www.bortskankes.se
Var bodde du ts? Sett ngn fler som frågat, vet ej om jag missat svaret.. Om ngn bor där du bor kanske dem kan tipsa om något fenomenalt ställe du ej känt till=)
Sen har jag sett vad andra tipsat.. Och jag förstår att det inte är så kul nu,du vill säkert göra om allt på en gång, men det går ju inte nu tyvärr, men tex färg det finns för 99 kr på ÖB 129 kr tror jag det kostar på rusta... Det går att göra mycket!! Är ju ändå en hel del färg, den färgen o lite sandpapper så kan du köra om stolar=) tex.
Mattan som är fläckig, min mamma hade ett knep, hon vispade upp diskmedel o lite vatten i en hink (att det vispades var för att d var d inga probs att få bort överflöd) till ett skum, sen rotborste o skrubbade mattan, sen tog hon på snö o borstade bort överflödigt diskmedel med snö (innan d han smälta) nu finns d inget snö, men dte gr bra iaf att skrubba o sen ta en handduk o ta bort överflöd med!!
Angående kritstreck på tapeter i lägenheten, det kan vara så OM tapeterna har några år på nacken att hyresvärden väljer att se strecken mellan fingrarna.. Ring och fråga..
Har du ingen i din närhet, föräldrar? Syskon? Prata med din vän som du verkar tro har dte mesta (kan ju vara så att allt ligger på krediter också)
Försök att hitta lösningar och möjligheter... Sätt ut en lapp på lokalbutiken. Hej! Ensamstående med barn tar tacksamt emot möbler, hr tyvärr ingen möjlghet att hämta, dp jag ej har bil. Önskas, har ni överflödigt tyg,överkast, handdukar osv osv tages tacksamt emot. Finns alltid någon som har saker dem kanske tänkt att kasta, som dessutom finns på promenadavstånd. Kanske byta en hundpromenad mot ngt... Eller din vän kanske har körkort, hon som du skrev om innan, så on kan hjälpa dig, elelr ta hand om ditt barn medans du hämtar något du fått=)
Ang hundpromenader osv, finns väl tror jag en sida som heter grannar.se där vill jag minnas att det annonseras om tjänster, tex att vandra hundar=)
Men testa o se vad du kan hitta med all tips du fått här TS, jag menar inte bara mina, utan allas tips..... Inga dumma grejer, dessutom, dukanske har ngt som ngn annan väldigt gärna skulle vilja ha, byteshandel????
Annars får du leva med detta, tills du gått klart din utbildning!! (grattis förresten) o sen kan du inhandla nytt. Nytt yrke, nytt hem , ny start!!
Förresten, om du nu ksulle söka soc, så kanske du kan förklara läget för dem om dem säger att dus kall skaffa mindre lägenhet, att det ser ut som det gör med kritorna.. Kanske kan dem hjälpa till...
Eller återigen, ring hyresvärden, prata med dem, om att få byta lägenhet! Du kanske kan säga att jag vet att tpeterna inte är på erat ansvar, mens kulle ni kunnahjälpa mig iaf? Om jag får tapeter oallt av er så tapetserar jag själv?