• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2009-09-17 14:52:50 följande:
    Carina: Då har våra grabbar liknande intressen då. Öppna och stänga dörrar är hur roligt som helst!
    ja eller hur haha
    Har din tok troll hittat kastrullerna från skåpet ??
    Haha didos ja han tar ut kastrullerna och locken och bara smäller till på golvet och skrattar
    Snacka om huvudvärk haha

Idag när jag lagade mat så sa jag till honom att (inte) öppna skåpet med hamster mat haha han bara tittade på mig och öppnade dörren och stängde och öppnade och stängde och bara skrattade åt mig
    Söt nosen men han vägrar lyssna.

Det som är roligt också enligt honom är att stoppa ner massa elksaker i toan och stänga locket och ställer sig upp på toa locket och spolar bort leksakerna.
    Men dom har oftast varit stora så det har inte fungerat.
  • RosaNapp

Hallonsocka: oj, jag är Melva . Jag avreggade mig ett litet tag, behövde en paus. Det är turbulent här hemma.

Blä, jag mår illa. Det har inte alls varit så farligt den här gången, men vissa dagar känns det hela tiden. Har ingen som helst lust att laga mat och köket ser ut som hej kom och hjälp mig. Får väl försöka få undan lite nu iallafall.

A säger jag inte till något i princip. Behövs inte. Dels är han mycket efter E och V och dels så finns det inte mycket han inte får pilla i. Det allra mesta går ju att städa undan så han får släcka sin nyfikenhet, sen är det inte så spännande längre. Jag tänker att man gör sig själv en liten björntjänst om man påpekar och säger nej hela tiden. Det blir liksom en grej av det då, itsället för ett förmodligen snabbt övergående nyfikenhet.

• Hallonsocka

Heidi: haha, ja vi kallar också M för Drama Queen!

VT: Ja, fy när M slår sig ordentligt blir hon tyst ett tag och sedan kommer ett gallskrik, och då flyger jag dit och håller och kramar och så. Annars så märks det genast om det inte var så farligt. Då säger jag bara att "det gick bra!"

Vart är Jucea då? Hur är det med henne och bebismagen och hur långt är hon nu? Hon och Lille är väl längst gågna?

• Lina S

VT - var det bara 4 veckor sedan? Tycker jag har hållt på länge.... Men går man upp snabbt går man ner hyfsat snabbt också, i alla fall de första kilona.
    Men tack för att du tycker att jag är duktig, det är du också.
    Fast denna veckan lär jag ju gå upp!

Fick nästan en hetsätningsattack idag jag har ju haft bullemi för många herrans år sedan och kan få ett el två återfall per år, så det är inte så farligt. Nu innan mens är jag ju så sugen, så det var såå nära att jag gick loss på alla godsaker här hemma. Och då hade jag verkligen tryckt i mig ska ni veta, och sen spytt.
    Men jag lyckade stå emot!
    Det var första gången jag fick en (ja nästan i alla fall) attack sen Sam kom.

Ja var glada ni som har barn som inte klättrar. Jag är ju van vid att ha en vild unge så för mig är det ju inget nytt. Men jag hade ju hoppats på en lugn denna gången. Herre gud, mina barn hör hemma på cirkus......

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Länge sen jag la in några bilder på trollen ju, här kommer några

Sam in action.JPGkuldu får inte....JPGmums, tur att korken är på!!

Vill bara säga att korken är kvar på ölen innan någon hetsar upp sig

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

Lina S: vad söta. Alla tre .
    Och du, ingen fara angående ölen. Vi har en drickaback med öl som A rensar varje dag .

Förut visade A även sin far att han vill ta lite steg . Till honom går det minsann att gå, men jag ska inte få se .

Jag mår fortfarande illa så jag ska krypa till kojs nu. Maken är på bättre humör iallafall.

• Vilda Tiger

lina
    Ja, du är verkligen duktig. Jag har inte haft bulimi så jag spytt men jag har ju haft en annan typ av hetsätarsjukdom. Jag slutade ta insulin för att undvika att gå upp medan jag hetsåt. Det funkade sådär; jag gick självklart upp ändå och sedan, då jag gick i terapi och började ta insulin igen så gick jag upp 7 (!!!) kg på en vecka. Det var straffet liksom, för att jag försökte smita undan en naturlag. Det man äter får man sota för på något sätt ju... Men jag är så glad att du kände att du kunde behärska dig! Man mår ju så dåligt då man får ett återfall (händer mig också någon gång då och då, typ en gång varannan månad, men bara en kväll oftast då) och jag tror du stärks som person varje gång du lyckas stå emot. Och om du faller dit så kanske du kan tänka som så att alla ramlar ibland. Alla bryter ihop. Det som gäller är att lyckas resa sig och fortsätta. Du är stark!

Hallon
    Ja, Jucea är ju i typ vecka... 27 nu eller så. Hon är alltid längre gången än vad jag tror. De är i nya huset och de har inte internetuppkoppling som funkar smidigt där vad jag har förstått. Har inte hört från henne på några dagar nu. Men de skulle komma hem imorgon, tror jag, och packa inför en veckas semester utomlands. Förhoppningsvis hinner hon logga in och uppdatera oss då.

Melva
    Skitunge som inte vill gå då du ser. Men har inser väl då att ha inte längre har en ursäkt att bli buren av mamma om hon inser att han kan ta sig fram på egen hand.

• Vilda Tiger

Lina
    Glömde säga: jättefina bilder! Och jag blir alltid liiiite till mig då jag ser Steve.

• RosaNapp

VT: han brås väl på storasyster, hon var likadan .

Måste hitta en ny säng till honom. Han fastnar på alla möjliga sätt och vis hela tiden, blir förbannad och skriker som en galning. Men lite väl tidigt med vanlig säng nu, tycker jag. Han skulle ju inte ligga kvar .

Nä, sängen nu. Den här gången menar jag det

• lille08

Hur många gånger sover era barn på dagen nu?

William har tidigare sovit 2 ggr/dag, men han verkar vara lite på gränsen till att bara behöva sova en gång. Så både igår och idag har han bara sovit en gång. Han blir visserligen jättetrött framåt kl 16-17 och skulle säkert somna på stört om man la honom i sängen. Men i morse sov han till 7:20 så kanske kan detta göra att han inte tycker det är morgon så himla tidigt som han gjort det sista. Han tycker ju att det är perfekt att stiga upp redan runt 5:20-5:30 annars.

Men sen går det nog inte att hålla det till ett sovpass om dagen om vi  t ex åker bil. Då brukar det inte ta många minuter innan han slocknar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8