• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus

Kvack: Vad tråkigt! Mannens morfar har oxå den cancern och han har levt med den i säkert 10 år nu..

• lille08

Kvack: Tråkigt att höra att din pappa fått cancer! Men jag håller tummarna för att han får leva många år till.

Lina: Åh vad roligt att ni får ut så mycket för huset!

Carina: Usch, inget kul med borrelia. Jag skrev förresten lite om dig inne på min blogg idag... hoppas det är okej!
    lindaskriver.blogspot.com

• 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2009-09-24 09:10:17 följande:
    Kvack: Tråkigt att höra att din pappa fått cancer! Men jag håller tummarna för att han får leva många år till.Lina: Åh vad roligt att ni får ut så mycket för huset!Carina: Usch, inget kul med borrelia. Jag skrev förresten lite om dig inne på min blogg idag... hoppas det är okej! lindaskriver.blogspot.com
    Tack nej då det gjorde inget bara kul att läsa gumman
    åååh shit det var en STOR bebis haha hoppas jag inte får en sådan haha

Ja boreli fy vad hämskt men skönt att han mår bra iaf ..

Nu v'äntar jag på mina tester ååååh vill se om jag fått + om jag är gravid!!
    Skulle ha haft min mens enligt äl 1-2 sep BIM 16/9 och jag har väntat o väntat och fortfarande ingen mens
    Enligt kalendern är jag i v 6 om jag är gravid nu
  • 3 barns mamma84
    Kvack skrev 2009-09-24 08:50:07 följande:
    Tack alla för era svar. Han verkar vara vid ganska gott mod och då får jag också vara det.Lina: grattis till budgivningen. Hoppas att det blir högre. Huset är ju jättefint så det är klart det är din styling:)Heidi: roligt för din mamma.Carina: tråkigt att han hade fått borelia. Skönt att ni fick reda på vad det var så han kunde få medecin.VT: kul med teater. Var länge sen jag var iväg och såg nåt.
    Han har ju haft några st festingar men ingen av oss trodde att det kunde hända honom.
    Men det gjorde det visst.
    Så idag ska han hämta medicinerna
  • RosaNapp

Kvack: vad tråkigt.

Idag var det inskrivning då. Bm och jag känner ju varandra vid det här laget så vi tjötade mest om annat . Men jag ska iallafall få en remiss till ett trippeltest (blodprov) och är det dåligt resultat på det så blir det remiss till fvp. Jag ville ju egentligen göra kub (privat), men det är försent nu.
    Dom vanliga värdena var iallafall ok, som vanligt.
    Nästa måndag är det dags för vul/ul. Håll tummarna för att det bara är en .

• Vilda Tiger

Rosa
    Sorry, men jag började flina då jag läste det där med en. Tänk om det är två! Fniss... även det skulle du klara galant, men det gör det hela betydlig mer omständigt. Varför gör man kub?

• RosaNapp

VT: är det två vete sjutton hur jag skulle ta mig någonstans!
    Jag vill göra kub för att jag dels känner att vi har tre friska, någon gång går det väl galet (den oron har ökat för varje graviditet) och dels för att jag känner att det inte får bli något fel nu när L är så anti (jag vet, inte så rationellt).

Jag känner mig inte alls motiverad att plugga. Vet inte om det är för att jag ännu inte börjat komma in i det (var ju bra länge sen jag gjordet det) eller om det är för allt annat runtom.

• luzorsus

Måste beklaga mig....

Skrev mail till min kära löne-tant i början av månaden då jag började jobba igen och frågade hur min lön skulle se ut i slutet av september...ville vet så man visste hru eknomin skulle se ut efter 3-4 tuffa sista månader som föräldraledig...
    " Ja du får din månadslönsdel på 16000 utbetalt sen kommer ackords delen månaden efter"
    Bra tänkte jag för då skulle jag iallafall få ut 11000 kr nu..

Får lönespecen idag, "Utbetalas 998 kr"

Vad i helvete??????????????? Ringer den käääära lönetanten och frågar henne vad som hänt?
    Ja det skulle ju kunna vara så att vi dragit föräldraledigheten i efterskott...........mmmmmmmmm...

" Men när jag frågade dig hur mycket jag kommer få ut i slutet av september sa du 11000?"

"Ja...men jag kan ju ha sagt fel"...........

Vi har hela månaden levt efter den info vi fick av henne...inte sparat nåt så att vi skulle kunna leva den här månaden för jag skulle ju få ut pengar ju....trodde vi..........

Vad fan ska man göra? Här står man med räkningar på säkert 17000 och inkomst på kanske 15000 tillsammans........helt jävla otroligt....Två barn att föda, dagisavgifter att betala..

Om jag frågar den som ansvarar för min lön en sak så förväntar jag mig att hon ska svara rätt...........

Och så är hon så nonchalant och svara bara" ja jag kanske sa fel"...
    Man kanske ska tänka efter, saker man gör får konsekvenser........
    Har i princip fått hjälp av släkten de senaste två månaderna och att det nu ska ske en månad till.....nä det går inte.....de är inte rika utan de har åsidosatt sig själva för att hjälpa oss......vill inte det nå mer............

SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!

• 3 barns mamma84

luzorsus:
    Men vad jobbigt
    Skulle ha blivit tokig och så jävla arg (!!)
    Det är bara så fel varför kunde hon inte tittat på sina papper och sagt hur mkt det gällde om denna mån.
    Hoppas det löser sig på något sätt för er.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8