• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

VT: F har också sovit uselt i natt, jag har varit vaken sen 4 och kan inte påstå att jag är pigg. Usch! Och jag vet att det är en kindtand på g, kanske är den som spökar då?

RosaNapp: Ja, klart att varje historia har två sidor. Och vi känner ju dig och förstår dig bättre än L. Samtidigt har jag ju tidigare sagt att jag förstår L också. Han ville ju verkligen inte ha ett till barn, så hur lätt kan det vara för honom att helt lätt acceptera ett till?

Kvack: Vilken liten grupp, låter mysigt. F kommer gå i en grupp med 13 barn, kanske i mesta laget men jag tror att det kommer att gå bra ändå

• lille08

William tackar så mycket för rösterna han fått! Han bjuder er på varsin tunnbrödsrulle om han vinner! Hihi!

Heidi: William har ingen gosefilt, men däremot en kanin som han absolut ska ha när han sover!

VT: Aj aj, stackars Lyckli som ramlade och slog sig. Det händer ganska ofta här också. Just nu har William ett litet sår precis under munnen från igår när han ramlade och slog i det vassa hörnet på en byrålåda.

• Vilda Tiger

Lina
    Jag har tänkt skriva nu i flera dagar men glömt: Jag köpte Viken-tomater härom dagen i grönsaksaffären i Mölndals centrum. Tänkte på dig och att du och E hade varit där och köpt och då var jag ju tvungen att testa. Goda tomater!

• MissHellen

Hej ! Vi lever vi oxå Var superduper länge sedan jag var in nu..

Hur är de med alla? Nått nytt?

I dag kom mormor och morfar (min mamma och pappa) och hämta Elton, dom ville rå om han lite extra några dagar. Mormor har pratat om de länge och nu passa de perfekt då dom var lång ledig. Men guuuuud så tomt! Vad gjorde vi innan Elton kom? Nää, jag saknar han sjukt mycket Men, jag vet att han har de toppen!

Och de är bara bra för mej och R!

Nu väntar middagen!

• goshheidi

:) ja, de är ju för goa när de gosar med sina snuttisar. VT, sådär gör F också med tröjan - lyfter upp den så att han inte snubblar på den. Ibland snubblar han ändå :)

RosaNapp, blöjkostnader kan man även få ner med tygblöjor (för den som vill använda sådana...) själv har jag inte ens provat med tygblöja, men vet de som använder och är nöjda. Och babyskydd kan man hyra. Jag vet inte hur det är hos er, men hos oss blir det ganska mycket billigare att hyra än att köpa ett nytt. Här finns en sida som jag hittade om det:
    www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp

• RosaNapp

goshheidi: tack för tipsen. Tygblöjor har jag tänkt använda till 2 barn redan, men det har inte blivit av. Tror inte det blir det den här gången heller . Köper hellre ett nytt babyskydd, men vet att det finns att hyra. Jag ser det inte heller som en så stor kostnad att köpa nytt. Dessutom kan det ju betala sig ok när jag säljer det sen, används ju bara i några månader.

Nu är barnen lagda. L har jag inte sett röken av ikväll, han stängde in sig i sovrummet så fort han kom hem. Han är där fortfarande. Jag väntar bara på att E ska somna, sen ska jag ta ett bad.

• Lina S

Sam har snuttefilt. Det har Elliot fortfarande också det är hans käraste ägodel, ingen tvekan på vad han skulle välja om det gällde den och en skål godis

VT - va kul att du fick tag i Vikentomater visst är de goda! Fast det beror ju på vilken sort man får, jag kommer aldrig ihåg namnen. När jag handlar så blandar jag ju, finns säkert minst 30 olika och vissa är ljuvliga, bättre än godis, medan andra inte är så speciella.

Här är det fortfarande fullt upp med allt, jag är så slut att jag orkar nästan ingenting just nu. Vi hade visning igår och det kom 17 sällskap, vet inte om det är bra el dåligt, vet inte hur många det brukar vara. Men det var i alla fall flera som var väldigt intresserade så nu får vi väl se vad som händer här i veckan!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Didos har feber idag med
    Hämtade honom från dagiset och dom sa att han inte var (sig själv) han har inte ätit och han var JÄTTE VARM så han och jag har bara mått piss

Själv mådde jag jätte bra men helt plötsligt så (pang) jag blev jätte sjuk
    Fick ont överallt skojar inte det var helt sjukt
    Hade ont i ryggen,magen=molvärk,stickningar underliv/livmodern,huvet,bennen..
    Det var ont överallt kunde inte göra något alls.
    Har bara legat på soffan och sängen och frysit hela tiden
    Varit svim färdig och blek i ansiktet.
    Hade temp 37,1 och har tagit alvedon men rygg och magen är helt sjukt ont!!
    Shit förstår inget alls vad som har hänt.

Men johan och ebba får bra.

• Mareldsbarn

VT; Åh hoppas denna natten blir lite lugnare för dig och Lyckeli. man känner sig som ett vrak efter en sådan natt. Skönt att ni har farmor och farfar i närheten som busar med lillstumpan när ni båda arbetar

Rosa; Så länge du själv känner att du har ett behov av att ventilera så får du gärna göra det i tråden. Vi följer ju din historia likväl du följer vår så självklart vill vi ta del av fortsättningen på den resan. Hoppas bara du finner en utväg som får dig att må bra.

Heidi; Julia har aldrig tagit napp och hur vi än försökte när hon var pytteliten så var hon aldrig intresserad av någon filt eller mjukisdjur eller dylikt. Plötsligt en dag fångade hon en av mina favorittröjor och valde ut den som snutte Nu när hon går på dagis har jag delat den i två så en är alltid på dagis till vilan och en är alltid hemma. Fungerar toppen. Vi kallade den först för snuttefilt men jag som alltid måste köra slangord på allt döpte den sedan till snuskefilten (även om vi tvättar den ofta) och numera heter filten "snuskis" Förskolepersonalen bara skrattade när jag sa att vi tog med oss snuskis som hon kunde ha kvar i sin låda när hon går hem för dagen.

MissH; vad kul att höra från dig! Förstår att du saknar Elton men som du skriver -toppen för dig och R att få lite egen tid också! Njut bara nu, det är inte skamligt

Hallon, hur har ni det? Hur går det med köket?

• Mareldsbarn

Lana, jag tänkte ju på dig hela tiden när jag skrev mitt förra inlägg men så glömde ändå att skriva till dig, snacka om förvirrad Trist att ni har blivit sjuka Hur tycker du att dessa tre veckor på arbetet har varit nu då? Minns att du pratade om tjejen som var vikarie för dig och som skulle stanna eller hur det nu var. Hur har det gått med det?

Carina, vad tråkigt att höra att även ni är sjuka... Det är helt otroligt vad hösten för med sig många förkylningar! Ni får vara hemma och kurera er nu. Njuta av att få vara tillsammans. Hur går det för dig med flytt? Jobb och sånt? Om jag minns rätt så är du inte mammaledig längre eftersom Didos går på dagis. Har du fått något jobb?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8