• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus

tack carina!
    På ett eller annat sätt brukar det ju lösa sig men man har ju heltidsblöjbarn, ett nattblöjbarn, ett vällingbarn.....det är en del...stövlarna Tovas har gått sönder, behöver nya....blääää, blääää, bläää.
    Jag kan ju ta att ha noll pengar även om det är skiiiiiiiiiiiiiiiiitjobbigt men jag vill absolut inte att mina barn ska känna av det...

Jag är jävligt arg!

• 3 barns mamma84
    luzorsus skrev 2009-09-24 12:53:16 följande:
    tack carina!På ett eller annat sätt brukar det ju lösa sig men man har ju heltidsblöjbarn, ett nattblöjbarn, ett vällingbarn.....det är en del...stövlarna Tovas har gått sönder, behöver nya....blääää, blääää, bläää.Jag kan ju ta att ha noll pengar även om det är skiiiiiiiiiiiiiiiiitjobbigt men jag vill absolut inte att mina barn ska känna av det...Jag är jävligt arg!
    Du är inte ensam vi har haft det jobbigt med pengarna med och jag vet att det är hämskt och man vill göra allt för sina barn men ibland måste man bara sammla ihop pengar på något sätt och göra det som är viktigt och ta det andra sen.
    Men hur är det men vällingen och blöjorna finns det ??
    Skor får man ta och vänta med men man måste ju inte ha nya utan från blocket med

Vi har nu sammlat ihop 10,000 kr om inte mer till flytten nu så vi kommer att ge bort all mat till pappa nu så vi ska äta hos hans syster idag och imorgon drar vi till danmark.
    Det kommer vara så att vi kommer vara utan pengar i danmark minst 1 mån då vi inte har skrivit in oss in i danmark allt kommer vi att göra nu på måndag i danmark.

Fråga vänner föräldrar om pengar det ni kan låna och som ni kan leva med.
    Soc finns också som hjälp.
  • Vilda Tiger

Luz
    NEJ, vilken jobbig sits! Förstår precis att ni inte vill be släkt och familj igen men huvudsaken är ju att ni klarar att fixa mat och betala de viktigaste räkningarna. En del företag är bra om man ringer dem och ber att få betala t.ex. hälften nu och så läggs andra hälften på nästa månads räkning. Kanske det vore en lösning?

• luzorsus

Tack för alla tips! Jo vi har pusslat här de senaste månaderna och skjutit på räkninagr som gått att göra det med....vissa kan man bara göra det en gr per år etc...
    Det löser sig säkert!
    Ja alltså nog kan vi köpa blöjor och välling och så, det är ju prio 1....men man har varit inställd på att den här månaden, äntligen, får jag mer pengar, och då kan vi kanske unna oss nåt men inte det inte!

Tova klarar sig säkert med stövlarna....får hoppas det inte regnar så mycket
    Annars blir det 49 kr skitstövlar nånstans som man vet går sönder på 1 månad....sen köpa nya då vi har råd istället...........
    Tova får väl klara sig med sina gamla glas, det är mest för hennes skelningsskull, tror inte att det händer nåt radikalt om hon får vänta 4 veckor med dom..men det känns ju inge vidare...

Ha lån hos alla redan,mamma, systrarna, pappa, mannens mamma, man vill inte låna upp sig mer, då har vi ju noll nästa månad oxå då allt ska betalas tillbaka...
    Försöker rensa lite bland barnkläder etc , se vad som kan säljas iväg på Blocket så får man nåt tillskott på nån hundralapp...

• RosaNapp

luzorsus: men fy vad jobbigt. En tanke, iom att ni har jobb båda två, ni vill inte skaffa en nödkredit då? Jag brukar tycka att det ska man absolut inte göra, men ni har ju jobb, bara den här månaden som blev helt uppåt väggarna. Det går snabbt att få en kredit på ett betalkort, kan gå på ett par dagar bara. En kredit behöver ni ju inte betala tillbaka allt på en gång.

Den här em verkar bli ett mindre h-e. Kan inte komma ihåg någon gång förut som alla barnen varit så otorligt griniga och omedgörliga som idag. E betedde sig som ett lite spädbarn när jag skulle hämta henne och tog sån tid på sig att A skrek sig fördärvad i vagnen, medans V sprang runt och lekte med alla barnen .
    Innan vi skulle hämta E skrek A i högan sky för att jag satte ner honom på golvet och skulle hjälpa V på med kläderna vilket resulterade i att V började skrika och grina och inte vilja ha kläderna på sig...
    Nu när vi kommit hem så är det ingen som vill ha lunch, sen vill dom äta, sen vill dom inte äta. Eller ännu bättre, E vill inte göra något om inte hon får göra det först!

Pust...

• S u s s

Luzor - Vad jobbigt! Jag hade också blivit skitarg. Har ni inga prylar som ni kan sälja av hemma? Vi har gjort oss av med skräp här hemma via blocket när det har krisat; två garderober, en gammal datorskärm, en lampa.
    Prylar som man tror kan få ut 500 spänn för är perfekt. 500 kr får man en del för själv, och det verkar många vara villiga att slänga ut lite snabbt en helg sådär.

Undrar vad vi kan göra oss av med nästa månad?
    Nu ska ju jag och maken byta plats, då brukar det bli körigt med pengar, gulp. Vet inte vem som får lön när, eller fp heller för den delen... Vi ska ha lite semester båda två i omgångar också, bara för att göra det ännu krångligare.

• sthlmstjejen

luzor: vilken jobbig situation! så får det bara inte gå till... du har fått bra råd så jag har inga nya att komma med tyvärr.

RosaNapp: Du får hoppas att fyran är snäll om de andra stökar Själv känner jag att jag är på bristningsgränsen när alla är hemma, skönt att dagis finns annars hade jag varit en betydligt sämre mamma.

Förresten, detta är Fs favvolåt, hon sjunger "pappa" genom hela sången

• Lina S

Luz - fy va drygt alltså..

Idag har killarna blivit plåtade. Det var skitkul! Sam var jätteglad och en sann fotomodell, Elliot var lite mer svårflörtad, men det gick till slut.
    Ska hojta till när bilderna är klara!

På lör skriver vi kontrakt på 2,6 tror knappt det är sant. Det är ju inte värt så mycket, men paret blev så förälskade i huset! Tur för oss!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Så kul att det blev ett av paren, som du ville. Och jisses, va mycket pengar! Hur mkt kostar huset ni skulle köpa? Går ni med vinst?

Sthlm
    Hihi! Lyckeli är så rolig då hon hör en låt hon gillar. Då kör hon en av två varianter; antingen vickar hon på händerna (handdansen) eller så ställer hon sig bredbent och gungar med rumpan ut.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8