• Anonym

Vårat hem ser ut som fan :-(

Inte smutsigt. Det är rent och så.

men vi har inte råd till fina möbler och inredning som andra har och jag får skit dåligt pga av hur det det ut :-/

Soffan är gammal , minst 15 år. Sliten och ful, blommig gammal modell som vi fick!
    Mattan har vi också fått och den är ren för den dammsugas, men fläckig och färgen är ful.
    Väggarna i vardagsrummet är målad för dottern sprang med kritorna där.

I köket har vi bara ett fult gammalt bord och två stolar.

Sovrummet har jag inte ens gardiner.

och knappt några blommor på fönsterbrädorna :-/

Vi har inga random saker som normalt folk har..

Tre lakan till sängen typ... etc.etc..

Tips på hur man kan göra för att skaffa saker som är billiga

Jag mår skit dåligt när jag ser vårat hem ;-( det känns så fattigt!

• Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(
  • Anonym (kinna)
    Anonym skrev 2009-07-11 20:47:19 följande:
    Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 20:45:35 följande: Nej har inte kollat!
    Men då gör ni det.
  • ma och pa till en ängel

Som någon annan skrev, gå in på blocket och titta på bortsäkes. Där kan du hitta hur mycket som helst! Men du måste vara snabb.
    Vi satt ut våran soffa som bara var 6 mån gammal på bortsänkes pga nyköp och vi inte hade plats för den. Det tog ungefär 1 timme så hade en kille hämtat den!

Sen så ska du titta i olika tygaffärer efter "stuvar" att sy fina kuddfodral av. Då får du snabbt till det fint.
    IKEA har ju också mycket billigt och fint.

Lite OT kanske men hur kan ni ha en sådan liten inkomst? Lever du själv? för ni måste ju kunna få soc med den lilla inkomsten.

• Good Sina

Jag skäms aldrig för att ta något.
    Blir så glad när jag hittar nått gratis. För inte så längesedan hittade min sambo en svart fin matta i cykelrummet. Kanon.=)

Våga nästa gång. Vem fan bryr sig vad andra tänker. Låt dem betala när du fyndar gratis-. hihi..

Anonym skrev 2009-07-11 20:46:30 följande:
    Good Sina skrev 2009-07-11 20:44:07 följande:
    Jag såg två stycken lilfärgade stolar igår som någon hade kastat. Solstolar att ha på balkongen! var för blyg för att ta med dem hem då. IDag var de borta :-/har inga balkongmöbler heller.. så de hade suttit bra
  • Anonym (kinna)

Fast Ts och hennes sambo ligger inte såå mycket under normen för två personer. Har själv levt på existentsminimum med sambon förr och det gick bra, vi hade inte så hög hyra som Ts.

• Preggie

* Sök på "bortskänkes" på Blocket.
    * Måla alla möbler vita, bra och billig lackfärg finns på rusta t.ex.
    * Köp billigt tyg på ikea och fixa gardiner, kuddar och kökshanddukar.

3 lakan låter perfekt tycker jag, man behöver verkligen inte flera, de tar bara en massa plats. Behöver du nya textilier kan du kolla hemtex, de har typ alltid rea!

Kolla grovsoprummet om ni bor i lägenhet, där finns ofta fynd! Kolla i mitt galleri på den fina fåtöljen jag hittade i vårt och gjorde iordning genom att måla trädetaljerna och häfta fast nytt tyg. Hittade även en skitful blå byrå med furuknoppar som jag gjorde om genom att måla den blanksvart och sätta på nya kökshandtag från ikea.

Gå till biblan och läs inredningstidningar. Kolla http://www.styleroom.se/ för att inspireras av vad andra har gjort.

Anonym skrev 2009-07-11 20:46:30 följande:
    Good Sina skrev 2009-07-11 20:44:07 följande: Jag såg två stycken lilfärgade stolar igår som någon hade kastat. Solstolar att ha på balkongen! var för blyg för att ta med dem hem då. IDag var de borta :-/ har inga balkongmöbler heller.. så de hade suttit bra
    Vart i Sverige bor du? För här i vårat soprum är det alltid en massa riktigt fina saker som folk slänger.
  • Bebislängtan82
    Good Sina skrev 2009-07-11 20:50:09 följande:
    Jag skäms aldrig för att ta något.Blir så glad när jag hittar nått gratis. För inte så längesedan hittade min sambo en svart fin matta i cykelrummet. Kanon.=)Våga nästa gång. Vem fan bryr sig vad andra tänker. Låt dem betala när du fyndar gratis-. hihi..
    Inte vi heller. Förra veckan hitta vi en micro och en dator i vårt cykelförråd. Tog såklart upp för att testa och funkar kanon. Micro som jag så länge tänkt köpa fick jag gratis nu och en dator som verkar gå kanon. Inga fel eller märken på sakerna alls och såklart ny skurade av mig
    Är 2010 vårt år
    Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 20:51:12 följande:
    Fast Ts och hennes sambo ligger inte såå mycket under normen för två personer. Har själv levt på existentsminimum med sambon förr och det gick bra, vi hade inte så hög hyra som Ts.
    Fast de har ju barn?
  • Anonym (kinna)
    ma och pa till en ängel skrev 2009-07-11 20:52:23 följande:
    Fast de har ju barn?
    Det missade jag. Slarvigt av mig. Ja men dåså, då ska de ha lite till.
  • Good Sina

bor i skåne, Men utan bil så får jag nog hålla mig till mitt soprum.. hihi

ma och pa till en ängel skrev 2009-07-11 20:51:33 följande:

Vart i Sverige bor du? För här i vårat soprum är det alltid en massa riktigt fina saker som folk slänger.
Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(