• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Mareld,
    Jag gillar att bo i sydväst. Kensington har massa fina hotell (ja fina med ändå i normalpeng för London) och en del ok restauranger osv. Det bästa är att det är nära till det mesta och bra kommunikationer, men ändå tillräckligt långt ut för att det ska vara billigare. Jag gillar hotellet "The shaftesbury kensington". Se bara till att du får ett rum över mark. Jag har bokat en gång på booking.com och en gång via deras egen hemsida. Om man går via deras egen hemsida och kollar på typ erbjudanden och sådär så blir det billigare, och dessutom så ingår frukosten om man bokar på så vis. älskar deras frukostbuffé, som annars är dyr!!

www.shaftesburykensington.co.uk/

Förutom de där gamla vanliga grejerna att se på i London, som det ju står om i varenda bok (och som man typ bara går och ser på första gången man är där) så tycker jag att man kan skita i Hyde Park, och istället gå till St. James Park. Jag gillar också naturhistoriska museet som är gratis, men typ också en grej man bara gör en gång. Absoluta favoritstället i London är Soho, där jag ju går och köper miljarder (näe inte riktigt) böcker varje gång jag är i London. Gillar man börcker så ska man absolut dit, och då ska man ignorera de stora kedjorna och gå raka vägen till "Bookends" som ligger med en grön skylt mitt på stora gatan i Soho. Där hittar man restpartier eller tex lätt kantstötta böcker osv för typ inga pengar alls! Jag brukar ha en lista med böcker, gå dit först och köpa allt jag hittar, och sedan går jag till kedjorna och fyller på om tex delar i en serie fattas då osv. Det är också ett perfekt tillfälle att prova nya författare, eftersom det är så billigt!

I Soho på den gatan finns också mängder med mysiga pubar som har god lunchmat och supergott vin! Jag tillbringar nästan varenda dag i London på The Porcupine som ligger precis vid tunnelbaneuppgången. Där köper man en apgod BLT el liknande med pommes och ett stort glas chardonnay för typ 100 - 150 spänn, vilket är riktigt bra priser för London!

Jaaa... Säg lite mer vad ni är intresserade av så kanske jag kan komma med bättre tips!

• Melva

jucea: L är min man och han har fått tid till steriliseringsop. Jag vill ha fler barn, vi är inte överens...

Jag låter lille08 svara för sig själv.

L är iallafall hemma nu och tar middagen med barnen. Jag har ingen lust med något. A skriker fö mest bara, han vill inte äta alls just nu, trots alvedon. Men imorgon eller övermorgon är nog tänderna igenom så det blir nog bättre då.

• sthlmstjejen

Lille: ja ring och kolla själv, har själv fått ringa många samtal angående olika provsvar som de lovat att ringa om men aldrig gjort. Håller tummarna!!

Melva: För sterilisering? Vad säger han om det i nuläget då?

Lina: Vilken tråkig kommentar av tanten i affären Jag skulle blivit jätteledsen! Tycker att du ska njuta av god mat o vin nu under semestern o sen börja äta hälsosamt igen. Jag har själv lätt för att få dåligt samvete om jag äter nåt ohälsosamt, men egentligen, man borde ju få unna sig då o då!!

• Melva

sthlmstjejen: igår sa han att han funderar på att avboka det. Funderar alltså, medans tiden tickar på. Och så kom tiden idag. Blev lite jobbigt för mig.

• lille08
    jeng skrev 2009-07-20 17:00:24 följande:
    Lille, vad är det du väntar på för besked?
    Jag upptäckte en knöl i ena bröstet som de tagit cellprov från, så jag väntar på svar från det. Läkarn trodde att det förmodligen var en bindvävsknuta eller eventuellt kunde det vara ärrvävnad efter en mjölkstockning. Ja, han TRODDE iallafall inte det var nåt farligt. Men ändå så finns ju tanken där att det KAN vara cancer. Hur som helst tyckte han att jag gjorde rätt som kom in för man ska alltid ta knölar och förändringar på allvar.
  • sthlmstjejen

Melva: Ja det förstår jag, men han kan ju fortfarande avboka den eller är det väldigt snart? Måste vara svårt att genomföra steriliseringen när han vet hur ledsen du blir, eller?

• Rimfolina

Melva: Hoppas att ni löser det på ett bra sätt tillsammans, ni kan väl i alla fall skjuta upp det tills ni har hunnit fundera klart.

Buschi: Har kommit ner under plusvikten jag hade med ettan, hade fyra kilo kvar sen första graviditeten när jag blev gravid med Ester. Har gått med i viktklubb och tappat 10 kg sen i mars men nu sen ca 3 v går jag lite uppåt igen. Så är det med sommar! Tänkte försöka ta tag i det när man kommer in i rutinerna lite bättre efter sommaren.

lille: Hoppas att du snart får svaren! Håller tummarna.

Lina: Tack för alla presenttips! Det är så svårt när man har barn sen innan, de har ju liksom allt redan. Ester behöver lite kläder som är typiskt somriga/vintriga eftersom Tyra är vinterbarn och hon sommarbarn.

Känns som att jag inte riktigt orkar hänga med just nu. Har lämnat jobbdatorn på jobbet nu och hinner/orkar inte sitta vid datorn på samma sätt på kvällarna nu heller. Lånar P:s dator nu, han är ute och målar altandörren. Hoppas att ni alla har det bra i alla fall!

• Strözzel

Lille: jag var med om samma sak förra sommaren med en knöl i bröstet när jag var höggravid med Leia. Två dagar innan hon föddes var jag på mammografi och gjorde punktion och fick sen vänta några veckor på provsvaret. Ju längre tid det tar med besked ju mer troligt att det inte är något att oroa sig för var det jag fick höra.

• KaOl

hej hej! allt bra m oss - solar o badar hela dagen o blir servade med J´s mammas goda mat! supermysigt! kram!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8