Mareld,
Jag gillar att bo i sydväst. Kensington har massa fina hotell (ja fina med ändå i normalpeng för London) och en del ok restauranger osv. Det bästa är att det är nära till det mesta och bra kommunikationer, men ändå tillräckligt långt ut för att det ska vara billigare. Jag gillar hotellet "The shaftesbury kensington". Se bara till att du får ett rum över mark. Jag har bokat en gång på booking.com och en gång via deras egen hemsida. Om man går via deras egen hemsida och kollar på typ erbjudanden och sådär så blir det billigare, och dessutom så ingår frukosten om man bokar på så vis. älskar deras frukostbuffé, som annars är dyr!!
www.shaftesburykensington.co.uk/
Förutom de där gamla vanliga grejerna att se på i London, som det ju står om i varenda bok (och som man typ bara går och ser på första gången man är där) så tycker jag att man kan skita i Hyde Park, och istället gå till St. James Park. Jag gillar också naturhistoriska museet som är gratis, men typ också en grej man bara gör en gång. Absoluta favoritstället i London är Soho, där jag ju går och köper miljarder (näe inte riktigt) böcker varje gång jag är i London. Gillar man börcker så ska man absolut dit, och då ska man ignorera de stora kedjorna och gå raka vägen till "Bookends" som ligger med en grön skylt mitt på stora gatan i Soho. Där hittar man restpartier eller tex lätt kantstötta böcker osv för typ inga pengar alls! Jag brukar ha en lista med böcker, gå dit först och köpa allt jag hittar, och sedan går jag till kedjorna och fyller på om tex delar i en serie fattas då osv. Det är också ett perfekt tillfälle att prova nya författare, eftersom det är så billigt!
I Soho på den gatan finns också mängder med mysiga pubar som har god lunchmat och supergott vin!
Jag tillbringar nästan varenda dag i London på The Porcupine som ligger precis vid tunnelbaneuppgången. Där köper man en apgod BLT el liknande med pommes och ett stort glas chardonnay för typ 100 - 150 spänn, vilket är riktigt bra priser för London!
Jaaa... Säg lite mer vad ni är intresserade av så kanske jag kan komma med bättre tips!