• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Hallonsocka

VT: Det blir nog en plätt tårta Tack för tipset!

Jucea: M kör 80, vi köper 86 nu och det är stort. Nu har jag köpt regnställ i stl 92 (tvådelat, går ju att vika) likaså en mjukdress i 92, får se hur de passar
    Vad roligt med UL och att allt såg bra ut.

Till M:s födelsedag blir det bara nån liten present, sedan tänker vi stoppa en slant på hennes konto.

• Kvack

Jucea: tycker också att du ser smal ut.

Lina S: härligt ställe.

BV: läser ju din blogg så lite har jag hängt med dig:)

• Lina S

Jucea - mysigt med ul, härligt att allt såg bra ut. Spännande att inte veta könet även om man är grymt nyfiken

BV - härligt att höra från dig igen. Ja Gabriel är verkligen en liten kille. Nästan halva sam ju haha. Sam var på sin 1-års kontroll idag, han vägde 12,3 och var 80 cm min stora kille {#lang_emotions_heart}

Sam får äta precis allt som finns på bordet när han fyller år, jag är inte så noga. Men jag förstår er andra, när Elliot fyllde 1 år hade han aldrig ätit något sött, han visste inte vad det var. Men det är så mycket svårare med andra barnet som ser allt storebror äter, plus att man själv inte alls är lika noggrann och nojig. Nä slapp är nog rätta ordet men jag tror att han överlever ändå

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • luzorsus
    BebisVagga skrev 2009-07-30 20:22:47 följande:
    Har ni saknat mej.. JAA klart ni har.. haha skäms för att jag inte skrivit.. har varit en massa annat.. matproblem. jobb problem renoveringsproblem ja massor problem Alla mår iaf bra.. Gabriel e en liten kille.. 7.5 kilo o 70 lång.. 12 månader korrigerad... har nog lite av matskräck för vi får i honom jättelite mat.. typ en halv rittifrutti 2 skedar lagad mat o ca 300ml välling på hela dagen.. Renovering av huset.. skulle börja med ovanvåningen, men när vi rev innertaket var Yttertaket helt ruttet så nu måste vi be om bygglov o fixa taket först innan renoverningen innomhus kan fortsätta.. Gabriels rum har iaf blivit klart.. hade fått nattjobb 100% men ja.. var som personlig assistent till en som fortfarande bodde hemma med mamma.. o mamman var riktigt behov av makt o kontroll så det funkade verkligen inte.. Gabriel ska börja på dagis den 10 augusti.. ska bli roligt då han ÄLSKAR andra barn..
    jeng skrev 2009-07-30 19:35:43 följande:
    SUCK! Skulle just till att montera resesängen som vi köpte! Kan vara skönt att ha den här nere så Ted kan sova i den ibland då jag har svårt att gå i trappan nu. Jaja, packar upp hela väskan, hittar till slut en bruksanvisning. Väl i den så står det att sängen bara är upp till max 13 kg!!! Ja det känns ju meningsfullt då Ted är en bit över 11 redan... ALLA andra vi har kollat på har varit minst upp till 18 kg, och den här stod inget alls på och ingen visste i butiken, men de var ju så lika så man antog ju.... FAN vad trött jag blir.
    Lämna tillbaka och byyyt!!!!
  • Lina S

Jucea - vi har 2 resesängar, el mina föräldrar har en och vi en, har ingen aning om vilken vikt som gäller där faktiskt. Elliot har ju alltid varit stor men det fungerar i  alla fall, tror inte det är så jättekinkigt.

Syskonvagnen vi har ska vara max 15 kg (på varje sida) men Elliot väger ju 19 men vi har haft den ändå. Det gick hur bra som helst.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

ja jag ska byta resesängen till en som har 18 kg... SUCK! blir bara så trött... himla tur att jag fick för mig att jag skulle ställa upp den, för annars hade ju öppet köp gått ut!!

• luzorsus
    jeng skrev 2009-07-30 21:48:20 följande:
    ja jag ska byta resesängen till en som har 18 kg... SUCK! blir bara så trött... himla tur att jag fick för mig att jag skulle ställa upp den, för annars hade ju öppet köp gått ut!!
    ja det var ju bra att du ställde upp den då
  • jeng
    luzorsus skrev 2009-07-30 21:55:56 följande:
    ja det var ju bra att du ställde upp den då
    ja verkligen! annars skulle vi ju inte ha använt den förrän nästa helg, så då hade det gått 1.5-2 v till innan vi varit tillbaka vid butiken. men men informerar de så dåligt så får de väl tåla att man kommer i efterhand också... de sa bara att den var ju i princip likvärdig med jysks, men billigare. (då vi bad om info. jysk ligger precis vägg i vägg med denna butiken) 5 kgs skillnad anser inte jag likvärdig... jaja... skit samma, vi byter, inte mer med det
  • S u s s

Jucea - Ja det är klart att de måste stå för ett byte när de gett så kass information, även om öppet-köp tiden passerats. Fast nu var ju inte fallet så, men om ni inte skulle orka/hinna byta innan...
    Visst är folk som jobbar i barnbutiker dåliga på sortimentet?
    När vi köpte vår syskonvagn kunde inte försäljaren fälla vagnen, maken fick trixa till det själv första gången därinne. Konstigt, det handlar ju om så mycket pengar.

Själv håller jag på att tjafsa med försäkringsbolaget om en gräsklippare. Motorn exploderade kort efter inköpet, och Hornbach påstår att det beror på för lite olja. Det vet jag inget om, men jag tycker det borde gå på vår plus-försäkring. Tyvärr verkar de inte hålla med, suck.

Lite roligt att så många bebbar härinne har gått långt förbi vår 3-åring här i vikt, haha. Snart gör väl Maxen det med, har ingen aning om vad han väger.

Idag köpte vi Max presenter. Han ska få en gåvagn från brio (den vi hade som 3 barn på 80-talet använt gick sönder på så många sätt att det inte är värt att laga den! ) och så köpte vi en brio-bil som Miranda ska få ge lillebror.

Nu ska jag kolla på missh:s bilder!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8