• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Lina S

Stockholm - kul, och vilken tajming
    Många som flyttar nu här ju haha

Vi ska skriva kontrakt med säljaren på tors, vi får då tre veckor på oss att sälja vårt annars går köpet tillbaka! Tajt med tid men vi hoppas att det ska räcka. Förhoppningsvis kommer vårt hus ut på hemnet imorgon. Spännande, man får ju magsår på kuppen. Känns inte som jag kan andas förrän alla kontrakt är påskrivna.

Idag har vi varit på kyrkis och fikat och sjungit. Måndagar är perfekta för då har de pysselstuga för syskonen! Elliot är ju inte på förskolan på måndagar.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Spännande!

Sthlm
    Men grattis! Åh va roligt! Jag skulle inte vilja flytta ifrån vårt område heller så OM vi ska skaffa större så blir det i samma område. Tur man har förtur då man står på internkö.

Jucea
    Lycka till idag!

Hallon
    Gott att veta att ni lever. Lycka till med köket nu!

Jag är hemma måndagar på dagen. Men om en timma ungefär bär det av till jobbet. Det blir mkt som ska hinnas med på kort tid. Jag ska ha med mig fika och har just tagit ut en äpplekaka ur ugnen. Ska dock bara ta en yttepytte bit själv för idag är tredje dagen jag kör Viktväktarna hard core. Superstrikt är jag! Har fått ett program av en vän där man för dagbok och kan räkna ut points. Innan jag åker iväg ska vi äta lunch, sedan jobbet med planering, konferens, inhandling av material till kursen Estetisk verksamhet som jag har imorgon och sedan ska jag vara hemma sedan 18 eftesom Marcus ska spela innebandy ikväll. Fullt ös, alltså. Men morgonen har iaf varit lugn och mysig.

Dock har Lyckeli börjat bli förkyld. Plus att två tänder är på väg ut där nere i munnen på henne, så hon är ganska kinkig. Dock underbar, som alltid.

• lillastjärnan

Kikar in en snabbis! Lillan har nu 9 tänder o en vecka till dagis börjar! Hon är så roli o go nu, pussungen!!
    Gubben är på jakt några dagar så vi har det sååå lugnt o skönt... Lite tungt med Filippa som är nååågot trotsig.... Men har semester så vi tar d lugnt!
    Kram allihop!!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • goshheidi

Amelie, tack för namnsdagsgratulationerna :)

Bloddonation tycker jag också att är jättebra. Det var egentligen först när pappa blev så sjuk att han behövde flera påsar blod två gånger i veckan som jag verkligen insåg hur livsnödvändigt det är att folk donerar. Är själv 0+ och de skickar sms till mig då de vill att jag kommer och ger. Har också funderat på att donera benmärg, men det känns lite mer läskigt... Nån här inne som donerat benmärg?

Misshellen. Åh, fy! Men vilken tur att han klarade sig. Visst blir man omskakad och börjar tänka hur skör tråd livet egentligen hänger på? Min bror voltade med sin bil när han precis hade fått körkortet. Bilen blev till skrot och hans vänster hand blev alldeles tilltrasad och stor bula i pannan. Jag grät när jag såg bilen. Inte för att jag tyckte synd om bilen utan för att jag då insåg vilken jäkla tur han hade haft och hur glad jag var att han fortfarande levde. Åkte in till sjukhuset och gav honom en jättekram.
    På passagerarsidan var taket alldeles inbucklat så om han hade haft någon bredvid sig hade den personen aldrig överlevt. Men man ska inte börja tänka en massa om...
    HAHAHA. Detdär med barnvakten var roligt!

• goshheidi

I lördas plockade vi 100kg äpplen och förde dem sedan till ett ställe där de pressar frukter och bär till saft. Jag kan bara varmt rekommendera det. Nu har vi källaren full med äppelsaft som inte innehåller ett enda tillsatsämne och har alla vitaminer kvar.

Igår var jag sååå trött :( Somnade nästan ståendes. Fick en kort tupplur på kvällen då F också tog en liten tupplur. Och så var vi på en restaurang och åt och F ville absolut inte sitta i matstolen. Han skulle bara upp och gå och se på akvariefiskarna och tjöt som en värre brandbil om han inte fick. Alla människor tittade på oss och jag skämdes.... Det var sista gången på en låång tid som vi går ut och äta igen.

• Vilda Tiger

Heidi
    Låter som ett kanonställe där man kan pressa frukt till egen saft! *vill också*
    Ja, det är nog lugnast att ha barnvakt då man ska ut och äta nu för tiden. Iaf om det är middag, lunchställen är ju inte lika kinkiga med om det springer runt en liten smurf och busar en stund. Jag har aldrig haft med Lyckeli ut på kvällen, utan då har vi antingen beställt hem mat eller så har hon varit med sin farmor och farfar.

• goshheidi

VT, finns säkert ett liknande bär/fruktpress ställe nära dig. Kolla på nätet om du hittar.
    Ja, här blir det luncher och middagar ute på tumanhand, åtminstone en tid framöver. Det var ganska jobbigt faktiskt :) Jag var alldeles svettig efteråt :) Och eftersom det var min ide att gå ut och äta så var det ju såklart jag som fick springa efter honom hela tiden. Grrr :/

• lille08
    Vilda Tiger skrev 2009-09-07 10:14:55 följande:
    Jag hoppas att A inte har fått något värre än lite kli, och att det snart går över.
    Vi fick en tid hos läkaren men han kunde inte till 100% avgöra vad det var för utslag. Förmodligen en allergisk reaktion. Så han fick en salva som han ska ta på ett par gånger om dagen och så fick jag en ny läkartid (fast via telefon) på torsdag. Får hoppas det går över snabbt.
  • 3 barns mamma84

Idag blir det kyckling gryta med ris och en Äppel paj till barnen och sambon hihi
    Har inte än lagt in bilder på barne på bloggen jag gör det sen när allt är lugnt här hemma

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8