• Anonym

Vårat hem ser ut som fan :-(

Inte smutsigt. Det är rent och så.

men vi har inte råd till fina möbler och inredning som andra har och jag får skit dåligt pga av hur det det ut :-/

Soffan är gammal , minst 15 år. Sliten och ful, blommig gammal modell som vi fick!
    Mattan har vi också fått och den är ren för den dammsugas, men fläckig och färgen är ful.
    Väggarna i vardagsrummet är målad för dottern sprang med kritorna där.

I köket har vi bara ett fult gammalt bord och två stolar.

Sovrummet har jag inte ens gardiner.

och knappt några blommor på fönsterbrädorna :-/

Vi har inga random saker som normalt folk har..

Tre lakan till sängen typ... etc.etc..

Tips på hur man kan göra för att skaffa saker som är billiga

Jag mår skit dåligt när jag ser vårat hem ;-( det känns så fattigt!

• Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(
  • Anonym (...)

har inte läst hela tråden men vill komma med ett tips...om ingen redan hunnit säga det...

Sök på bortskänkes på blocket så kan du hitta allehanda grejer och möbler som folk ger bort. Så håll dej uppdaterad och släng dej på telen om du ser något bra =)

• Anonym

Som andra har sagt,
    Soprum är roligt att fynda i :D
    Hittade en Tv idag som ska in i sovrummet. haha :)

• Anonym (småsaker)

Det är detaljerna som gör det.
    Du har redan fått massor av vettiga tips. Jag skulle vilja bidra med - bokhyllan. Få saker ser så bra ut som en hylla eller två med snygga böcker. Och få saker är så billiga som begagnade böcker, finns på varenda butik som säljer begagnat, i princip. Ofta fina, inbundna volymer från sterbhus och liknande. Inte sällan ligger priset på en femma eller tia boken.

Man får ju dessutom en del intressant läsning på köpet, om man så vill. Och det ser riktigt förnämligt ut.

En annan trevlig sak är ett piano. Kan man ibland få mot avhämntning eller någon hundring, kolla lokala annonser, Blocket eller Tradera.

Kolla också om du har något större lokal butik för second hand-möbler etc. I Sundsvall t ex finns Fyndlagret som har precis allt och lite till. Inte bara billigt utan ofta i riktigt bra skick och lite roligare möbler. Har du tur finns det något motsvarande där du bor.

Krukväxter är också en trevlig lyxpryl, väljer man växter som man kan föröka så kan man få en massa plantor för rätt litet inköp.

• Anonym

Hur kan ni ha sån liten inkomst som 9000 per månad på två vuxna? Känner ingen som har sån liten inkomst.
    Jag pluggar och får ut 8000 och min sambo likadant och vi har råd med lite smått till hemmet, har hyra på 5000 kr och ett barn.

• Preggie
    Anonym skrev 2009-07-13 09:00:31 följande:
    Hur kan ni ha sån liten inkomst som 9000 per månad på två vuxna? Känner ingen som har sån liten inkomst.Jag pluggar och får ut 8000 och min sambo likadant och vi har råd med lite smått till hemmet, har hyra på 5000 kr och ett barn.
    Ts hushåll består av 1 vuxen och 1 barn.
  • Anonym (me)

Jag slår ett slag för aktioner, där kan man fynda. Jag har en matsalsgrupp (fint bord, sex stoppade stolar och skänk) och det gav jag 500 kr för

Jag har även fyndat snygg bokhylla, kökssoffa och mattor och allt ser oanvänt ut. Passa på när det är aktion efter ett dödsbo, då brukar sakerna nästan skänkas bort och en del är i nyskick.

• Anonym (Tvåbarnsmamma)
    Anonym skrev 2009-07-13 09:00:31 följande:
    Hur kan ni ha sån liten inkomst som 9000 per månad på två vuxna? Känner ingen som har sån liten inkomst.Jag pluggar och får ut 8000 och min sambo likadant och vi har råd med lite smått till hemmet, har hyra på 5000 kr och ett barn.
    Vi e två vuxna och två barn och lever på min mammapenning som är 7500 per månad. Tack och lov för barnbidragen annars skulle det inte gå runt. Men vi klarar oss.
Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(