• Anonym

Vårat hem ser ut som fan :-(

Inte smutsigt. Det är rent och så.

men vi har inte råd till fina möbler och inredning som andra har och jag får skit dåligt pga av hur det det ut :-/

Soffan är gammal , minst 15 år. Sliten och ful, blommig gammal modell som vi fick!
    Mattan har vi också fått och den är ren för den dammsugas, men fläckig och färgen är ful.
    Väggarna i vardagsrummet är målad för dottern sprang med kritorna där.

I köket har vi bara ett fult gammalt bord och två stolar.

Sovrummet har jag inte ens gardiner.

och knappt några blommor på fönsterbrädorna :-/

Vi har inga random saker som normalt folk har..

Tre lakan till sängen typ... etc.etc..

Tips på hur man kan göra för att skaffa saker som är billiga

Jag mår skit dåligt när jag ser vårat hem ;-( det känns så fattigt!

• Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(
  • GrodanSkrutt

Blocket, Myrorna eller nåt sånt andra-hands? =)

• Anonym (har vart i samma)

jag känner igen mig i din berättelse jag bor i sthlm.. så jag åkte till ropsten till myrorna där det faktiskt fanns mycket fina möbler.. och även myrornas i skärholmen.. det var inte nytt men det var bättre än det jag hade..

• Anonym (M)

Nu vet jag ju inte vad för slags ekonomi ni har, men jag skriver som ovan; Blocket, Tradera o annat i andra hand!
    Jag har väl själv en ganska så "normal" ekonomi, men jag är ensamstående med barn så jag har ju trots allt bara en inkomst att leva på. Så det blir ändå att man handlar mkt på Blocket o liknande. Samt på REA såklart!
    Köper sällan gardiner o lakan osv till fullpris, utan passar på att fynda då det är billigt.
    Möbler kan man ju hitta jättefina till billiga priser på Blocket.
    Krukväxter kan ni väl oxå hitta billigt o köpa en då o då? Man behöver ju inte köpa till hela hemmet med en gång.

Som sagt; jag vet inte hur er ekonomi se rut, men många ggr handlar det ju om att prioritera vad man vill lägga pengarna på.

• Anonym (...)

Någon släkting/bekant kanske har källaren/vinden fullproppad med saker som de inte kommer att använda igen, men som är för fina för att de ska kunna med att kasta dem. Kanske kan du måla om det eller de gamla saker som du redan har. Lite färg gör ofta stor skillnad :). Vi har gladeligen skänkt bort saker ur vår källare (eller onödiga prylar hemma) när mina småsyskon har flyttat och behövt möbler och annat.

• Anonym

Anonym (M) skrev 2009-07-11 20:28:35 följande:

Nu vet jag ju inte vad för slags ekonomi ni har, men jag skriver som ovan; Blocket, Tradera o annat i andra hand!Jag har väl själv en ganska så "normal" ekonomi, men jag är ensamstående med barn så jag har ju trots allt bara en inkomst att leva på. Så det blir ändå att man handlar mkt på Blocket o liknande. Samt på REA såklart!Köper sällan gardiner o lakan osv till fullpris, utan passar på att fynda då det är billigt.Möbler kan man ju hitta jättefina till billiga priser på Blocket. Krukväxter kan ni väl oxå hitta billigt o köpa en då o då? Man behöver ju inte köpa till hela hemmet med en gång.Som sagt; jag vet inte hur er ekonomi se rut, men många ggr handlar det ju om att prioritera vad man vill lägga pengarna på.
    Vi har 9000 per månad. Hyan ligger på 5000
  • Dr Mupp

Att ha samma färg på möbler gör mycket för att få det snyggt.

Så att måla saker gör mycket för utseendets skull och kostar inte mycket heller.

Snygga fräscha möbler kan man hitta på blocket och på loppis. Och skulle de inte matcha så kan man som sagt måla dem.

• Good Sina

Du behöver bli insprierad. Lär dig att se möjligheterna istället för att bara bli deppig i ditt hem.
    Det behöver inte kosta mycket..
    Köp nått fint överkast o släng över soffan. Köp billiga kuddar och sy egna kuddfodral.
    Bästa hade vatt om du hittade allt du vill byta ut på secondhand eller kanske blocket, tradera. Passa på när det är loppis nu på sommaren.
    Fråga din mamma om inte hon har nått på vinden, garderoben som hon inte använder.
    Hoppa in på inredningsbloggor, sidor och fylls av inspiration.

Har du ett fult skåp så måla det. En stor burk färg på ÖoB kostar inte mer än 99 kr. och finns i massor med olika färger att välja på.

Så upp med humöret och börja planera för ett mysigare hem som du trivs i.
    För du skall inte ha ett hem för andras skull ju. =)

• Anonym (M)
    Anonym skrev 2009-07-11 20:33:47 följande:
    Anonym (M) skrev 2009-07-11 20:28:35 följande:
    Vi har 9000 per månad. Hyan ligger på 5000
    Oj! Ja då var det lite tajt, för jag antar att ni har andra räkningar oxå?
    Ja jag kan ändå inte ge några andra tips än de som redan getts. Ibland krävs det inte så mkt för att hemmet ska se lite "piffigare" ut - men det är ju alltid ett problem om man inte har pengar...
  • Anonym

jag säger bara handla på loppis!

• GrodanSkrutt

lite små dukar eller dyl kan oxå piffa till de, kanske har du ngn bekant som har gamla kuddfodral liggandes längst in i linneskåpet.
    Själv vill jag ha så rent & som möjligt - på små saker & så för jag vill ja LÄTT städat.
    Lite foton på er dotter? Med datorn kan mn själv shoppa - heter de så? - eller ladda upp i den tråden här på FL så kanske ngn kan hjälpa?
    Det är itne heller dyrt att framkalla själv via t ex Expert om man vill ha en förstoring. Ramar: Köp en billig spegel eller tavla på t ex Myrorna - ta ut motivet & sätt i fotografiet.

Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(