• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Suss,
    JA!! Nu var ju inte detta en barnbutik, men ändå bör man ju kunna sitt sortiment... Men det är kanske sommarjobbare nu... Jaja...

Jag var ju på babyproffsen (ojoj vad jag älskar er.... not) och bad att bli visad resevagnar med fullt liggläge som skulle funka till en minibebis (ted var ju 6 veckor) och de tog fram 2 stk som de absoltu tyckte jag skulle ha, sen gick försäljaren bara. visade sig att ingen av dom hade fullt liggläge...

• S u s s

Fina bilder Missh!

Max är också oroligare (läs: skrikigare ) om kvällen/natten nu. Han som sovit bra ett tag innan...

När jag såg bilden från BB på Elton så slog det mig. Visst känns det ibland som att de föddes typ igår? Hur det var att åka till förlossningen och allt.

• jeng

jag skulle ju bara köpa nåt litet till ted så han skulle få öppna paket... hmm, kom hem med 4 böcker, 4 nalle puh filmer, 4 cd böcker med bok till, en plasttraktor och 2 tavlor... humm humm... var gick det fel? och varför 4 av allting?

jaja jag kommer inte slå in allting, men jag köpte 3 olika nalle puh papper som är så superfina!! så det ska bli skoj att göra en korg med paket till honom!

• KaOl

hmm... M var vaken mellan kl 1 och 4.30 inatt - underbart . Tror han har gatt upp ratt mkt i vikt, har sa runda goa kinder

• Melva

Sitter och funderar på utbildningar. Är inte realistiskt att jag försöker mig på vad jag egentligen vill plugga till.
    Revisor, kan det vara något? Kanske man kan starta egen firma också. Fast jag är egentligen inte så överdrivet intresserad av siffror på det sättet. Å andra sidan är det nog något jag klarar ok iallafall. Det borde man kunna plugga till på distans också, eller?

Hade ett prat med maken ikväll. Jag är nere och känner att det är inte värt att få en liten till. Det tär för mycket på oss. Jag vill så gärna och gråter floder, men L vill ju inte. Det går inte att göra något åt. Vilken fin start på semestern, not.

Iallafall, imorgon blir det en tripp med småärenden, sen får vi se hur det blir. Kommer nog inte titta in så mycket på ett tag.

Sorry för ego...

• sthlmstjejen

Melva: Jag själv är utbildad ekonom och det är ju "nästan" revisor. Ångrar valet nu litegrann eftersom jag inte är så intresserad av siffror som jag är av människor men jag gick mer efter hur mkt pengar jag skulle kunna tjäna "när jag var ung och dum" än vad jag verkligen ville. Nåväl, nu får jag göra det bästa av situationen Funderar på att starta egen firma, men måste jobba lite mer så jag får erfarenhet igen, har ju varit hemma så länge.

Iaf så kan man lätt plugga ekonomi på distans! Och för mig och mina studiekompisar har det gått bra och alla fått jobb så det är en bra utbildning iaf. Vad vill du egentligen plugga till?

Trist att börja semestern med att du är ledsen över bebis. När är operationen?

Suss: Här är en till som har en oroligare bebis på nätterna nu, måste gå in och stoppa om henne, och ge flaskan osv mkt oftare än förut nu. Ny fas?!

• MissHellen

Suss: Ja, jag tyckte att Elton kom i går

I natt har vi haft bääääästa natten på läääänge!
    Elton somna innan 19, so oroligt till 22 då jag gick och la mej, sov till 24 i sin säng och till min. Sov till nästan, håll i er, 07 Woho! De kan nog nästan vara bästa natten någonsin! Mycket skönt, speciellt då R är borta. Och jag trott att han skulle sova dåligt, spruta och vanligt dåliga nätter..
    Sån tur har vi nog inte i natt, men jag håller tummarna

Nu ska vi städa lite, jag och Elton! Är de fler än jag som har städnoja? Jag städar heeeela tiden och blir helt tokig om de är "stökigt"? :/

• Vilda Tiger

God morgon! Marcus åkte precis till jobbet och blir borta till söndag em. Regnet öser ner så jag är rätt glad att jag får stanna kvar inomhus...

Vi var och käkade ute igår, tillsammans med Marcus bror (han som vi inte vet om han har cancer eller inte) och hans tjej. Det var jättekul, och vi satt hemma hos honom och spelade spel till klockan ett. Lyckan somnade i deras säng men det var inga problem att först ha henne i bilen och sedan lägga henne hemma igen. Hon somnade som en sten.

Jucea
    FY va sur man blir då man måste byta men inte ORKAR! Hoppas att bytet går smidigt och att ni kommer hem med en bra säng. Funkar inte den där lilla tältsängen ni hade på golvet till honom där nere mer?

MissH
    Ska strax kika på bilderna.

Melva
    Undrar som Sthlm: Vad vill du plugga egentligen? För MIG låter revisor jättetrist, men det är ju tur att andra tycker sånt är kul så jag slipper.

• Lina S

MissH - vilka underbara bilder på Elton. Han är verkligen ursöt, han har så himla fint hår och underbara ögon! Såg ut som han hade en rolig födelsedag!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

vt,
    tältet börjar ju bli lite litet. plus att han väcker sig själv lite när han snurrar runt i det. han ligger ju absolut allt annat än still den pojken! men den funkar bra till kortare tupplurer osv, men vi kände att när vi ska sova borta så var det dags för nåt större nu!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8