• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • S u s s

Lille08 - Ni kan ju sätta på ett spisskydd, en sån där kant för plattorna? De borde finnas i versioner som man kan fästa på alla möjliga sätt. Även om han kan dra igång knapparna så bränner han sig ju iallafall inte. Till kyl finns det med t ex kardborrband som man kan sätta fast med stark dubbelhäftande tejp. Vi hade det förut då vi hade en katt som gillade att plocka ur grejer från kylen i förra lägenheten. Kolla i barnaffärerna och på Ikea?

Max är mycket mer aktiv än vad Miranda var. Men han går ju mindre (och senare) så jag antar att hon hade fullt upp med att knata omkring när hon var i samma ålder...

• Lana

Ååjag bli så irriterad.Elly är ju sjuk och vi ska in och köpa lite golv mm idag.så Svärmor ska ha henne och hon vet att Elly är sjuk,ändå frågar hon om Elly kan komma till henne,och smarta Mikael svara ja.jag blir så trött,inte ska hon behöva åka dit när hon har hög feber heller.fattar inte hans föräldrar är såååå rädda att gå ut ur huset.GRRRR..nu ringer han tillbaka och säger nå men kan du inte komma hit ist?för annika säger bla bla bla.jag det svarta fåret IGEN.

• Lina S

Ja Sam kan jag inte lämna någon längre stund, för då har han klättrat upp på köksbordet eller något skrivbord - skitunge

Heidi - min kompis son heter Fille, han är döpt till det alltså

VT och Miss H - va duktiga ni är.
    Jag har gått ner 4 av mina 7 kg jag gick upp i somras så nu har jag inte lika mycket panik längre även om jag gärna vill bli av med de andra också.
    Nu är det veckan innan mens för mig, och då är jag bara sååååå sugen på allt. Slinker ner lite skräp ibland med andra ord...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Lana - störigt. Men skit i det, du vill ju bara Ellys bästa.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Lina S:
    Haha precis som didos klätrar överallt på vardagsrumms bordet och står på den och dansar (tok unge)
    han tar sig upp överallt och man blir jätte rädd
    Tar upp sig på stolar och kommer upp på köks bordet med och dansar under lampan.

Flera gånger får man (hjärt stopp)

• Vilda Tiger

Lina
    GUD va bra du är! Det va rju bara en månad sedan du skrev att du hade panik över viktuppgången, och så redan fyra kg ner! Oj va bra.

Lana
    Störigt, som redan skrivet, men ta du ett snack med Mikael om det. Han kan ju iaf säga "VI har tänkt och undrar..." istället för att peka ut just dig, tycker jag.

Oj va era barn klättrar... skönt att Lyckan inte gör det, förstår jag nu.

• Lana

VT;ja jag sa det till honom nu att tänk på det till nästa gång.jag vill ju inte trampa på han och hans beslut. (ursäkta svenskan Tina ) tycker det är viktigt att han får ta egna beslut också.Det är ju inte bara jag som vbestämmer.

å ju också skirva att ska lite smått hostig in till stan idag och köpa allt till våra nya rum.ska bli SÅ roligt,det känns som man ser ljuset i tunneln nu

• 3 barns mamma84

Vt:
    Tror nog det är kill bebisar som är värre än flick bebisarna haha ebba var som en ängel

• lille08

VT: William klättrar inte heller och det är jag glad för! Men som jag skrev innan så är han väldigt aktiv ändå, så det är inte direkt några lugna dagar.

Suss: Ja, ett sånt spisskydd borde ju kunna funka åtminstone för att han inte ska bränna sig. Men dessvärre sitter knapparna på sidan av spisen och ganska långt ner och de är ju SUPERKUL att pilla på! Han öppnar även ena ugnsluckan utan problem (och käkar ibland äckliga brända saker som han hittar där inne).

Aha, sånt där kardborreband till kylen måste jag leta efter. Blir snart galen på att han ska in i kylskåpet hela tiden och plocka ur allting och det har hänt flera gånger att dörren till kylen stått öppen efter att han varit där.

William har inte börjat gå än, men det gjorde ju hans storebror när han var i samma ålder. Kanske är så det nu finns mer tid över till att vara aktiv med annat istället för att koncentrera sig på att knata runt?!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8