• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

lille
    Jag trodde att vi skulle kunna få Lyckeli att sova bara ett pass då hon hade fyllt ett år, ungefär. Det hade varit skönt om det vore så. Men hon behöver oftast två om dagen. Dock har hon börjat vakna tidigare på mornarna och jag tror hon skulle lägga den timmen där och sova längre om vi lyckades ta bort ett sovpass. De gånger hon faktiskt bara har sovit en gång (har gjort det tre ggr) har det funkat bra, men då måste vi sysselsätta oss med ngt roligt så hon inte blir för gnällig då hon blir trött. Men förr eller senare kommer det väl att det räcker med några timmar mitt på dagen. Nu är det oftast 10:30-12 och sedan 16 -17 ungefär.

• Lina S

Lille - Sam sover bara 1 gång och det har han gjort ett par månader nu. Vid 11-12 tiden och ca 2 timmar.

VT - tack för dina fina ord.
    Steve blir också lite till sig av dina komentarer han tyckte att det var synd att du inte åt oxfilé så han kunde bjuda dig på middag

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Lina: Jättefina bilder på dina fina grabbar!

När brukar Sam vakna på morgonen och somna på kvällen?! *nyfiken*

Carina: Vilken busunge du har! Försöka spola ner grejer i toaletten gjorde min store kille när han var liten. En gång tog han den rena tvätten från torkskåpet och proppade hela toan full. Hmmm...

• Lina S

Sam vaknar oftast vid sjutiden, men ibland sex.
    Han lägger sig mellan sju och åtta beroende på hur länge han sovit middag.

William då?

• lille08

Några bilder på grabbarna när vi var i lekparken nu i eftermiddags... och roligt att se att man kan leka bra tillsammans även om det skiljer 9 år mellan dem!

090917
    090917_5.jpg
    090917
    090917

• lille08

Lina: Runt 19.30-20 brukar William somna på kvällen och nu en tid så har han vaknat redan runt 5.20-5.30 på morgonen. Jag hoppas på att han ska kunna sova nån timma längre om han sover något mindre på dagen. Nu det sista har hans sovpass på dagarna blivit lite upp och ner också. Förut sov han oftast två lite rejälare stunder, men nu det sista har det ibland blivit så att han vaknar redan efter 20-30 minuter och är då hur grinig och sur som helst.

• lille08

VT: Jo det är ju så med William också. Ska han bara sova en gång på dagen krävs det en hel del underhållning för att han ska hållas på humör. Får ta det lite dag för dag och se hur mycket han behöver sova.

• Lina S

Fina bilder lille, Sam har nästan likadan villervalla mössa, andra färger bara.

Jag tror han kommer att sova längre på morgonen om du bara kör ett sovpass, men det kanske tar ett par dagar att ställa om.

• luzorsus

Myra sover på dagis, från 11.30- 12.30/13 ungefär...
    Ibland när hon kommer hem behöver hon en tupplur,men de senaste dagarna så har hon inte gjort det...
    På dagis blir hon trött på eftermiddagen och får ofta sitta i vagnen ute när de andra är ute och leker, de har försökt få henne att somna i vagnen men hon sitter nöjt där och suger på pekfingret och kollar läget...
    Så det verkar vara just på gränsen nu om hon ska sova en eller två gr....men oftast när hon är ledig på helgen så blir det två tupplurar...tar väl igen det hon förlorat på veckorna

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8