• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Kvack

Rosa: tråkigt men kanske det som är bäst för dig iallafall.

Jag har ju lite samma tankar. Har pratat med sambon om han inte ändrar på sitt sätt mot mig och barnen så tänker jag flytta ifrån honom. Jag har pratat med honom om det några gånger genom åren men nu är han helt omöjlig. Så han har fått en liten tid på sig nu att visa att han verkligen vill fortsätta med oss eller om han ska bli själv.

Trulsa: om jag vore dig skulle hon nog få börja på dagis så att du hinner plugga färdigt. Mina barn har alltid tyckt om dagis. Min lilla Ida på 1 år och 1 månad håller vi på att skola in just nu . Hon har kul på dagis. Min mellan gnäller när jag hämtar honom ifrån dagis för han vill inte gå hem. Så roligt har han på dagis:)

Hallon: krya på dig.

Moi: hoppas att det tar sig snabbt nu då. Grattis.

Lille: grattis till bröllopet fast det är ett tag kvar tills det blir av.

Idag var första dagen som Ida var själv på dagiset. Det hade gått jätebra. Hon grät ingenting när sambon lämnade henne imorse. Hon går mellan 8 - 12 tisdag - fredag. Perfekt tid tycker jag.

• lille08

RosaNapp: Massor av kramar till dig!! Även om det kommer att bli jobbigt och tufft periodvis så är det bättre att vara ensamstående än vara i ett förhållande som inte fungerar. Hoppas bara ni kan komma överens och vara sams när det gäller barnen, vårdnaden och sådant. Jag tycker att du är stark och det är bra att du kan tänka positivt och se framåt, det kommer man långt med! Och dra dig inte för att be om eller ta emot hjälp/avlastning från t ex familj, släkt, vänner eller grannar när du känner att du behöver det.

Trulsa: Stort grattis till graviditeten!

Här väntas också syskon, bf den 28/1. Är med andra ord i v 22 nu.

• RosaNapp

lille08: sorry, missade att ni ska gifta er! Grattis

Truls: grattis . Om du inte hinner med studierna nu och dom måste göras finns nog inget annat val än att låta henne börja förskolan?

ÄNTLIGEN har jag kommit och fått tag på all info jag måste för att kunna börja plugga. Mindre kul att se hur långt efter man är .

Kvack: vad jobbigt. Att det ska vara så svårt att kunna leva ihop och respektera sin partner. Borde inte det vara något som är självklart?!? Nu säger jag inte att det är så för er, men här är det så iallafall. Sorry, ska nog lägga ner för dagen nu.

Har fått fixa med en del grejer nu. Sökt csn och lägenhet och annat. Men kan ju inte söka så seriöst förrän jag vet om jag kan få ha barnen skrivna hos mig, men det vill han inte svara på. Räknar med att han ska säta käppar i hjulet. Han tror väl att det handlar om vårdnad eller nåt...

• sthlmstjejen

Trulsa: Grattis till graviditeten! Tycker som de andra att hon ska börja dagis så att du kan plugga innan bebisen kommer. Min Frida ska börja dagis om en månad och jag tror att hon kommer att trivas, det gör syskonen iaf

RosaNapp: MEN vad irriterande att han kommer att sätta käppar i hjulet. Det enda som händer är att barnen tar skada av det hela! Har du lätt att hitta en lgh då? Hoppas det!

Kvack: Minns i vår "väntar nr 3"-tråd att du skrev att du hade problem med sambon. Synd att det fortfarande är problem mellan er, hoppas att han förstår att det är allvar denna gång iaf.

• Kvack

Ja vi får hoppas att han förstår. Men vi får se. Har ju inte så stora förhoppningar om man säger så.

• Lina S

Rosa - du är stark du, klart att du kommer att fixa detta även om det blir tufft. Jag har alltid beundrat ensamstående föräldrar!

Trulsa och Lille - grattis till graviditet och bröllop

Mareld - ja då måste jag också säga att du såg jättefin ut har inte sett dig innan, bara någon liten bild!

Har bara skummat igenom det senaste så jag har inte full koll på allt och har säkert missat massor att kommentera.

Just det - Hallon - va kul att ni har sådan nytändning, önskar att det var så här med. Vi är mest trötta efter allt med huset

Och ja husförsäljningen den går över förväntan måste jag säga, senaste budet var på 2350000 alltså 225000 över utpris men nu tror jag att det är stopp snart. Vi är supernöjda. Jag hade varit nöjd med utpriset!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Lina: Åh, härligt att höra att budgivningen är igång och att ni får ut mer för det än ni hade begärt. Men det var ju jättefint så jag hade nog blivit mer förvånad om det hade gått trögt att sälja det! Förstår att du är jättenöjd!

• 3 barns mamma84

Trulsa:
    Grattis till bebben i magen och bröllopet

Idag onsdag så ska pappa till sjukhuset detta är sista gången då dom ska hålla hjärtat på plats med att den slår i otakt
    Om detta inte fungerar nu 3 gången så blir det operation
    Fan jag är så rädd
    Hoppas dom kan hjälpa pappa..
    han har ju haft och har fortfarande hjärtklappningar hjärta som slår otakt och hjärt infarkt
    Han får äta massa hjärt tabletter med..
    Och jag som kommer att flytta på fredag till danmark

• Lina S

Håller tummarna för din pappa Carina!!!!!

2,4 lalalalala

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

Lina S: va gött

Nu har jag fått tid för inskrivning. Imorgon blir det. Bm blev lite chockad när jag ringde (samma jag hade till V och A och som dessutom förlöste A).

Tack för era tankar och kramar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8