alvaereva skrev 2009-07-11 21:32:02 följande:
så har vi det också.ibland vill man bara gå och dö under en sten.men vi har tröttnat på att ha det så.i höst då smäller det. vi börjar plugga båda två. om SEX ÅR (hahah, låter som ett skämt) kan jag köpa flera växter och nya kläder varje månad. woho!
Jag tycker om att ha fint hemma men jag har inte heller lagt några stora pengar. Alla rum är i princip målade, och färg på ÖB är inte dyrt och de som inte vet att det är öb färg ser det inte heller, dom har många kulörer.
Ett rum ska vi nu tapetsera och det är en av döttrarnas rum för dottern önskad sig det och då skulle farfar betala det som en present när hon fyllde.
Jag har inte det modernaste hemmet men jag har faktiskt fint ändå. Man måste bestämma sig för en stil och hålla sig till den, det blir fult när man blandar.
Vi har rätt mörka möbler och väggar som går i grått och brunt, jag bestämmde mig för att jag gillar lime grönt och har köp på mig lite detaljer i det. Nån liten grej varje månad, en liten duk, 2 kuddfodral, 4 värmeljuststakar.
Jag har nyligen gjort en tavla till vardagsrummet själv. Köpte en tygbit på ca 90x160 cm. Spikade ihop en rektangel formad ram av en trälist och häftade fast tyget på baksidan.
hammare o spik hade jag, trälisten gav jag nog 30 spänn för (en fyrkantig så att den skulle få tjocklek som en canvas tavla), häftapparat hade jag (annars kan man låna) och tyget gick på under 50 kr på ikea. Så jag fick en stor, personlig tavla för under 100 kr.
MEN en sak har jag bestämmt mig för, jag tänker ALDRIG sakna saker som jag inte har, det mår man bara dåligt av. Jag tänker varje dag på sånt jag är tacksam för och att jag eg har det jävligt bra.
Jag är ingen sämre människa för att jag inte har det lika fint som vissa av mina väninnor.