• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

lille
    Såna kardborreband finns på Ikea. Eller det fanns iaf då jag var där för en månad sen.

• 3 barns mamma84

Hahaha öppna kylar frysar dörrar det händer här varje gång sen så når han ju bara till underplan på kylen så det är ingen fara att mjölken åker ner på golvet.
    Sen att han älskar att öppna och stänga dörrar det är han favo lek

• Hallonsocka

Lille: oOoh härligt med både graviditet och hus!!! Vi fick med ett kylskåpsbarnlås i vårat "barnsäkralägenhetenkit" (ser ni vilka fina nya ord jag hittar på!). Nu har vi dock handtagen så pass högt upp att hon inte kan öppna dem oavsett så... men det ska alltså finnas

RosaNapp: Oh Gratts till dig också! (hihi, jamen v11, då är ju v 12 nära ) är du ny förresten eller är det ett nytt nick på någon gammal?

Heidi: MEN JÖSSES! GRATTIS TILL DIG OCKSÅ! Hihi, vad många ni är som är gravida nästan (Obs! Bara nästan ) så att man själv också vill vara det!

VT: Fy M har precis kommit ur en period då hon varit sådär smågnyende varje natt :-/ jobbigt, och fallit och slagit sig har hon också gjort mycket. Men de verkar tåla bra mycket mer än vad vi gör!!! M bara gråter en stund sedan är allt glömt. Samma för lilla Lyckan?

Mareld: Hej hej! Kul att "se" dig igen Hur är allt med dig? Här är köket uppe, det är kakel och tapeter samt några passbitar som ska upp nu, men sedan är allt klart. JAVISST jA, bänkskivan är inte där än heller, men det beror på att den kommer först den 24, så vi är fortfarande utan vatten i köket :-/. Annars är väl allt bra. Allt detta byggade och renoverande gör däremot att jag och A grälar en hel del dessutom sover ju M aningen dåligt (dock verkar det vara en ljusning på det problemet sett till de senaste två nätterna). Men lite sömn bidrar väl också till vårat dåliga humör :-P men vi pratar pratar pratar mellan det att vi grälar så det är bra i allt det andra

Sthlmstjej: M fejkgråter jätte mycket. Hon kastar sig på golvet och storgråter i några sekunder, sedan kikar hon efter om vi sett och fortsätter om hon tycker att det behövs eller så skrattar hon. Toookig.

Nuuu ska vi iväg och kolla kakel till köket. Hat göttt allihopa! KRAM

• RosaNapp

A är inte överdrivet intresserad av något, allt är intressant när man är med. Men det som gör han argast är ju helt klart när ytterdörren stängs och han inte får gå ut . Trapphuset är väldigt roligt att skrika/prata i .

När vi kom hem efter hämtat E så ställde jagner honom på golvet (har ä ju inte stadig än, minstsagt) och då stapplade han fram några steg till. Han kunde väl iallafall bli stadig på fötterna innan han ska gå! Jag är dock lite förvånad över att han tar några steg själv, dom andra ville ju att man skulle gå runt med dom i handen en bra tid innan. A går jag knappt runt med i händerna alls just nu.

• goshheidi

ja ja ja. Fejkgråt har vi här också. Vi kallar honom för drama-queen när han fejkgråter :) Han kastar huvudet bakåt och låtsasgråter. Och om jag ger upp och låter honom göra/få det vad han vill så blir han jätteglad. Värst var det en gång när han måste komma bort från kundvagnen (en sån som ser ut som en bil och som han kan sitta och köra). Men efter ett par gånger utan att nån av oss gav upp så fattade han att hans "drama-queenande" inte fungerade på oss :)

• goshheidi

Tack Hallon, :) Det är spännande tider igen. Vi hade precis bestämt oss för att vi skulle skjuta upp babyverkstaden till feburari, mars när det "tog" sig. Men vi är jätteglada ändå att det lyckades nu. Men det är som sagt osäkra veckor man är i nu. Kan inte riktigt glädjas fullt ut innan vi sett säkert att allt är ok.

• Vilda Tiger

Hallon
    Nja... hon blir ofta ganska ledsen då hon slår sig. Om jag ser att det bara är halvhjärlig gråt för att hon drattade på rumpan så säger jag bara "upp igen!" men om det är rikigt slå-i-sig så tar jag upp henne, pussar och håller om. Jag försöker att inte förstärka det hela genom att oja mig men även jag vill ju ha tröst då hon har slagit sig, då det gör lika ont i mig. Vi tröstar varandra. Och du - Rosa Napp är Melva.

Heidi
    Hihiii! Drama-queen.

• luzorsus

Myra är oxå en klätterfis, sängar,soffor,bord far hon upp på...har fallit en del oxå...
    Tova klättrade aldrig så det är nytt för oss

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8