• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Amelie

Nu får jag skärpa mig! Såg att mitt sista inlägg här var den 9 september. Jag hinner inte läsa ikapp, uppdatera mig gärna! Annars vill jag bara säga att vi mår bra, men dagarna springer iväg... visst är de mer aktiva nu, de små liven!?

För er som inte har mig på Facebook, här kommer en länk med bild på min blåbärsplockande söting:

www.facebook.com/photo.php&l=18ac9cd708&id=1237112369

Hoppas den fungerade!

Kramar från oss!

• Lina S

Amelie  -  vilken underbar bild, helt ljuvlig ju! Han är ett riktigt charmtroll!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Hej jag hinner skriva lite nu
    Allt är klart snart åker vi till danmark
    Det känns skit bra hehe didos ligger och sover i sin säng men snart så kommer han att vakna och snart är bilen här

• goshheidi

Mamma ska börja jobba på ett bageri :) Blir tidiga morgnar med väckning klockan 04:30 för henne, men det är bara ett halvtidsvikariat så hon slutar redan klockan 9:30 så är hon trött så är det ju bara för henne att lägga sig ner o sova några timmar till sen. Är så glad för hennes skull. Hoppas hon kommer att trivas.

VT, nej jag berättade inte för mamma, och bestämde mig för att inte säga till någon annan heller i.o.m att det ännu är så tidiga veckor. Känns att det vore jobbigt ifall det inte är bra och att behöva berätta till alla sen att det inte blev så. Men jag tycker ändå att kroppen börjar kännas mer gravid just nu, så jag känner mig mycket lugnare för tillfället. Men nästa månad genast efter ultraljudet berättar jag. Jaa, men min syster kunde jag inte hålla det hemligt för, barnmorska som hon är. Hon tittade på mig i ett par sekunder och uppifrån och ner och sa, du är ju gravid! Hahaha. Vad säger man då liksom? :) Så jag fick gott lov å berätta åt henne hur det ligger till :)

Och idag i butiken kunde jag inte gå förbi saltgurkorna som låg i en såndär tunna. De doftade alldeles underbara tyckte jag, så jag kunde inte motstå. Är inte annars speciellt förtjust i saltgurka, så dethär var något nytt :)

• luzorsus
    goshheidi skrev 2009-09-25 20:24:53 följande:
    Mamma ska börja jobba på ett bageri :) Blir tidiga morgnar med väckning klockan 04:30 för henne, men det är bara ett halvtidsvikariat så hon slutar redan klockan 9:30 så är hon trött så är det ju bara för henne att lägga sig ner o sova några timmar till sen. Är så glad för hennes skull. Hoppas hon kommer att trivas. VT, nej jag berättade inte för mamma, och bestämde mig för att inte säga till någon annan heller i.o.m att det ännu är så tidiga veckor. Känns att det vore jobbigt ifall det inte är bra och att behöva berätta till alla sen att det inte blev så. Men jag tycker ändå att kroppen börjar kännas mer gravid just nu, så jag känner mig mycket lugnare för tillfället. Men nästa månad genast efter ultraljudet berättar jag. Jaa, men min syster kunde jag inte hålla det hemligt för, barnmorska som hon är. Hon tittade på mig i ett par sekunder och uppifrån och ner och sa, du är ju gravid! Hahaha. Vad säger man då liksom? :) Så jag fick gott lov å berätta åt henne hur det ligger till :) Och idag i butiken kunde jag inte gå förbi saltgurkorna som låg i en såndär tunna. De doftade alldeles underbara tyckte jag, så jag kunde inte motstå. Är inte annars speciellt förtjust i saltgurka, så dethär var något nytt :)
    din nya gravid craving kanske
  • luzorsus

Gud ja har landat lite efter de jobbiga ekonomiska beskeden men...surt känns det fortfarande även om det i sak är rätt men informationen jag fick var fel...

Tovas farmor ska köpa nya stövlar åt henne och även blöjor och välling till barnen den här månaden...känns jättebra att få det stödet! Allt hjälper verkligen!

• goshheidi

luz, jag tänkte det, att kanske det är min nya craving. Vad äckligt egentligen! :) . Men det var sååå gott! P undrade vad jag riktigt sysslade med när det lät: Åååhhhh, Mmmmmm, ÅÅååååhhhh, Aaaaaah!! från köket. hahahah :)

• luzorsus

jag äslkar sådana gurkor..mumsiga och krispiga...ser tyvärr de sällan i en sån där tunna här på någon affär...

• Vilda Tiger

heidi
    Vilken vecka är du i nu då?

Luz
    Va härligt att ha så snälla släktingar som kan och har möjlighet att ställa upp!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8