• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

sthlm: Spännande med eget företag! Vad är det för något företag du planerar att starta?! *nyfiken*

Jobbigt att F sov dåligt i natt. Här sov vi bra, men som vanligt är William morgonpigg. Idag tyckte han vi skulle kliva upp vid 5:20.

Carina: Inget roligt att vara sjuk. Hoppas du snart mår bättre!

Jucea: Stort grattis till husköpet!!

Lina: Håller tummarna för att ni snabbt hittar en köpare till ert hus! Du får tjoa till sen när det ligger ute på hemnet så att vi får ta en titt!

• sockertopp84

Beställt kryssning till mej och sambon i oktober.Vi ska åka när jag fyller 25 år.Så barnen ska va hemma hos sin mormor en hel helg.Kommer kännas jätte konstigt att va borta fre förmiddag till söndag eftermiddag utan barn.

• BebisVagga
    sockertopp84 skrev 2009-09-08 09:45:00 följande:
    Beställt kryssning till mej och sambon i oktober.Vi ska åka när jag fyller 25 år.Så barnen ska va hemma hos sin mormor en hel helg.Kommer kännas jätte konstigt att va borta fre förmiddag till söndag eftermiddag utan barn.
    fan va skönt...

Själv blir det inga resor.. min sambo blev uppsagd från jobbet idag... får gå i december.. finns inga jobb runt vintertid så alla får gå utom 2 st.. dock blir dem återanställda igen till våren
  • Lina S

BV -  va tråkigt Vad är det han jobbar med?

Lille - ja jag lovar att säga till, fast det ser ut som det inte blir förrän imorgon, jag trodde att det skulle bli idag ju. Men mäklaren väntar på planlösningen tydligen.

stockholm - ja nu är vi ju nyfikna
    Är det något du undrar över kan jag fråga Steve. Han höll starta eget kurser när vi bodde i Göteborg. De som fick bidrag från arbetsförmedlingen som skulle starta eget fick gå kurser. Med marknadsföring, skatter, bokföring osv. Ja jag är inte så insatt  haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • BebisVagga
    Lina S skrev 2009-09-08 11:24:23 följande:
    BV -  va tråkigt Vad är det han jobbar med?Lille - ja jag lovar att säga till, fast det ser ut som det inte blir förrän imorgon, jag trodde att det skulle bli idag ju. Men mäklaren väntar på planlösningen tydligen.stockholm - ja nu är vi ju nyfikna Är det något du undrar över kan jag fråga Steve. Han höll starta eget kurser när vi bodde i Göteborg. De som fick bidrag från arbetsförmedlingen som skulle starta eget fick gå kurser. Med marknadsföring, skatter, bokföring osv. Ja jag är inte så insatt  haha
    han jobbar som takläggare.. men ja.. då e det han som får vara hemma lite.. kan vara skönt för honom...
  • sockertopp84
    BebisVagga skrev 2009-09-08 11:16:18 följande:
    fan va skönt... Själv blir det inga resor.. min sambo blev uppsagd från jobbet idag... får gå i december.. finns inga jobb runt vintertid så alla får gå utom 2 st.. dock blir dem återanställda igen till våren
    Tråkigt att din sambo blivit av med jobbet,men de är ju ändå lite positivt att han blir återanställd igen.
  • Lana
    Jucea; sååå rolgt

Lille;jag ska in och kolla vad det buzzador var

sthlm; spännande,vad ska du starta för företag?

VT;fy va trist det är när man sover så dåligt.hoppas du sover bättre inatt.

sockertopp,åh va mysigt

uuuurk va trött jag är.har jobbat tre dar i rad nu 10h i lördags,12h i söndags och 8h i går och samma idag.har inte jobbet så här mycket på länge,det är väldigt ovant.men men man vänjer väl sig
  • sthlmstjejen

Ja såhär är det, jag och maken skulle starta ett jättespännande företag men det krävdes en hel del pengar i insats för att kunna starta det. Så vi skulle låna en del från banken och sen skulle makens mamma låna ut resten. Hur som helst så idag så säger hon att hon inte tror att vi kommer att klara av det och att hon inte vill satsa sina pengar! Ja jag har ju hela tiden känt mig tveksam att ha henne med MEN vi hade inget annat val. Så nu verkar det inte bli nåt med det, däremot har jag tänkt starta egen redovisningsbyrå istället. Så jag kommer ändå jobba hemifrån.

Lina: Tack ska fråga om det behövs Ska gå en del kurser nu under hösten som skatteverket ordnar, hoppas på att få svar på en del där.

• jeng

Hejhej.
    Var här inne förut idag och skrev, men det försvann tydligen i mitt dåliga internet!

Vi har det bara bra, första natten i nya huset gick bra, trots att vi bor i hobbyrummet Ted sover i duschen som är utanför bastun hihihi... Och inatt gjorde laktulosen sitt jobb efter 3 kvällar, så idag har det istället bara runnit ur baken på honom stackaren... Haha, hoppas vi får ordning på det snart!

Ph har rivit typ hela vardagsrumsgolvet idag trots att vi haft byggaren på besök samt vänner på besök och umgåtts lite med nya grannarna här! Så det går undan. Så har vi rivit ner hälften av köksskåpen och väggen mellan kök och vardagsrum är nu ett minne blott! Såååå fint kommer det bli!!

Fler uppdateringar kommer!

• Mareldsbarn

Hej! Åh vad kass jag har varit på att vara här Återigen är det kära Tina som har lockat tillbaka mig med sitt fina inlägg i min blogg. Tack VT!

Tiden springer iväg men nu börjar lugnet lägga sig för oss! Underbart! jag har jobbat alldeles för mycket och även hunnit med att kalasa för lilla Julia som blev 1 den 25:e samt avverkat en resa till sthlm och kalasat ännu mer men då med släkten på min sida.

Julia har börjat förskolan. Ja vi håller fortfarande på med inskolningen och idag var det lunchpremiär för tösen. Allt går finis och idag (4:e inskolningsdagen) lämnade jag henne bara och gick. Hon har än så länge inte blivit ledsen någon gång när vi har kommit och gått men det är fortfarande så mycket att ta in så hon hinner nog inte riktigt med vad som händer. De stora tjejerna på dagis behandlar henne som en docka och kramar, pussar och tar hand om henne

Hur har ni det alla? Jag har antagligen missat en hel del så nu ska jag ta och lsäa igenom vad som har hänt i era liv!

Heidi; Jag hann däremot se att du har blivit gravid! Ett stort GRATTIS!

Jucea, grattis till husköpet! Berätta, hur gick detta till? Jag trodde minsann ni höll på för fullt med huset i växjö. Vart bor ni nu? Har ni redan flyttat? Hur gick det med ditt jobb? Tusen frågor här

Lill: Stämmer det att ni också ska flytta? Grattis till er också i så falL! Sist jag var inne så länkade du till ett hus som ni kikade på, ett enplanshus som var otroligt vackert. Är det det huset?

VT; Jag träffade min bästa vän för ett tag sedan. Hon arbetar på en skola ute på hisingen nånstans, nära backaplan tror jag. Hon berättade att hon arbetar tillsammans med markus brors flickvän Är det Jenny hon heter? Usch jag har så svårt för namn. Världen är bra liten va Fian, min kompis, hade kommit på detta när de suttit och kollat på Markus brors flickväns ( ) facebook. Häftigt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8