• Anonym

Vårat hem ser ut som fan :-(

Inte smutsigt. Det är rent och så.

men vi har inte råd till fina möbler och inredning som andra har och jag får skit dåligt pga av hur det det ut :-/

Soffan är gammal , minst 15 år. Sliten och ful, blommig gammal modell som vi fick!
    Mattan har vi också fått och den är ren för den dammsugas, men fläckig och färgen är ful.
    Väggarna i vardagsrummet är målad för dottern sprang med kritorna där.

I köket har vi bara ett fult gammalt bord och två stolar.

Sovrummet har jag inte ens gardiner.

och knappt några blommor på fönsterbrädorna :-/

Vi har inga random saker som normalt folk har..

Tre lakan till sängen typ... etc.etc..

Tips på hur man kan göra för att skaffa saker som är billiga

Jag mår skit dåligt när jag ser vårat hem ;-( det känns så fattigt!

• Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(
  • gosmamman

Det gäller att vara aktiv i sökandet på seconhand, röda korset, blocket, tradera, loppis mm. De fina grejjerna med bra pris försvinner direkt så man måste hålla koll hela tiden. Rätt vad det är så dyker ett och annat klipp upp.

Hade du bott i närheten så hade du kunnat få ett skrivbord och en bokhylla av mig. Min sambo ville kasta dom men jag vägrade. Sa just till honom att det finns så många som har det sämre än oss och skulle aldrig falla mig in att kasta hela möbler.

Förr fanns ngt som hette returen här och där kunnde man lämna in såna gamla saker så sålde dom för en billlig penning men det finns inte kvar så nu har dom stått här ett tag och samlat damm i hallen i en vrå.

• Anonym

men jobbar inte din man? du e mammaledig?
    kan ni inte byta till en billigare lägenhet?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-11 21:15:14 följande:
    men jobbar inte din man? du e mammaledig?kan ni inte byta till en billigare lägenhet?
    Min man och jag har separerat!
  • Anonym

usch lider med dig... *kramar om*

• Good Sina

Klart du gör.
    Du skall ju bara inspireras av andras hem. Och utifrån deras lösningar finna din egen stil. Man skall ju inte kopiera andra hem rakt av.

Anonym skrev 2009-07-11 21:13:48 följande:
    Good Sina skrev 2009-07-11 21:13:16 följande:
    Jag vågar inte ens kolla, för då blir man väll ännu mer deprimerad :Dungefär som att se my crib på mtv haha
  • alvaereva

TS:
    Det behöver inte kosta en hel massa!!
    Kolla mitt hem, jag har lagt ner typ nada pengar på det, faktiskt!
    Det är en salig blandning av loppisfynd, blocketfynd, traderagrejer, och saker jag tiggt till migeller fått i present av diverse släkt och vänner
    Alltid när jag eller min man fyller år så önskar vi oss saker till hemmet. Samma för min dotter, allt hon har i sitt rum har hon fått, ärvt eller så har jag köpt på loppis.
    Man kan måla om med billig färg från typ coop, istället för att kakla om kan man köpa billig kakeldekor (köpte till hela mitt kök på tradera för 200kr inkl frakt)

alvaereva.blogspot.com/2009/05/min-alskade-dotters-rum.html
    alvaereva.blogspot.com/2009/05/hemma.html
    alvaereva.blogspot.com/2009/02/jag-ar-barnledig-fram-tills-helgen.html

• Anonym
    alvaereva skrev 2009-07-11 21:23:08 följande:
    TS:Det behöver inte kosta en hel massa!!Kolla mitt hem, jag har lagt ner typ nada pengar på det, faktiskt! Det är en salig blandning av loppisfynd, blocketfynd, traderagrejer, och saker jag tiggt till migeller fått i present av diverse släkt och vänner Alltid när jag eller min man fyller år så önskar vi oss saker till hemmet. Samma för min dotter, allt hon har i sitt rum har hon fått, ärvt eller så har jag köpt på loppis. Man kan måla om med billig färg från typ coop, istället för att kakla om kan man köpa billig kakeldekor (köpte till hela mitt kök på tradera för 200kr inkl frakt)alvaereva.blogspot.com/2009/05/min-alskade-do...alvaereva.blogspot.com/2009/05/hemma.htmlalvaereva.blogspot.com/2009/02/jag-ar-barnled...
    Ni har verkligen ett jätte vackert hem.

Fasen ingen annans barn som målat på väggar eller? :-P haha!
  • Anonym

Har en väninna som har ett jätte vackert hem!
    Hon har dessutom HELA garderoben full med kläder
    Sen har hon ny mobil, ny dyr kamera.
    Kylen full med mat
    Smink och dyra bra hudprodukter
    Reser och har kul

VARENDA MÅNAD.

En annan måste liksom välja:
    Ska man köpa en tröja eller en växt den här månaden.

• Anonym (OM MAN FICK)
    EmmAhh skrev 2009-07-11 20:55:15 följande:
    När du fyller år eller i julklapp.. Önska dig något till hemmet då.
    Man får ju aldrig det man önskar sig till hemmet.
    Inte jag i alla fall.Suck
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 21:25:02 följande:
    TS:Det behöver inte kosta en hel massa!!Kolla mitt hem, jag har lagt ner typ nada pengar på det, faktiskt! Det är en salig blandning av loppisfynd, blocketfynd, traderagrejer, och saker jag tiggt till migeller fått i present av diverse släkt och vänner Alltid när jag eller min man fyller år så önskar vi oss saker till hemmet. Samma för min dotter, allt hon har i sitt rum har hon fått, ärvt eller så har jag köpt på loppis. Man kan måla om med billig färg från typ coop, istället för att kakla om kan man köpa billig kakeldekor (köpte till hela mitt kök på tradera för 200kr inkl frakt)alvaereva.blogspot.com/2009/05/min-alskade-d
    o...alvaereva.blogspot.com/2009/05/hemma.htmlalvae
    reva.blogspot.com/2009/02/jag-ar-barnled... Ni har verkligen ett jätte vackert hem. Fasen ingen annans barn som målat på väggar eller? :-P haha!
    jorå hon har målat på väggen i köket på två ställen
    men vi har färg över så det är lätt fixat!
Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(