• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

Melva: Haha vad gör barnen när du kan fl:a så mkt? Snälla verkar de vara iaf

Förstår inte hur L kan vara så kramig och gosig men ändå inte tycka att ni ska behålla? Låter inte rationellt?!

VT: Jobbigt att inte få provsvaren, hoppas att han ringer en gång extra för att kolla. Min erfarenhet av sjukvården är att du måste ligga på mkt själv för att nåt ska hända.

Som nu med Mellan som ska opereras, de hade slarvat bort remissen fast han har svårt att äta, har andningsuppehåll på nätterna och att de sa att han skulle gå före i kön. Skällde ut lite folk och tillsist fixade vi så han snart ska opereras. Men hade jag inte ringt vet jag att inget skulle hänt!

• Kvack

Lille: kul att klänningen passade.

Heidi: skönt att det var bra med din mamma.

VT: hoppas att ni får svaret snart.

Idag var på bvc och vägde och mätte. Ida vägde 9270 g och var 76 cm lång. Sprutorna tyckte hon var mindre kul. Annars så är allting bra här.

• KaOl

lilla: kul med klänningen, den var jättefin!!

vt: konstigt att de inte fått svar ännu! kanske bäst att de ringer och kollar igen? händer ju tyvärr emellanåt att svar försvinner... håller tummarna för att det ser bra ut!

idag är min lillis ett år!! helt otroligt så snabbt det gått... Kalas ikväll med morfar, moster, morbror, kusiner och gudfar och hans familj

• Melva

KaOl: grattis till lillen

sthlmstjejen: jag har barn som mer än gärna sysselsätter sig själva , på ok sätt då . Sen sitter jag mitt i smeten med datorn också .

Jag sitter rätt mycket här enbart för att det kan bli rätt långtråkigt vissa stunder på dagarna. . Låter som ett lyxproblem kanske.

• Melva

Nu hittade jag en distansutbildning på nätet, halvfart. Kalmar visserligen, men det verkar bara vara 2 obligatoriska träffar per år. Det fanns platser kvar. Frågan är, ska jag söka och börja nu och sen se om jag kan byta till Högskolan Väst (iofs också halvfart) eller vänta? Det kommer ju ta 6 år med halvfart. Varför kan dom inte ha en på helfart? Hittar inte det någonstans. På distans då.

Kan man plugga på vårdnadsbidrag?

S, nu har jag raljerat klart om det .

• Melva

Och letar man vidare så hittar man att högskolorna samarbetar med varandra.

Vad sugen jag blev på att hoppa på nu då. Måste kolla om man får plugga på vårdnadsbidrag först. Har också kollat vilka kurser det är så jag kan ju läsa heltid istället om jag vill. Perfekt!

Så, NU är jag klar!

• jeng

hade arbetsplaneringsmöte på jobbet idag, och avslöjade att jag snart kommer gå hem igen. de sa att de var glada, men man såg ju att det blev jobbigt för dom igen... jaja, i vilket fall så var det väl ett rätt så ok möte, även om de fortfarande vägrar lämna några vettiga besked om min tjänst osv... imorgon är det förhandling med facket, då lär de väl säga att vi hade möte nu och att vi blev nöjda... men men det löser ju inga problem lixom... eller så antar jag att de lär säga att de ju ändå inte kan göra nånting nu när jag sak gå hem igen... blä... jajaj vi får väl se vad de säger.

• sockertopp84
    Melva skrev 2009-08-13 15:40:33 följande:
    Nu hittade jag en distansutbildning på nätet, halvfart. Kalmar visserligen, men det verkar bara vara 2 obligatoriska träffar per år. Det fanns platser kvar. Frågan är, ska jag söka och börja nu och sen se om jag kan byta till Högskolan Väst (iofs också halvfart) eller vänta? Det kommer ju ta 6 år med halvfart. Varför kan dom inte ha en på helfart? Hittar inte det någonstans. På distans då. Kan man plugga på vårdnadsbidrag? S, nu har jag raljerat klart om det .
    Man kan arbeta om man vill och även få vårdnadsbidrag.Så då måste de ju funka med att man plugga också.De enda är ju att man inte få ha barnen inom barnomsorgen.
  • Vilda Tiger

Melva
    Det tar jag för givet att man kan!

KaOl
    GRATTIS MÅNS!

Nu - stan och Bob Hund! Tjohoo!

• lillastjärnan

Men VT, bror oxå sjuk??? Hoppas provresultat visar ngt bra, er familj har ju haft så d räcker för flera familjer tycker jag!

Fick klänning nr 4 idag, satt som en smäck! Smal men tur man har små tuttar, annars hade d aldrig gått...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8