• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

Rosa: Jobbigt med klåda, har aldrig haft det så jag har inget tips. Har mått illa halva graviditeterna istället.

Lina: Tackar Ska se när jag har vägarna förbi, det är ju en bit

VT: Haha vad söt hon är lilla Lyckan!

Nu ska vi ha fredagsmys här snart, barnen fick välja varsin godsak och F får snällt äta det storasyskonen valt, men det brukar ju gå bra

• Mareldsbarn

Julia sover ett pass på dagen nu när hon går på förskolan. Innan hon började sov hon i regel också ett pass men ibland tog hon ett tupplur på fm på max 30 min, oftast 15 min. Vi valde att väcka henne för skulle hon fått sova längre så förskjöt hon eftermiddagstuppluren och då sov hon aldrig bra på kvällen. Hon vaknar vanligtvis runt 07 och börjar bli trött runt 11. Lunchen får hon runt 11-11.30 och därefter är det vila i ca 2 timmar. Dock brukar hon bli ordentligt trött runt 18 men med lite lek eller dusch så "överlever" vi alla sista timmen innan hon stupar runt 19

VT; Åååååh vad härlig Lyckeli är Jag fick mig ett underbart skratt

Rosa; Ja.... det har ju gått ett par veckor sedan du gick beskedet om graviditeten och nu när du får tag på kuratorn så förstår jag att mycket är i "sista minuten". Hur ser din och mannens sitaution ut nu? Du har ju bestämt dig för att behålla men vad jag syftar på är om ni har tagit nästa steg i samtal och beslut och diskuterat om ni är två på tåget eller om L är kvar på perrongen?

Nu sitter jag på jobbet. Ska jobba kvällen och Daniel skall hämta Julia på dagis idag. Han måste tyvärr hämta henne sent, 17.30... Har jag sagt att min arbetsplats är huset bredvid förskolan? Ja så nu sitter jag och tittar ut genom fönstret och ser min lilla skruttunge leka i sandlådan, alldeles ensamt barn med en personal. Hon är trött. Personalen håller på att plocka in dagens leksaker på gården och så fort hon lämnar Julia mer än 2 meter så blir Julia jätteledsen ser jag. Julia tror ju att personalen skall försvinna helt och hållet. Personalen på förskolan är alldeles underbara men nu gör det ont i mammahjärtat att sitta här och kika, dock är jag glad att jag faktiskt kan se henne. Hade mer än gärna sprungit ner och hämtat hit henne tills Daniel kommer men jag vet att jag inte kan det då jag nu måste hjälpa brukare. En halvtimme kvar sedan är min tös i pappas famn och jag kan slappna av

• lille08
    Heidi: En Canon eos 350D har jag... så en äldre variant av Canons digitala systemkameror! Lyckades fynda den för bara en 1000-lapp när min gamla kamera hade gått sönder så jag är nöjd och glad!

VT: Hihi, lilla gullungen då!!

Rosa: Fy vad jobbigt med klåda! Har dock aldrig upplevt det själv under någon av mina graviditeter.

Mareld: Förstår att du mer än gärna skulle gått dit och hämtat lilla Julia om du kunnat. Kan tänka mig att det kan vara lite jobbigt att se henne men inte kunna gå dit. Men nu är ju klockan snart 17:30 ser jag... då får hon vila ut hemma hos pappa...
  • jeng

Hej,
    Nu är vi hemma igen! Duktiga Ph har rivit klart allt och städat och kastat allt skräp och haft sig! Jag har varit förkyld och bara inte orkat nånting! Tur att ted har varit snäll iaf! Men en morgon så bara gallskrek han för allting! Totalvägrade att lyssna och skulle bara ha på sitt sätt annars blev det panik minsann! Så när man tar upp honom för att trösta så börjar han slåss och sparkas! Usch jag blev så jävla ARG på honom att jag bara satte honom och gick ut! Det var lixom droppen! Blä jag gillar inte att känna så med ens eget lilla barn, men man pallar ju faktiskt inte vad som helst! Och när han sparkas och slåss så får jag skitont och vill bara tjuta, och jag tycker han kan få lära sig att om man gör så så får man sitta ensam i sin säng och glo utan mamma! Så nu har jag fått det ur mig!

V27 bör det vara idag ja, någon frågade. Och imorgon packar vi till Mallis. Mitt i nyheterna om att svininfluensan inte alls kommer bli så farlig i Sverige så har vi massa folk här från området som varit just på Mallis och blivit sjuka såklart... Det vore ju för typiskt lixom... Trots att på nåt vis, om vi blir sjuka nu (jag tror inte det kommer bli så farligt om man sköter om sig) så slipper man vela om det förbannade vaccinet som ändå aldrig verkar komma! Uppskjutet en vecka till nu som ni säkert har hört...

Firman som ska fixa huset åt oss lämnade en helt ok offert igår, och idag då vi skulle höra om extra kostnaderna för att fixa garaget också (som vi tänkte vänta med pga ekonomin) så visade det sig att han hade glömt att vi ville ha det separat så det var redan inräknat!! Nog blir det dyrt, men vi ska nog lyckas skrapa fram pengarna så löser det sig! Det är ju rätt jäkligt hela den här idiotin med att man måste renovera klart för att få låna pengar till renoveringen... Jaja... Om jag orkar (Ted har störtgrinat några timmar i sträck nu igen så jag är lagom less) så ska jag trotsa bloggen ikväll och försöka lägga upp några bilder på huset. Firman sätter igång i nästa vecka och håller väl på i 2-3 veckor. Skönt att de verkar bra, har bra pris och dessutom kan komma igång snabbt! All kontakt vi har haft med firman har varit toppen, så jag tror de kommer göra ett bra jobb också!

• RosaNapp

Mareldsbarn: kvar på perrongen . Jag vet inte. Det verkar som han är med på tåget , men det kan vända när jag berättar att det är försent...

Åh, är du så nära henne? Förstår att du helst vill hämta henne.

Ja, klådan är inte go. När jag läste runt stod det att man oftast inte kan göra något åt den, men att man kan få det väldigt jobbigt psykiskt, dels för att man inte kan sova och dels för att det kliar hela tiden . Oh, vad jag ser framemot det!

Vad snabbt det går för A nu. Nu har ena kindtanden kommit igenom och han tar alla tillfällen han kan att ställa sig eller försöka gå lite. Helst vill han ha något i handen när han ska gå .

• goshheidi

Vi är nyss hemkomna från Sushi-kvällen och det var riktigt bra. Nu vet jag hur man lagar sushi! :) Är bara lite orolig nu (oroar mig jämt över något), för det användes vacuumförpackad tonfisk och krabba. Jag åt bara de med gurka och avocado, men och vi använde ju gemensamma knivar :/
    Kan man begära att få göra ett blodrpov på mvc om man är orolig tro? Och vad kan de göra sen om de märker att man blivit smittad? Säger de bara shit happens? eller finns det någon medicin mot det då? Hur snabbt ser man i blodet om man blivits mittad. Suck. Ursäkta att jag jämt skriver så ego inlägg och jämt är jag orolig över något.... orolig själ....

• Vilda Tiger

Mareld
    Jobbig sits att se sitt barn vara trött och lite ledsen genom ett fönster och inte kunna gå dit... men samtidigt så tar de säkert bra hand om henne, speciellt då de nog vet om att du betraktar dem genom rutan.

Heidi
    Jag tror inte du behöver vara orolig. Ursäkta om jag inte har hängt med men vad är det du är orolig över att ha blivit smittad av?

Jucea
    Gud ja, jag känner igen det där då man helt tappar tålamodet. BRA att du bara satte ner honom och gick ut och lugnade ner dig. Det är människor som inte har den gränsen som gör dumma saker mot sina barn, tror jag. Hellre att de får gråta en minut och man själv hinner lugna ner sig än att man hela tiden är på gränsen att göra ngt man absolut inte får göra. Kul att det går så bra med huset!

• Vilda Tiger

Heidi
    Aha... Men är inte risken väääldig liten då? Hör du med din bm om du är orolig, men jag vet inte om de tar ett prov för att lugna.

• goshheidi

VT, jag vet inte hur liten. Men gravida har av nån orskak 20 gånger högre risk än andra att smittas. Varför vet jag inte. Och så stod den nånstans att just i vacuumförpackat finns det ofast i. Suck. Varför ska man behöva läsa om allt... Jag ska ringa till min bm på måndag.... å jag trodde att jag var duktig som bara höll mig till avocado o gurka, och så stod det på samma sidan som jag läste på då att man måste vara extremt noga med att rengöra underlag och knvar och alltihopa.... Skit oxo :( Man ska väl kanske inte tro på allt som står på nätet heller men...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8