• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Jucea: I första hand vill vi hitta något vi kan köpa, men eftersom det känns lite bråttom att komma härifrån kan det vara ett alternativ att hyra något tills vidare. Får se lite vad som dyker upp. Är dåligt med hus till salu här just nu.

Det är just Urban Jungle vi har tittat på och som det troligen kommer att bli. Williams vagn gillar vi inte alls. Har en Crescent Classic. Den är otymplig, drar snett när man kör och är krånglig att fälla ihop. Vill ha en smidigare och mer lättkörd vagn!

• jeng

lille,
    nej precis, det går ju alltid att hitta något bra att bo i medan man letar! för att köpa är ju ett stort steg ändå!! (säger jag som hittade, tittade på och bestämde mig för det här huset inom ett dygn.... )

ja, vill ni ha den vanliga UJ då? Ni har kanske inte samma behov av terrängkörning som jag har här ute! Det var ju främst det som vi gick efter när vi valde EL. Det var lixom det enda vettiga alternativet då, jag var klockren på vilken vagn jag skulle ha! MEN som sagt, den var suverän sålänge vi hade liggdelen, men som sittvagn suger den! Sorry. Det är absolut inga fel på den, jättebra skick. MEN så stor och tung och osmidig, så jag kör den ju bara ute i trädgården osv. Nej, man måste ju få lov att ändra uppfattning, för man vet ju inte innan! Ph däremot anser att nu har vi köpt en vagn då får det vara så... Hmm.... Haha, jag får väl sätta ut en annons och se om nån vill köpa den helt enkelt!

• sockertopp84
    jeng skrev 2009-08-03 11:36:22 följande:
    Nämen HEJ!! Det var längesen!! Hoppas ni har det bra!
    Hej hej,ja de va ett bra tag sen.Allt är bara bra med oss och med er också?
    lille08 skrev 2009-08-03 13:20:31 följande:
    Välkommen hit! Själv har jag en son som är född 26 aug 08. Har även en son född okt 99 och så har min sambo en son född jan 04. Vi väntar även ett syskon i slutet av januari nästa år. Får se om det blir en grabb till...
    Tackar!
    **Colin 061213 & Scott 080817**
  • lille08

Jucea: Jag tror bara jag har provkört den vanliga UJ. Vad är största skillnaden mellan den och Mountain Terrain? Vad vi kommer behöva för vagn beror det lite på om vi bor kvar häromkring eller flyttar in mot stan sen. Nu bor vi ju på landet så då är det ju en fördel om den är lättkörd på diverse olika underlag.

Hihi, din beskrivning av Emmaljunga-vagnen låter precis som när jag beskriver vår Crescent. Den är också stor, tung och allmänt osmidig. Vet inte om jag står ut med den tills nästa barn kommer eller om vi skaffar nån lite enklare vagn att använda till William tills vidare.

• lille08
    luzorsus skrev 2009-08-03 16:30:56 följande:
    Myra tog tre steg idag, så stolt man blir
    Åh vad roligt!! Alltid roligt när de gör framsteg!
  • Mareldsbarn

GRATTIS TED! GRATTIS ESTER ( i efterskott) och GRATTIS HALLON!

Jag o Julia befinner oss på landet i mellbystrand. Tanken är att Daniel skall komma hit och så skall min mamma o pappa ta hand om Julia så vi kan fara och njuta av vår "enda" semester utan jobb. Tylösands spahotell, ett dygn, imorn. Jag som har längtat såååå efter deras inbokade helkroppsmassage och trerätters! Måtte bara lillstumpan som har åkt på feber bli lite frisk så vi kan fara ändå. Känns tungt att lämna henne borta när hon är sjuk å andra sidan kostar spakalaset närmare 2500 kr där inga pengar går att få tillbaka så pass sent tydligen. Ja ja vi får se, Julia ärviktigast även om vi hade behövt lite egen tid faktiskt.

Vi bokade i våras till madonna som spelar i götet på lördag (ja och sönd). Hade ordnat barnvakt, bokat in oss på en god restaurang innan och ja, madonnakvällen och denna tylösandsdygn har varit något vi har längtat efter. Men så skjöt daniels jobb på hans semester en vecka vilket innebär att han inte får ledigt på madonna kvällen. Nåväl, han började ju inte förrän 23.50 (jobbar natten) så vi sa att vi kan käka ute och se det mesta av madonna tillsammans ändå trots allt men nu har chefen beordrat in honom från 19 just pga det är madonna FAN! Alla våra planer som ger hopp i vårt förhållande bara spricker ju. Känns som att det inte är meningen att vi skall kunna lappa ihop det liksom...blä.

Nog gnällt om mig.

Pling, välkommen tillbaka! Dig har jag inte glömt alls! Har läst att du fått det bra nu, skönt!

Ta hand om er alla! Jag dyker upp snart igen

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8