bli en galaxy istället

jaha - en vecka kvar tills jag börjar jobba. börjar så sakta vänja mig vid tanken (läs: resignera!), det blir säkert bra det med. gillar ju mitt jobb men vill inte åka ifrån mina älsklingar! Har redan jobb inbokade i sthlm och köpenhamn?

• S u s s

Hej! Kikar in mitt en hektisk period.
    Vi håller på att renovera lite. Hyvlat tapetlister och spacklat samt slipat överallt utom i sovrummen. Nu ska bara skiten målas. Inte lätt med två småbarn hemma, få lite gjort på dan, och merdelen när de sover. Sen ska man hinna sova själv också.
    På fredag har jag och maken 10-årsdag, och hade sett fram emot en barnfri natt så vi kunde få sova ut dagen efter. Men tack vare ett missförstånd har vi bara barnvakt på kvällen - jag blev alldeles gråtfärdig. (viiiiila....)
    Och imorrn är det Max 1-årsdag. En liten ljuspunkt mitt i allt fixande, ska bli så mysigt.

Nä, det där sovandet ska jag nog försöka ta tag i nu....
    Hoppas ni har det fint allihopa, hoppas jag hinner och orkar kika in igen snart.

• sockertopp84

Håller verkligen med om att snusklubbor är gott.Dom sålde de i ullared en påse med 10 klubbor för 2,95kr.Så de kunde man inte låta bli att köpa.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8