• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Trulsa1985

Jag har verkligen varit vansinnigt dålig på att hänga med i tråden. Tror det är mest för att det är så mkt att göra hela tiden så jag hinner inte med... Men jag läser lite då och då...

Alissa har precis haft 3 hemska dagar där hon haft feber och ont på grund av en hörntand som tittat upp. Vi har inte sovit någon av oss under de här tre dagarna. Dessutom ska hon nu bli storasyster om allt går som det ska :)

• RosaNapp

Jaha. Pang bom bara sådär. Nu är det slut. Över. Klart.
    Ingen återvändo. L vägrar inse att han krigar och kör oss i botten, vill bara skylla ifrån sig.

Så, jag får se om jag får csn, något måste vi ju leva på. Blir tufft det här, men jag ska klara det! Slipper ju iallafall det negativa med att ha förväntningar och förhoppningar på honom. Det är hans förlust att han håller på som han gör. Nu ser jag framåt, ska ta hand om barnen och få det att fungera. Kommer han krypandes ska mycket till för att han ska bli insläppt igen.

Frågan är bara hur jag nu hanterar all skit barnen kommer matas med? Håller ju inte direkt svärfamiljen högt i kurs om jag säger så...

Måste jag läsa in mig på vårdnad och liknande också ju...

Men var int eledsna för min skull. Alla visste nog hur det skulle gå, jag som var segast på det bara.

• Vilda Tiger

Rosa
    Du verkar vara så otroligt stark att jag inte tvivlar det minsta på att du kommer att fixa det här galant. Det verkar som om du ändå kan se det positiva i det här - att det är bättre att veta än att bara köra huvudet i väggen gång på gång. Jag hoppas verkligen att det kommer att ordna sig rent ekonomiskt och att ni kan gå hela ur det här.

• luzorsus

trulsa: Så ni ska ha ett till barn ni med? Grattis! En del här i tråden som väntar redan och nu en till

• Trulsa1985

Tack så mycket :) Vi är jätteglada här hemma men nu ställs allt i ny dager känns det som... Borde vi sätta första dottern på dagis/förskola till årsskiftet?? Jag hade tänkt sätta henne där till nästa höst egentligen och då tänkte jag att jag skulle börja plugga på riktigt till sjuksköterska. Plugget får vänta men Jag pluggar ju nu med, måste komplettera mina betyg NU. Jag blir klar till sommaren och om jag inte blir klar nu så försvinner ALLA mina tidigare betyg så då måste jag plugga gymnasienivå i 2 år till och det vill jag verkligen inte nu när jag nästan är helt klar...

Så alternativet är nu att sätta lillan på dagis nu när hon är 1.5 är till årsskiftet för att jag ska kunna fokusera på mina studier fram till förlossningen mer eller mindre. Nästa barn är beräknat till mitten av maj med lite marginaler så det blir jättetight att hinna klart med skolan... Men jag hinner ju inte med nu så hur ska jag kunna hinna med och orka om jag inte sätter henne på dagis?

Rosanapp: det låter inget kul alls... Jag hoppas att allting löser sig på ett eller annat sätt. Jag tänker styrketankar för er :)

• Hallonsocka

Rosa: Kan bara instämma med VT!

Trulsa: Grattis grattis

Urk fortfarande sjuk, men lite bättre. hörs!

• RosaNapp

Ja, vi kommer klara det här alldeles utmärkt. Det kommer bli tufft ekonomiskt, inte tu tal om det, men jag är inte den som behöver mängder av pengar för att leva. Jag har alltid värderat samvaro och att trivas tillsammans mycket högre än pengar. Saker kommer barnen få ändå, om inte annat av farmor och farfar. Då får dom väl äntligen skämma bort dom .

Tänk, att man kan vara så j-a nerkörd i sitt att man inte ser varthän det barkar utan bara kör på och sen sitter och tycker synd om sig istället...

Nåväl, jag kommer vara ledsen många gånger. Sörja det som inte blev och det som var en gång, men jag kommer också vara glad åt att jag faktiskt till slut orkade bryta och se till barnens bästa och mitt bästa.

A går fö mer och mer nu. Tränar sig lite då och då. Kryper inget alls nästan, går han inte själv använder han väggarna och möblerna som stöd. Men stadig på att stå är han inte än .

• luzorsus

Trulsa: Om du känner att du inte hinner med nu så är det ju ett bra alternativ att sätta henne på dagis nu.Snart blir du ju mammaledig igen och kan ha henne hemma mer...

• sthlmstjejen

RosaNapp: Kramar till dig!!! Det är bra att du tagit beslutet iaf, tror att det är bäst för dig och barnen. Hoppas att ni inte kommer att bråka om vårdnaden osv. Det spär ju bara på det jobbiga...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8