• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

heidi
    Jag VET! Supersöt.

Klart inte det som står på nätet är THE TRUTH jämt. Och även om man ska vara noga med att tvätta knivarna så är ju risken fortfarande rätt lite, antar jag. Det KAN ju smitta den vägen men det behöver ju inte göra det.

• RosaNapp

goshheidi: tror inte du behöver vara orolig.

Puh. Nu är det iallafall konstaterat. Det blir ett fjärde. Ja, det var ju bestämt innan också, men nu är det uttalat iallafall. Makens någorlunda lugna kommentar: Jaha, då ska man bli pappa igen.

Så nu är det ju officiellt iallafall. Ska man bara berätt för folk och stå pall för deras kommentarer också och orka förklara och försvara.

F-n, nu kliar det överallt, så fort jag är när mig så kliar det som en galning. Försökte få tag på mvc förut, men lyckades inte. Får försöka stå ut över helgen och hoppas på måndag då.

Sorry för allt ego som varit ett bra tag nu. Kanske jag kan släppa lite på det iallafall

• Hallonsocka

Lina: Måste bara säga. VILKA VACKRA BARN DU HAR!

VT (och alla andra "icke intresserade") haha appropå vad du skriver om Steve (som rimmar med kniv och inte teve): Jag har fått världens återtändning på min man. Känns så otroligt bra. Nu har han varit "My's pappa" och "Snubben som donar i köket" en längre tid, plötsligt blev han Anders igen. Oj oj oj. Nu blir jag (i motsats till hur VT blir av blider av Steve ) så blir jag JÄTTE mycket till mig av A!

Lille: M sover två ggr om dagen kort kort ggn på förmiddagen (typ en kvart?!) och en längre stund på eftermiddagen. Hon ammas fortfarande en gång per dygn. Är det någon annan som ännu inte slutat amma helt?
    Appropå kamera så fick jag för ett år sedan en Canon eos450 d av A. ÄLSKAR den, men lär mig ännu testfotar hur mycket som helst. Ska jag fota för att fånga plötsliga ögonblick blir det hel automatiskt ännu men det tar sig (om man får säga så själv ).

Fanken, det var mer jag ville säga, men allt sådant har jag hunnit glömma, jaja kommer ju fler tillfällen kram hörs!

• sthlmstjejen

Hallon: Kul att det blivit en nytädning i förhållandet! Det är ju så härligt, och jag minns med första barnet att det tog ett tag innan jag slutade att se oss som mamma och pappa och inte som par också! Med de andra har det varit som vanligt så att säga, jag vill nästan alltid ha sex Men maken vill inte riktigt lika ofta..

RosaNapp: Skönt att ÄNTLIGEN ha det uttalat att ni ska ha en till!

• jeng

Heidi,
    Jag äter mängder med vacuumförpackad mat!! Jag har tyckt att just den biten har varit så absurd! Ska man låta bli allt vacuumpackat så får man sluta äta på McDonalds eller för den delen många andra restauranger! Sedan skulle man ju sluta med påläggsmat som inte var köpt färsk över disk (vilket du inte heller kan få garanterat att den är på tex icas disk, många paket kommer vacuumpackade dit, men i hel förpackning så att säga, som de sedan skär av!)... Jag minns inte risken att drabbas, men den är ju extremt liten iaf! Man har några rapporterade fall varje år i sverige som man tror härrör till tex vacuumpackad mat, eller till mögelostar, och pga det så måste man då varna gravida. Anledningen är att det inte finns nåt att göra mot det vad jag har förstått, och att foster är väldigt känsliga. Blir du drabbad mot slutet av graviditeten så har jag hört att man blir igångsatt för att hjälpa barnet genom sjukdomen... MEN då vi var gravida sist, så rapporterades massa listeriafall i tex isbergssallad här i Sverige... Och vem fasen lagar sin sallad i 80 grader innan den äts? Man får nog låta bli all mat om man ska vara säker...

• jeng

Lite lagom panik idag.... Har ju förträngt hela den här semesterresan, med resultat att jag inte har några som helst kläder att packa med mig, inte heller baddräkt... Så idag blir det en tur till stan alltså för lite sistaminutenshopping!!

• 3 barns mamma84

Rosa:
    Härligt att han nu har bestämmt sig för att bli pappa för fjärde gången
    Underbart
    Gud vad skönt för dig och er
    Hur är det emd klådan har det blivit värre ??
    Kram

Jucea:
    Trevlig resa och hoppas ni får det jätte varmt och skönt *avis*
    Haha det är varmt här nu med jag har precis hängt upp kläder på baklongen
    En hrlig väder ute

Idag blir det att åka hem till mamma och kommer att vara hos henne till på måndag
    Om 6 dagar flyttar vi från sverige hehe längtar!!!

• goshheidi

Jucea, tack än en gång. Du har alltid så lugnande svar. Och jag oroar mig för det mesta helt i onödan :/

Hallon, haha! :) Men det är ju kul med nytändning i förhållandet! :) Tog ganska länge för mig att se mig själv som en sexuell varelse igen och att bli överens med min förändrade kropp. Hade löjliga tankar om att kanske P inte är lika förtjust i den som innan osv osv. Men tänd på P har jag dock varit nästan hela tiden :) hihi.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8