• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Mareldsbarn

Rimfo; tack fina du!

VT; Ja jag känner verkligen igen mig i dina tankar. Det gör mer ont i en nu för tiden än vad det gjorde innan man fick barn. Jag har fått en helt annan kontakt med mina känslor men det ärk anske inte så konstigt då en del av mig lever på utsidan av mig. En del som jag så gärna vill skydda med allt jämt och ständigt men ändock inte kan det... Ibland behöver även jag stanna upp och titta på Julia med andra ögon -det är då jag ser hur himla bra hon faktiskt har det, trots allt. Det är mina hjärnspöken som kan fara igång ibland och jag kan känna att jag är otillräcklig men jag tänker ju egentligen enbart egocentriskt där för när jag försöker se saker ur Julias synvinkel så har hon det ju återigen toppenbra Det är nog viktigt att kunna förlita sig på det också. Jag börjar ju själv gråta så fort något händer henne men försöker att inte visa det. Nåde den som petar på mitt barn! ... aldrig trodde jag man kunde tänka eller känna så. Det är jobbigt på ett vis men det är helt klart värt att känna så när man får spendera dagarna med världens bästa gullunge, inte sant?

• Vilda Tiger

Jomen våra barn har det ju bra! Man måste få perspektiv på det och titta på alla möjligheter som de har i livet. Det handlar ju inte bara om hurdana föräldrar man har, även om det är mycket viktigt, utan de har ju även ett samhälle runt sig där de kan få gå i skola, få sjukvård, få lån och starta eget, rättigheter på jobbet som gör att de inte behöver slavarbeta för att kunna överleva osv. Nu snackar vi ju stora perspektiv. Ingen unge- hur bra man än har det- kommer ju ifrån att slå sig lite på knäna ibland, men ändå skär det så i mammahjärtat då det gör det.

• Mareldsbarn

Precis! Nu är det jag som håller med dig Jag kan ibland känna mig som en hemsk mamma som satte Julia på förskola när hon var 1 år och 1 vecka bara för att jag själv var så glad över en fast tjänst och heltidsarbete. Nu går Julia 4 dagar i veckan varav 3 dagar är 9-15 och en dag är 8-16. Hon har superkul om dagarna och verkar må väldigt bra. DET är underbart att se så jag får helt enkelt köra på att hon behöver få träffa andra barn och röja runt lite om dagarna. På förskolan får hon mer än hon kunnat få hemma och den tid som blir över är definitivt mer kvalitetstid för min del med Julia nu. Det är toppen det med. När saker och ting känns tungt brukar det allt som oftast lätta en aningen då man sätter det i ett annat perspektiv. Det gäller bara att ha förmågan att kunna göra det tror jag.

• Mareldsbarn

Haha vad roliga vi är. Vi för en diskussion som går ut på exakt samma sak men vi använder olika ord för att beskriva vad vi tycker trots att vi tycker lika och vi vet om det Jag börjar nog blir lite trött i huvudet tror jag

• Vilda Tiger

Mareld
    Kanske dags för oss att nana snart då. Jag ska bara... äh, en timma till får jag nog bli uppe. Jag märker också att jag har mer kvalitettid med Lyckeli då jag inte är med henne hela dagarna. Det är så underbart att komma hem från jobbet och få VARA med henne, och då VILL man ju leka och ha sig med henne. Annat är det kvart i sju en onsdagsmorgon. Då vill mamman helst inte bygga torn med klossar eller läsa samma bok femton ggr på raken. Men det går finfint en tisdag eftermiddag efter jobbet!:

• Mareldsbarn

VT; japp så är det ju Fastnade i telefonen men nu blir det minsann sängen för hela slanten. Natti natti

• MissHellen

Jag borde egentligen ligga i sängen nu, men mina prinsar! Men, jag missa bloggningen i går, så tog igen de ikväll haha!

I Dag har vi varit och bada och Elton verkligen ÄLSKAR de! Sötproppen våran

VT: Hoppas u mår bättre i morron (i dag..)! Vet att dom där 5 kilona känns viktiga för dej, men jag står fortfarande på mej. Du är supervacker som du är!!!!

Mareld: Komiskt, jag har precis skrivit en kommentar om bilderna på din blogg. Skrev att du (Och Julia) var vacker! Så ser jag att fler skrivit de oxå, de måste ju bara betyda en sak!

Rosa: Jag måste säga GRATTIS jag oxå!

Jucea: Ha så mysigt och njut nu (du kanske redan ha farit?)!

Nej, sängen var de!!!

• sthlmstjejen

Mareld: Du är jättesnygg och söt Nu har jag lagt din blogg bland favoriter också

VT: Hoppas att du mår bättre idag. Det låter som en väldigt jobbig sjukdom du har, eftersom man alltid måste leva med den och att den inte går över. Tycker iaf att du är jätteduktig! Och du minns väl vad jag skrev förut att du inte behöver banta. Och även om du tycker det är du snart gravid och slipper det iaf

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8