• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Rimfolina

Grattis Måns!

lilla: Har du bestämt vilken klänning det blir? Såg att du köpt två...

Heidi: Skönt!

VT: Jobbigt att de inte får fram nåt svar!

Ester har varit på 1-årskontroll idag med pappa. Hon vägde 9080 g och var 76,5 cm lång.

• KaOl

Måns hälsar och tackar för alla grattis
    Det blev en bra dag (fast han tyckte nog det blev lite väl mkt mitt i maten - men efter lite tårta (första biten i hans liv!) blev han go' och glad igen! Fick jättefina saker oxå

• Melva

KaOl: klart man blir glad av tårta och paket

Så, nu har jag sökt utbildningen. Så då ska man bli ekonom då! (Om jag får en av platserna vs). En undran, man ska ju komplettera sina handlingar, men dom finns ju redan på vhs (iallafall dom som är aktuella nu). Då behöver jag väl inte skicka in nya?
    Hoppas jag får besked snabbt. Behöver ju skaffa kurslitteratur och en bärbar känner jag. Kan inte sitta med den här gamle stofilen mitt i stimmet!

Kom på nu, jag måste ringa fk till morgonen! Man kan plugga på fp också va, bara man inte tar ut fp-dagar de dagar man är i skolan?

• sthlmstjejen

KaOI: Grattis till stora killen! Och tur att han tycker om tårta, blir ju några genom åren

Melva: Kul att du ska plugga!!! Men fråga mig inte om råd, har glömt halva utbildningen Får se om du kan plocka ihop kurser så att du kan bli revisor, har du kollat att alla går på distans? Iofs ska du läsa lång tid så om de inte finns nu så kan de ju finnas om några år. Jo man får NOG plugga om man tar ut fp men om du tar ut fp får du väl inte ha vårdnadsbidrag? Meningen med det bidraget är ju att det ska vara enda inkomsten om du tar det på heltid.

• goshheidi

Lille, Vilken ljuvlig film på William!! hahah! Underbart!

Lillastjärnan, så roligt att klänningen passade! När stundar bröllopet?

Melva, får vi kommentera här i formuet eller vill du att det hålls på FB?

Jucea, Ush så hemskt för din mamma att behöva må så dåligt. Hoppas att hon kan fortsätta ta lite pauser då och då så att hon inte behöver må dåligt konstant.

VT, äsh att ni inte fått svar än. Kanske man kan ringa för att försäkra sig om att hans journal inte blivit underst i nån hög...

Grattis till alla bebbar som hunnit bli 1 år! Här planerar vi kalas för fullt :) Men det blir ett litet kalas med de allra närmaste bara.

Å nu går jag här å väntar på att mensen inte ska komma. Har känt mig lite konstig några dagar, men det har visat neg. på stickan idag och i förrgår. Känns precis som om mensen är på g. Har mensliknande smärtor....men ingen mens ? Hmmmm... Jag hoppas på det bästa. I övermogon testar jag igen om ingen mens dykt upp.

• jeng

Så nu sitter jag och laddar inför fackförhandlingen som jag ska ha med jobbet idag! Pratade just med min fackperson som sitter på tåget på väg ner hit! jag får positiva vibbar, samtidigt som det känns som de gör mesta möjliga på jobbet nu för att slingra sig ur. Tex så kallade de ju snabbt som attan till ett arbetsplaneringsmöte igår för att hinna med det innan förhandlingen fick jag en känsla av.

Håll nu alla tummar att vi kommer fram till en bra och konkret lösning som gör att vi faktiskt kan sitta i samma korridor i fortsättningen!!

Ja, jag har börjat få svårt att äta nu, det är väl den perioden i gravven! Så jag laddar med plopp och kaffe.... Hahahaha, det kan ju bli värsta speedförhandlingen!

• Vilda Tiger

Heidi
    Då ska vi testa på samam dag, du och jag. I övermorgon.

Lilla
    Ja, Marcus bror David har opererat bort en tumör, han med. Vi går och väntar på provresultat; att få veta om det är cancer eller inte. Han gjorde magnetröntgen igår och idag ska han träffa sin läkare så det är nog idag vi får besked.

• Vilda Tiger

Jucea
    Lycka till idag! Va skönt att du fick positiva vibbar av förhandlingspersonen. Glömt inte meddela oss hur det gick!

• Lana

härligt att det inte bara är min dam som är smått bestämd.

heidi,kramar om.

melva,hinner inte läsa allt men ja du får plugga och få vårdnadsbidraget för både A och V för han har väl inte fyllt 3 va?bara du tatt ut ca 250dagar och ja inte sätter dem på dagis.

jucea,lycka till.

nu ska vå åka till jönköping till mikaels barndomvän som tyckte det var käck att flytta dig.vad gör man itne för kärleken
    kommer hem på söndag.kram

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8