• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Mareld
    Skojar du! :-O Jag som trodde att du var skolans snyggo och ständigt hade en svärm av killar runt dig. Och nu lipar jag med... ja, jag hoppas jag är en bra mamma, för Lyckeli är värd det allra bästa.

Lille
    Tänk att lugna William, även han, kunde bli en sådan lite virvelvind. Och med de tidiga mornar han tar så hoppas jag att du får en lugn och skön natt med djup sömn.

• Vilda Tiger

Mareld
    Skojar du! :-O Jag som trodde att du var skolans snyggo och ständigt hade en svärm av killar runt dig. Och nu lipar jag med... ja, jag hoppas jag är en bra mamma, för Lyckeli är värd det allra bästa.

Lille
    Tänk att lugna William, även han, kunde bli en sådan lite virvelvind. Och med de tidiga mornar han tar så hoppas jag att du får en lugn och skön natt med djup sömn.

• luzorsus

saknar bloggsammanställningen med era bloggadresser....vart tog den vägen?

Jag vill oxå titta hur vacker Merald är

• Kvack

Mareld: jag tycker också att du var väldigt vacker på korten.

VT: tråkigt med sockertoppar eller hur man nu säger:)

Har det lite jobbigt med sambon nu som beter sig som ett barn. Har ju 3 andra barn att ta hand om och då orkar jag inte med en trotsig 33åring på det också. Han beter sig som att han är 4 år och jag är hans mamma. Har pratat med honom nu att ifall han inte skärper sig så tänker jag flytta ifrån honom för sånt här orkar jag inte med. Jag vill ha honom som en partner inte som mitt stora barn.

• Vilda Tiger

Luz
    Hm... ligger inte den i ts i tråd tre eller så? Fyra? Jag minns inte riktigt...

Kvack
    Men det där låter ju inget vidare. Klart han ska bete sig som och vara din PARTNER i det här! Det är nog mycket nog att göra med tre barn och då behöver man ju verkligen stå enade och arbeta tillsammans för att få allt att gå lättare och vardagen att bli mer rolig. Jag hoppas att han tar till sig det du hade att säga till honom! INte roligt att behöva komma med ett sånt ultimatum... har han någon förklaring till varför han beter sig så?

• Mareldsbarn
    Men vad är detta? SÅ söta ni är! Vt nej nej jag hade aldrig tid med killarna för jag hade fullt upp att leda tjejgänget, haha Men du VT, inte ska du lipa! Du är ju alldeles underbar med Lyckeli. Du ser till hennes behov ut i fingerspetsarna. Världens bästa! Förresten, jag log lite när du skrev lipa. För Lipa betyder gråta och även räcka ut tungan för mig men för Daniel betyder det enbart "gråta" och våra konversationer kring det begreppet kan bli lite roliga ibland Första gången jag sa till Julia; Kan du lipa? (och så sträckte jag ut tungan), då undrade minsann Daniel vad jag höll på med för eftersom han inte såg min tunga så trodde ju han att jag frågade unga fröken om hon kunde gråta Men återigen till lipa (gråta), förlåt mitt sidospår. Du har gett Lyckeli allt ett barn behöver så försök att somna lugnt och nöjt ikväll för jag kan lova dig, att i rummet bredvid så ligger där en tös och sussar så sött. Hon drömmer vackra drömmar och lever i en alldels underbar trygg värld, precis som varje 1-åring är värd att få leva i!
  • Mareldsbarn

Kvack, tack till dig med Håller med Vt jag med där. Vad tråkigt att han agerar som han gör. Något som är förklaringen till hans beteende? Vad bra att du ändå kan sätta dig ned, ta tag i saken och förklara hur du mår och hur du resonerar samt vad du behöver. Kan han göra samma sak?

• Vilda Tiger

Mareld
    Ja, nu lipade jag ju lite för att du skrev så fint om att jag är en bra mamma. Men du har helt rätt - man måste ju lita på att man är den bästa mamma för sitt barn (ja, så länge man inte behandlar dem illa utan att själv vara medveten om det) men GUD va svårt det är att känna att det är TILLRÄCKLIGT hela tiden! Man vill ju att ens barn ska ha roligt, lära sig massor om livet och inte ha några bekymmer. Slår hon sig gör det ont i mig. Är hon lite sjuk gör det ont i mig. Jag trodde inte jag skulle bli så blödig men jag gillar ändå den sidan hos mig. Jag är inte daltande på något sätt men... hon är mig så nära.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8