• Anonym

Vårat hem ser ut som fan :-(

Inte smutsigt. Det är rent och så.

men vi har inte råd till fina möbler och inredning som andra har och jag får skit dåligt pga av hur det det ut :-/

Soffan är gammal , minst 15 år. Sliten och ful, blommig gammal modell som vi fick!
    Mattan har vi också fått och den är ren för den dammsugas, men fläckig och färgen är ful.
    Väggarna i vardagsrummet är målad för dottern sprang med kritorna där.

I köket har vi bara ett fult gammalt bord och två stolar.

Sovrummet har jag inte ens gardiner.

och knappt några blommor på fönsterbrädorna :-/

Vi har inga random saker som normalt folk har..

Tre lakan till sängen typ... etc.etc..

Tips på hur man kan göra för att skaffa saker som är billiga

Jag mår skit dåligt när jag ser vårat hem ;-( det känns så fattigt!

• Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:08:17 följande:
    tyvärr kan vi inte spara. Då vi har skulder och nya räkningar som ska betalas som inte kunnat betalas ett par månader bakåt.
    då kanske det inte blir så mycket nya kläder och grejer ändå?
  • Anonym
    alvaereva skrev 2009-07-11 22:12:10 följande:
    då kanske det inte blir så mycket nya kläder och grejer ändå?
    Den första månaden hade vi tänkt köpa ny soffa å så.. Men nu kom elräkningen så nej..
    Och det är den enda månaden de kommer funka att köpa något. eller skulle ha funkat!
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:14:51 följande:
    Den första månaden hade vi tänkt köpa ny soffa å så.. Men nu kom elräkningen så nej.. Och det är den enda månaden de kommer funka att köpa något. eller skulle ha funkat!
    vad ska du plugga till?
  • Anonym
    alvaereva skrev 2009-07-11 22:15:49 följande:
    vad ska du plugga till?
    Socionom.. Och du?
  • alvaereva
    Anonym skrev 2009-07-11 22:17:32 följande:
    Socionom.. Och du?
    gymnasielärare. låter kul med socionom! antar att du blev jätteglad när du fick antagningsbeskedet
  • anitra2012

Ha du tillgång till symaskin hemma eller kan låna av någon? eller våga sy förhand.
    Finns ofta stuvbitar lite billigt i tygaffärer eller andra affärer... som man kan sy till kuddöverdrag, gardiner osv.

Nu på sommaren kan man ju plocka lite blommor och ställa i ett glas, karaff eller annat på ett bord eller i fönster.

*kramis*

• Anonym (kinna)

Jaha,så du är ensamstående med ett barn? Då ligger normen för er runt det du har ut TS. Du får hitta billigare boende tror jag.

• Anonym

Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 23:00:07 följande:

Jaha,så du är ensamstående med ett barn? Då ligger normen för er runt det du har ut TS. Du får hitta billigare boende tror jag.
    Jo jag har funderat på det. En liten tvåa skulle vara supermysigt. Nu är det liksom hur många rum somhelst att städa. Vi har ju dubbelkök också. och 3 rum. Ett stort förråd + ett badrum.. + två hallar :S

hur mkt somhelst..

Vi behöver det inte.

Problemet är bara:

1) alla tapeter är målade på, därför lillan målade/lite rivna pga av katten.
    2) Jag skulle få sätta stopp för bostasbidraget och behöva vänta om igen. Vad ska man leva på under tiden :S 2500 är mkt pengar som försvinner medan man väntar. De kan ta upp till 8 veckor.
    3) Man måste packa, städa, flytta hur ska jag hinna det med ingen avlastning?!
    4) måste renovera allt? :S skulle kosta en hel del med pengar jag inte har och tid jag inte har :-/
  • Anonym (kinna)

Hm ja, jag vet inte men jag har svårt att tro att soc skulle aceptera den hyran ni har i dagsläget om ni får bidrag i alla fall.

• Anonym

Anonym (kinna) skrev 2009-07-11 23:06:08 följande:

Hm ja, jag vet inte men jag har svårt att tro att soc skulle aceptera den hyran ni har i dagsläget om ni får bidrag i alla fall.
    ska inte söka bidrag av soc.
Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(