• Anonym

Vårat hem ser ut som fan :-(

Inte smutsigt. Det är rent och så.

men vi har inte råd till fina möbler och inredning som andra har och jag får skit dåligt pga av hur det det ut :-/

Soffan är gammal , minst 15 år. Sliten och ful, blommig gammal modell som vi fick!
    Mattan har vi också fått och den är ren för den dammsugas, men fläckig och färgen är ful.
    Väggarna i vardagsrummet är målad för dottern sprang med kritorna där.

I köket har vi bara ett fult gammalt bord och två stolar.

Sovrummet har jag inte ens gardiner.

och knappt några blommor på fönsterbrädorna :-/

Vi har inga random saker som normalt folk har..

Tre lakan till sängen typ... etc.etc..

Tips på hur man kan göra för att skaffa saker som är billiga

Jag mår skit dåligt när jag ser vårat hem ;-( det känns så fattigt!

• Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(
  • Preggie

Oj då, såg nu att jag skrev så långsamt att de flesta av mina tips redan hunnit komma upp i tidigare inlägg.... oh well

• EmmAhh

När du fyller år eller i julklapp.. Önska dig något till hemmet då.

• Good Sina

Var roliga fynd. Ja tänk vad ens skräp kan bli en annans lycka.

Bebislängtan82 skrev 2009-07-11 20:52:11 följande:
    Inte vi heller. Förra veckan hitta vi en micro och en dator i vårt cykelförråd. Tog såklart upp för att testa och funkar kanon. Micro som jag så länge tänkt köpa fick jag gratis nu och en dator som verkar gå kanon. Inga fel eller märken på sakerna alls och såklart ny skurade av mig
  • Bebislängtan82
    Good Sina skrev 2009-07-11 20:55:21 följande:
    Var roliga fynd. Ja tänk vad ens skräp kan bli en annans lycka.
    Ja vi har använt båda sakerna så det är inga fel. Förstår inte hur folk kan slänga sånt
    Är 2010 vårt år
  • Good Sina

det är upp till dom ju.. Jag tackar och tar emot.. =)
    De sparade pengarna kan man ju lägga på nått för familjen istället.,

Bebislängtan82 skrev 2009-07-11 20:57:08 följande:
    Ja vi har använt båda sakerna så det är inga fel. Förstår inte hur folk kan slänga sånt
  • Anonym (tips)

Här kommer lite tips. några kostar lite mer, andra är gratis..............

1. Måla om (man kan hitta billig vit färg på t.ex. ÖB)
    2. Måla om billiga furumöbler som du hittat i soprum eller fyndat på loppis! (Provburkar brukar vara billiga)
    3. Köp billiga ramar på ÖB eller fynda på loppis eller soprum, om det behövs måla dem och rama in fina planscher, gör collage av kort eller foton, rama in bilder som barnen gjort)
    4. Textilier kan göra mycket. Fynda på loppis köp billiga gardiner på rea och sy om(indiska eller hemtex har billigt ibland), IKEA har fina och billiga tyger. Gör kuddar, eller sy väggbonader eller spänn upp på frigolit eller träskiva och häng upp på väggen. Har du en ful soffa? Dölj med ett fint tyg, Ikea har ofta billiga överkast som passar jättebra till sånt.
    5. Kolla på facebook om dina polare vill bli av med gamla grejer som man kan schyssta till. Har själv skänkt bort en del saker.
    6. Sätt in i annons på blocket att du hämtar möbler som andra vill skänka
    Ett fint hem behöver inte vara dyrt, fantasi, smak , tidoch intresse är viktigast. Lycka till

• Anonym

Tack för alla fina tips!

Det är dock lite svårt som ensamtående att rota bland soppor och ta med sig saker hem då barnet är med

Kan inte lämna dottern hemma själv och gå till sopprummet ...

har ingen bil eller körkort heller så hämta saker kan jag inte göra.. Annars skänks de bort en skit fin soffgrupp på blocket nu :-/...

Sm det är just nu, så vill man bara slänga ALLT och köpa ALLT nytt...

men de funkar ju inte så :-/

• Good Sina

Måste bara tacka för sidan du länkade till.. Super bra.

Preggie skrev 2009-07-11 20:51:25 följande:
    * Sök på "bortskänkes" på Blocket. * Måla alla möbler vita, bra och billig lackfärg finns på rusta t.ex. * Köp billigt tyg på ikea och fixa gardiner, kuddar och kökshanddukar. 3 lakan låter perfekt tycker jag, man behöver verkligen inte flera, de tar bara en massa plats. Behöver du nya textilier kan du kolla hemtex, de har typ alltid rea!Kolla grovsoprummet om ni bor i lägenhet, där finns ofta fynd! Kolla i mitt galleri på den fina fåtöljen jag hittade i vårt och gjorde iordning genom att måla trädetaljerna och häfta fast nytt tyg. Hittade även en skitful blå byrå med furuknoppar som jag gjorde om genom att måla den blanksvart och sätta på nya kökshandtag från ikea. Gå till biblan och läs inredningstidningar. Kolla www.styleroom.se/ för att inspireras av vad andra har gjort.
  • Anonym

Good Sina skrev 2009-07-11 21:13:16 följande:

Måste bara tacka för sidan du länkade till.. Super bra.
    Jag vågar inte ens kolla, för då blir man väll ännu mer deprimerad :D

ungefär som att se my crib på mtv haha
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-11 20:41:30 följande:
    leta i soprummet också i bland kastar folk helt felfria snygga grejer
    Toppenförslag!
    Hittade både köksbord och stolar i grovsoprummet som jag smög hem med sent en kväll .-)
    En tvättkorg
    Fina gardiner

Man kan hitta allt möjligt där man minst anar det
    Hos släktingar och vänner, sånt som dom inte vill ha
    Bortskänkes på blocket

Be att få skott och sticklingar av vänners växter och driv upp.

Färga lakansväv (jättebilligt) och använd som soff-överdrag
Svar på tråden Vårat hem ser ut som fan :-(