• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

sthlmstjejen och VT: jag vill helst plugga till Civilingenjör i Teknisk Fysik. En bred utbildning som man kan göra mycket med, men det är inte så stor efterfrågan på såna och så bor jag ju i en liten stad så skulle jag få jobb skulle inte lönen bli så bra som på andra ställen och det känns ju också surt. Att flytta är inget alternativ.

Ja, jag sitter gärna själv på ett kontor någonstans, men är inte sådär superintresserad av siffror egentligen. Försöker kombinera en utbildning som ger jobb, lite pengar och något jag kan tänka mig syssla med . Inte lätt .
    Hittade en distansutbildning på 6 år (halvfart). Då skulle jag ju kunna jobba under lite (som maken vill) och slippa csn-lån kanske. Kan jag plugga på distans är jag nöjd . Eller kombinera csn-lån med fp . Måste ta reda på om man kan plugga på vårdnadsbidrag också.

Nu väntar jag på att A ska vakna så vi kan äta lunch. Sen ska vi iväg och handla lite förnödenheter inför vår lilla tripp. Som vi inte riktigt vet när den blir av eftersom det regnar så förbaskat!

• Vilda Tiger

Melva
    Hoppas att du hittar något som passar! Att plugga på distans är säkert bra, det skulle jag kunna tänka mig med.

Jag ska också ut och handla inför en tjejkväll jag ska ha här idag. Lana och en annan tjej kommer. Lyckeli ska till farmor och farfar och Marcus jobbar ju. Hm... har jag skrivit det här förut här? Det känns bekant... jaja, det är mina planer för ikväll iaf. Massa gott vin och mycket tjejsnack. Jag bara väntar på att Lyckeli ska vakna så jag kan åka och handla innan jag lämnar bil och barn hos Marcus föräldrar.

• Lina S

Melva - Teknisk fysik, jag är imponerad, det är ju bland det svåraste man kan läsa.

Tyckte att matten jag läste på chalmers var rätt tuff. Vi läste högskolematte alltså ett par snäpp över E-matten som man läste på gymnasiet om man läste natur el teknisk. Mest analyser.
    Vi hade en ryss som var helt tokig och superintelligent, men någon pedagog var han inte Man fick kämpa som ett djur för att skriva av ett tal som täckte tre stora tavlor förstå det kunde man glömma just då, man fick lägga energin på att försöka hinna med att skriva av det haha. Sen fick man plugga hemma.
    Snacka om att jag var lycklig när jag klarade den tentan.

Lite löjligt att läsa matte på så hög nivå när man ska bli 1-7 lärare, visst ska man ligga ett par steg över eleverna men det är väl ändå att ta i....

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Shit... ja, jag är humanist ut i fingerspetsarna även om jag tyckte kemin var rätt kul i skolan. Så jag är glad att jag inte tvingades blir mattelärare. Och det låter som om nivån var liiite överdriven, då du läste, som du skrev.

• jeng

jag sitter och ser på dawsons creek! helt otroligt är det att tänka på att lilla oskyldiga katie holmes numera är mrs tom cruise haha...

• Melva

Lina S: haha, ja det finns ju en del original. Speciellt inom naturtekniska ämnen tycker jag, dom är liksom lite "borta" och räknar med att kan dom så kan alla .

Jag började den utbildningen för flera år sen, men hoppade av. Jag och maken hade det väldigt tungt då och jag orkade helt enkelt inte lägga ner det arbete som krävdes. Fast jag är gott imponerad av mig själv att jag ens kom in . Men vill ju som sagt gärna fortsätta den, men det är inte realistiskt längre.

• Melva

Jaha, nu vaknade A och för fem minuter sen deklarerade V att han skulle sova så ni sover hann istället. Ingen samkörning idag inte

• Pling84

hej brudar. Look who's back! Har ni hunnit glömma mig?

Jag hoppar rakt in där jag slutade.

Måns har också 74-80 fortfarande, från att ha varit en jättestor bebis är han helt plötsligt en ganska liten kille. Små fötter också.

Ska läsa ikapp nu...hoppas ni mår bra. Jag har saknat er!Kram!!!

• MissHellen
    Pling84 skrev 2009-07-31 20:35:32 följande:
    hej brudar. Look who's back! Har ni hunnit glömma mig?Jag hoppar rakt in där jag slutade.Måns har också 74-80 fortfarande, från att ha varit en jättestor bebis är han helt plötsligt en ganska liten kille. Små fötter också. Ska läsa ikapp nu...hoppas ni mår bra. Jag har saknat er!Kram!!!
    Oj, så jag har tänkt på dej! Hur mår ni?
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8