• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • goshheidi

Felix har klarat sig med en tupplur sen ett par månader tillbaka ungefär. Han somnar ca 20:30, vaknar 08:00 och tupplurar på dagen mellan 12 och 14:30.

Men ibland sover han bara 1,5 timme på dagen och då märker man att hans fjäder är slut efter middagen. Så då blir det en kort tupplur på en halv timme efter han har ätit. Men det har kanske hänt fem gånger på 2 mån.

• sthlmstjejen

F sover också en gång om dagen, 11-12 ca och det verkar räcka. Känns skönt att hon bara sover en gång om dagen nu när hon ska börja dagis. Hoppas att hon orkar hålla sig vaken till 12 när de lägger sig där.

Lina: Jag kan äta oxfilé

Rosa: Skönt att L verkar gladare, pratat mer? Själv är jag ett pms-monster just nu!

• Kvack

Ida vaknar runt 7 på morgonen. Sen har hon oftast 2 sovpass på ca 30 min under hela dagen sen somnar hon vid 19.30-20 tiden. Det är hon själv som vaknar efter en halvtimma så vi väcker inte henne.

• RosaNapp

Visst var det väl någon mer som hade klåda när vi väntade småttingarna? Fick ni veta vad den berodde på?

Jag har fått tillbaka den, redan. Kliar sönder magen ju. Fick tips om hepatos så jag får nog kolla upp det. Minns att när jag väntade A så tyckte inte bm det var något att kolla upp. Men efter vad jag läst så vill jag allt göra det ändå. Och se om man kan få något mot klådan.

sthlmstjejen: nja, kan man väl inte säga. Jag måste dock tala om för honom att det är försent för abort nu. Ser jag inte framemot. Ville inte säga det när han var ras och vill inte säga det nu när han är gladare för då blir han väl ras igen...

Fick tag på kuratorn som inte hade tid den här veckan och ska det bli samtal nästa vecka och sen beställa tid så blir det för sent. Jag VÄGRAR en "förlossning" helt enkelt!

• Lina S

VT - urgulligt ju nu har jag inget ljud här så jag hörde inte om hon sa något också. Sam har exakt samma bok och gör likadant Och när man kommer till pingvinerna så kramas han alltid, för att det ser ut som de kramas så vi har gjort det. Mysigt

Sthlm
    Du är välkommen!

Rosa - jobbigt att det kliar så

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

rosa
    Kommer det redan? Ojoj, jag hade för mig att det hängde ihop med senare trimestrar. Jag fick massa klåda men det berodde nog mest på allt vatten jag hade i kroppen.

Lina
    MEN NEJ! Du måste ju HÖRA med. Hon låter skitroligt. Sött att Sam kramas då ni kommer till pingvinerna. Den där boken har Lyckan och Marcus lånat på biblioteket men det har blivit en klar favvo hemma.

• RosaNapp

VT: kollade runt lite och har man haft det tidigare kan det tydligen komma tidigt senare graviditeter. Med risk för komplikationer då, för tidigt född och syrebrist vid förlossning bla. Så jag ska kolla upp det iallafall. Det kliar ju på samma sätt så det kan ju isåfall ha varit det jag hade med A, men det får jag ju aldrig veta.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8