• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

KaOl: du bara MÅSTE titta in för att säga det eller? Här regnar det ju och är allmänt tråkväder . Nä, men gott att ni har det bra.

Ja, L har det jobbigt med att jag blir ledsen. Det är ju därför han funderar på om han ska avboka. Jag kan ju tycka att han självklart ska göra det till vi har ett beslut, men han menar att det inte betyder något för honom för han kan ju ändra sig på op-bordet. Jaja, vi får väl se vad som händer. Inte lätt att vara L nu.

Jag somnade på soffan förut och ärnaturligtvis klarvaken nu. Tänkte träna för en stund sen, men A har varit orolig. Har fått i honom lite alvedon nu så jag hoppas kunna träna snart. Kan jag inte sova är det ju lika bra .

• Melva

Blev 1,5 km bara. Nu paus innan styrketräning

• sthlmstjejen

Melva: Tycker att det låter lite sent att ändra sig på op-bordet Men mitt tips är att ni hittar ett bra prevmedel tills vidare så att det inte står mellan att inte ha sex eller "göra bebis". Så att ni hittar en balans i förhållandet i övrigt och sen måste ju beslutet förr eller senare tas.

Ang vikt så är ligger jag -3 kg sen inskrivningen med 1an, så jag blir smalare av att ha alla barnen hemma nu över sommaren också, har gått ner 1,5 kg tror jag på den månaden alla varit hemma.

Just nu så är F inte så poppis bland syskonen. Hon drar och sliter i allt, vill vara med men förstör bara lekarna osv. Hon får sig en del smällar när hon är alltför irriterande.

• Melva

sthlmstjejen: ja, jag tycker ju också det är sent . Ja, vi kan ju inte komma överens om preventivmedel så det får vara. Vi får kramas och pussas lite extra istället .

Ha ha, så dom håller dig igång!

Nä, nu är det frukost, jag är vrålhungrig. Sen måste jag ringa hon som sköter förskoleplaceringarna. Ska bli intressant, inte lätt att prata i telefon här hemma alla gånger.

• Vilda Tiger

Lina
    Samma sits som du då... plus fyra kg. Fy fan säger jag, det stinker att man kämpar och kämpar och sedan, då man unnar sig liiiiite gott, då bara brakar vikten upp igen. Bajs.

Ang present så ska Lyckeli få en typ av piano-leksak av oss. Man drar på rullar nedanför tangenterna så kommer det ljud. Svårt att förklara, men jag tror hon kommer att gilla den.

Melva
    Förstår att du är ledsen då, när L har fått tiden. Men en tid kan man alltid få senare igen, jag tycker ni båda ska vara totalt överens och bestämda för att gå igenom den här saken. Jag har för mig att det är vastektomi (hmmm, stavas det så?) som man kan ångra men inte en sterilisering. Eller? Dumt att göra ngt förhastat iaf.

Sthlm
    Jamen det tar säkert jättemycket på kalorierna då man springar efter tre barn! Avis på att du har gått ner ner men antar att du har jobbat för det då tre barn som sagt kräver sitt.

Va va det mer... hm. Har glömt. Har syrrans unge här tills imorgon, han åkte med igår, så det kommer vara fullt ös här idag. Han är Lyckelis största fan men han är även autistisk så det är en del pyssel och knep för att få allt att funka då man inte är van. Dock är han superenkel att ha att göra med; alltid glad och roar sig själv mycket. Mest jag som är lite nervös, tror jag, då jag är ensam med barnen. Marcus åkte till jobbet idag och får ledigt några timmar imorgon för att åka hem och vara med på kalaset. Min strumpa fyller ETT ÅR!

JO - igår var det överraskning på G. VI skulle inte alls bara grilla occh sitta och snacka hos brorsan, utan han tog med oss till Dalslands aktiviteter! Där fick vi åka jättegunga (upp massa meter i luften och sedan släppa en spärr så man gungade fram och tillbaka) och Europas längsta zip-lina. Man hängde i en sele och åkte i en 600 meter lång vajer, och det klart läskigaste var ju att stå på rampen, 6 meter upp på en ställning uppe på ett berg, och kasta sig ut! Men GUD va härligt! Jag ska visa kort sedan.

• Melva

VT: åh, dit vill jag också , men det blir ju inte läge med småbarn och inte kul att åka på sånt själv ju!

Vasektomi är ju sterilisering. Dom klipper sädesledarna. En snabb titthålsoperation och sen kontroller i 6 månader för att se att det inte växt igen. Man kan ju ångra om dom kniper ihop dom istället, men det är ju inte 100 det heller.

Blev helt plötsligt nästan barnfri. Grannen har sin äldre dotter hemma ett tag (hon har en på 6 månader också) och E bestämde när jag stod i duschen att det var dags att gå dit och leka. Jag var glad jag hann bli klar innan hon drog ut V och sprang dit .
    Har suttit och tjötat en stund där, nu är jag hemma för att A behöver sova. Så nu är det väldans tyst!

• jeng

Lille och Melva,
    Ja det visste jag ju! Hjärnan hänger inte riktigt med som sagt! Hoppas att de inte hittar nånting Lille, och hoppas att du och maken kan komma överrens om en bra lösning Melva!

• MissHellen

Heeeeeej!

Nu var de länge sedan.. Men ser att de inte hänt så mycket sedan sist. Har ni bra väder eller? Här regnar de mest..

Såg att in pratat vikt.. Jag har sån ångest över de, men orkar inte göra nått åt de! Jag gick upp 40 kilo Och har lite mer än 20 kvar ( )! Så jag har mycket att ta tag i.. Men nu bestämde mamma (hon har ju opererat sej, och har kommit till ett stadie där de gr segt att gå ner i vikt.) att hon ska gå ner 10 kilo till jul och har även bestämt att jag ska med på de tåget Så efter Eltons kalas (den 29) ska vi börja leva bättre! Och jag hoppas verkligen att jag kan hålla de nu, för jag måste! Vill verkligen inte att Elton ska bli lidande för min vikt.. Och dessutom SKA jag ha gått ner alla kilon tills vi börja tillverka nästa!

VT: Visst äre i morron Lyckan fyller stort? Spännande! Otroligt hur fort året gått..

• Hallonsocka

oj oj oj, blir Lyckeli ett imorgon? Wow! Hihi, vad tiden går fort!
    M blir 11 månader idag. Jäklar vilken dryg natt vi haft. M sov mycket i sin egen säng dock, det var väl det enda positiva. Annars har hon vaknat och skrikit då vi försökt lägga henne. A har hosta och får knappt sova något, den sätter igång direkt han lägger sig :-/

Näe trött är man .

• Vilda Tiger

Ja, imorgon fyller Lyckeliten ett år! Stora strumpan!

MissH
    Jag tror det är förståndigt att gå ner en del mellan barnen, för jag tror själv att det är lättare att komma ner till en bra vikt sedan, efter alla barn, då. Men det är bara min egen teori. Jag ligger två kg plus från det jag vägde innan jag plussade, ungefär, och det är väl okej, men jag har ju massa övervikt då. Menmen - jag önskar dig lycka till och jag tror verkligen att du kommer att lyckas att gå ner de där tio kilona till jul! Hoppas jag kan smittas av din inspiration och gå ner lite jag med...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8