• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Ted fyller imorgon, 3e! Och jag är KASS på att minnas födelsedagar. kan typ min egen, phs, teds och mammas... Hmm... Så om jag glömmer att gratta era bebisar så ta absolut inte illa upp!!

Jag hade en tanke... Skulle vi inte kunna göra nån lista med första raden är våra nick,. barnets namn, födelsedag och kanske nåt mer intressant, tex nåt som hänvisar till hur förlossningen var eller nåt jag vet inte... Och sen så skulle vi kunna ha kanske 5 rader per barn där man kan skriva in vissa stora framsteg eller så. och som man sen kan uppdatera!!??

jag har så himla dålig fantasi, men jag kan ändå försöka mig på ett exempel,så ni fattar vad jag menar..

Jucea, Ted 080803
    Ålade, kröp, stod, gick: Aldrig, 7 mån, inte än, inte än
    Roligast under 1a året: Babysimmet, bada, bollar, ljudleksaker & katter

ja och sen att man försöker hitta kanske 3 kategorier till.... som man vill ha med...??

fundera på det.

• sthlmstjejen

Grattis Ester!! Haha, den enda födelsedag jag kommer lätt ihåg, förutom Fs, är Lyckelis för att hon fyller först

Tack för tipsen ang att gå ner till 75%, men vet inte om det känns så bra att säga det till arbetsgivaren när man är nyanställd att man inte vill jobba full tid?!

• Hallonsocka

Grattis Ester!!!

Jucea: Ja just det! Ted och jag delar födelsedag Haha, jag hade helt glömt att det var min 25års dag imorgon!

• Hallonsocka

Jucea: Nä det tycker jag då inte alls! Vi ska inte fira mig nått, men vänta bara tills M fyller ett
    Grattis till lill Ted imorgon, fast nog hinner jag säga det imorgon igen, fast då hinner kanske inte du kika in :-P

• Rimfolina

Ester tackar för alla grattis! Vi har haft kalas i två omgångar idag, först 13 gäster som fikade ute i solen och sen familjen och en av Tyras kompisar och hans mamma ikväll, 9 st till... Jobb kl 7 imorgon och Tyras första inskolningsdag på dagis så nu ska det bara röjas och sen i säng. Måste ut och ta ner flaggan nu! Sorry för ego, ska försöka hinna in och kommentera nån dag men nu har jag 12 arbetsdagar på raken, vi får flytta in i nya lokalerna i slutet av veckan, dvs jobb hela helgen!

Ha det bra och grattis alla ettåringar!

• Buschi

Hej hej! min dotter har aldrig gillat välling, och det är synd för det är så bra när dom ska sova. Det blir gröt morgon och kväll. Hon bara skriker och vägrar gappa när man kommer med vällingflaskan. Det märkliga är att hon i bland under dagtid dricker vatten ur samma flaska och då går det hur bra som helst.

• MissHellen

Vi testade gröt i piåmugg i kväll, funka INTE! Han gillar verkligen inte att dricka "mat" ur flaska.. Men men, ett försök iaf Vi får nog hålla oss till vanlig gröt!

• Hallonsocka

Godmorgon, först in ser jag! M väckte oss klockan halv 5 :-P

• lille08

Hallon: God morgon själv! Oj, halv fem är inget kul... fast här har morgonarna blivit allt tidigare för var dag som gått! Igår vaknade William vid 5:30 och idag 5:20. Han verkar ha börjat med nån ny morgonrutin som innebär att vakna tidigt och sen vilja "sova frukost" runt kl 8. Då är ju de andra barnen uppe här så det blir ju inte direkt att man själv går och lägger sig igen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8