• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • MissHellen

Först? Hmm..

I natt har varit en skitnatt.. Elton åt sej igenom exakt hela natten! Ska bli så sköngt att R kommer hem i dag, vi saknar han så! Och han längtade faktist hem (Han har varit på hojträff, sovit i tält och haft en tredagars med alkohol, han är ju inte 20 längre Han hade dessutom sjungit ( ) så han tappa rösten, hörde inte att de var han i går, haha). Så i dag blir de bara mys!
    Regnar gör de oxå, så min tvätt trokar aldrig (har hängt där i 2 eller är de 3 dagar..).

Är de nån annan som är glömsk? Jag är värre nu än när jag amma som mest! Härromdagen borsta jag tänderna med Rs tandborset(?!??!), sedan glömde jag ge Elton middag en dag
    Ska jag göra 2 saker, har jag glömt den andra innan jag är klar med den första.. Jag är helt virrig! Jätteläskigt.
    Innan R har ställt klart frågan, har jag glömt vad han sa!

• Pling84

missh: och vi har tänkt på er! Vi mår bra, haft kris i förhållandet fram och tillbaks, flängt runt hela sverige hela sommarn men nu börjar allt lugna ner sig. Hur är det med er?

hallon: hej ;) tack för det

melva: shit vad du är uppe sent. Det hade jag aldrig pallat! Jag faller in i kategorin "Ekonomi =tråkigt" men nån måste ju gilla att jobba med det ;)

sthlm: men även om du tar ett 100% -jobb så har du rätt att jobba bara 75%!

luzor: vad duktig! Måns ställer sig bara mot saker. Men han tog sina första steg för 2 veckor sen. Sen dess har han dock inte gått nåt ;)

vt: fåglar är intressant här med. Speciellt att jaga fåglar.

Idag vaknade vi kl 6, har ätit frukost nu. Har börjat sätta M på pottan, så det ska vi göra nu. Ha en fin dag. Kram

• Pling84

missh: haha låter som att din karl kommer va rätt sliten när han kommer hem. När är det din tur att ta en tredagars då? sånt är ju bra för minnet har jag hört ;)

• Lina S

Pling - välkommen tillbaka

Har vi ingen födelsedagsbebis idag?

Idag ska Elliot på barnkalas, sen ska vi till min syster som fyller år idag!

Halva släkten fyller ju år i aug känns det som.
    Steves pappa den 1 aug, syrran 2 aug Sam 8 aug, Steve 17 aug Sen fyller mamma 16 juli och jag 5 sep, så det är en hel hög med födeledagar nu!

Vi var i falkenberg hos Steves pappa igår och det var väldigt nära hans hus det hemska olyckan inträffade. Hörde ni om han som backade över med husvagnen på en 11-månaders baby Fy fan så fruktansvärt.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

sthlm,
    som pling säger så har du ju alltid rätt att gå ner till 75%!! har du sedan fp kvar att ta ut så får du ju alltid ta ut mer! gå ner till 75% enligt lag och sen ta en extra dag i veckan fp tex!

här har vi nu avklarat teds första kalas!! det gick toppenbra och vi är glada att vi delade upp det i två kalas så man fick lite mer lagom mängd folk!!! fina presenter och riktigt skoj hade vi!

• Vilda Tiger

Pling
    Det var ett tag sedan jag undrade vart du hade tagit vägen. Kul att du är tillbaka! Mindre kul att det är vajsing mellan dig och Markus. Är det något speciellt eller bara vanligt gnabb som ofta förekommer under semestrar?

Jucea
    Härligt att kalaset blev lyckat! Och more to come.

MissH
    Har du inte funderat på att ge välling på natten då han vaknar första gången istället? Eller minns jag dumt nu - är det så att han inte tar det? Ofta sover de väldigt gott på välling...

Lina
    Marcus lätse den artikeln för mig, eller drog den i grova drag, och jag mådde illa hela dagen sedan. Jag vill rädda ALLA barn i HELA VÄRLDEN nu för tiden (har ju velat det förr med men nu KÄNNER jag verkligen då jag hör om barn som far illa).

• Lina S

Jucea - har jag missat Teds födelsedag??

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • goshheidi

Pling! Roligt att se dig i tråden igen. Välkommen tillbaka! Kommer ihåg att ni hade det jobbigt ett tag. Är ni på rätt köl nu?

LinaS, nej fy så hemskt med husvagnen!! :( Läste också om en pappa som skulle föra sitt lilla barn till dagis på morgonen innan han själv for till jobbet, men så somnade bebisen och pappan glömde bort honom/henne. Han steg ur bilen och gick själv på jobb. När dagen var färdig och han kom tillbaka till bilen var bebisen död. Den hade dött i värmen :( TÄnk så dåligt den pappan måste må efteråt! :( Så fruktansvärt!!

Själv hade jag en mardröm för ett par nätter sen. Jag vaknade av att jag bara skakade av gråt. Drömde att jag var i affären och att jag hade lämnat F med mina två kompisar under tiden. När jag hade handlat färdigt och skulle gå och hämta F sa dom att F är död och att en kvinna kom och slet honom ur deras famnar och skakade honom så att han bröt nacken :( Jag sprang upp och tittade på F och han låg ju såklart och sov lungt i sin säng. När han vaknade kl 5 fick han komma i vår säng och jag kramade honom hårt och länge. Aldrig aldrig får något hända min lilla plupp.

• Vilda Tiger

Heidi
    Ted fyller imorgon, måndag. Jag känner sååå igen det du skriver om drömmar. Jag har haft några sådana men jag reagerar lite likadant då jag läser om t.ex. barnet som kördes över av husvagnen. Jag vill att Lyckeli ska sova hos oss, det känns jättejättelångt bort att ha henne i hennes eget rum, så jag är lättad då hon vaknar till så jag får en giltig anledning till att ta upp henne till oss i vår stora säng.

Idag åker vi till landet! Marcus kommer hem från jobbet och direkt så åker vi, ska bara handla lite på vägen. Och sedan stanna vi till tisdag kväll, då vi måste hem för att Marcus börjar jobba på onsdag igen. Det ska bli skönt att komma dit upp, även om jag nu fick ringa och skjuta fram vaccinationen av Lyckeli. Hon klarar sig nog en vecka till utan den.

• MissHellen

Pling: JObbigt att de de jobbigt i förhållandet, hoppas de är/blir bättre!
    Med oss är de bra (kanske minder bra med R då haha)!
    Som sagt, Jag har några dagar att ta igen jag nu

VT: Helt rätt, han tar inte välling.. Nu var de dock länge sedan vi testa, men han har iaf inte gjort de förut. Får se om vi testar igen, kanske..

jucea: Fyller inte Ted i dag? Eller minns jag så fel (som med alltig annat..)?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8